Toon posts:

metzelfde account inloggne op meerdere pc's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Thuis heb ik een netwerk met daaruit betsaande 2 laptops en 5 gewone pc's.
Nu wil ik een servertje bouwen.
Waarmee de mogelijkheid bestaat dat waar men ook maar inlogd zijn eigenste achtergrond/documenten/programma's/favorieten krijgt maar niet dat de mensen onderling in hun mappen kunnen kijken.
Hoe moet ik dit gaan aanpakken?? heeft iemand een idee?

Verwijderd

U magisch woord is : roaming profiles ;)
Daarmee kan je alles doen wat jij hier vraagt.

Verwijderd

Topicstarter
en gewoon in win2k??

Verwijderd

normaal wel ..
control panel -> system -> user profile
daar kies je het profiel dat je wil kopieren met copy to invullen waar naartoe
en bij change type kan je aanduiden dat het een roaming profile is

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Volgens mij heb je hier toch een windows server versie voor nodig, om vervolgens een domein op te zetten, en dan de domeinusers idd een roaming profile te geven..

You don't need eyes to see, you need vision

Verwijderd

leffe_blond schreef op 01 september 2002 @ 20:33:
Volgens mij heb je hier toch een windows server versie voor nodig, om vervolgens een domein op te zetten, en dan de domeinusers idd een roaming profile te geven..
Zou goed kunnen om de login van de gebruiker te controleren.
Kwas ff op verkeerd been gezet omdat die files niet op een domeincontroller moeten staan.

Verwijderd

leffe_blond schreef op 01 september 2002 @ 20:33:
Volgens mij heb je inderdaad dan een 2k server nodig of een linux of bsd bak met samba. Dit laatse is wat lastiger te configureren dan een win2k server maar dan loopt ie niet zo vaak vast; is gratis; werk heel wat sneller (dan een zelfde computer met een win 2k server; vereist minder ruimte op de harde schijf; je bent wat minder afhankelijk van microsoft en het kan al goed met een pentium. Alleen linux heeft geloof ik nog niet 100% ondersteuning voor een windows domain server maar ik heb er weinig van gemerkt :)

Verwijderd

Topicstarter
maar het kan dus niet onder win2k prof.???

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

[quote]Verwijderd schreef op 01 september 2002 @ 20:42:
[...]

Volgens mij heb je inderdaad dan een 2k server nodig of een linux of bsd bak met samba. Dit laatse is wat lastiger te configureren dan een win2k server maar dan loopt ie niet zo vaak vast;[/qoute]

hoe snel loopt jou w2k server dan wel vast?
Alleen linux heeft geloof ik nog niet 100% ondersteuning voor een windows domain server maar ik heb er weinig van gemerkt :)
BDC functies zouden nog niet zo goed werken (sync met windows BDC servers)

maar ik denk dat de starter best begint met windows, het is heel wat simpeler (lees minder moeilijk) dan met samba

You don't need eyes to see, you need vision

Pagina: 1