specifieke eigenschappen voor nieuw mobo gevraagd

Pagina: 1
Acties:

• Consiglieri
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-10-2025
Ik ben op zoek (en heb al uitgebreid gezocht op google) naar een moederbord die mijn huidige athlon xp 1700+ ondersteund en de volgende specs heeft:

Hypertansport
USB 2
AGP 8x
minimaal ddr333

===============

Ik heb gezocht, maar om nu ieder moederbord op specs af te gaan is onbegonnen werk. Ik zoek ook iemand die al zoiets heeft of er van weet. Ik vraag niemand om iets voor me op te zoeken, want dat heb ik al geprobeerd.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:50
De ondersteuning , van AGP 8x is nog niet op ieder mobo nu ingebakken, enkele dacht ik of geen :). En waarom is AGP 4x niet voldoende :?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Momenteel zijn er nog geen Athlon mobo's met AGP 8x op de markt. Maar later komt daar verandering in. Concentreer je je maar alvast op de volgende chipsets:

nVidia nForce2 (DDR400)
SiS 746 (DDR333)
SiS 746DX (DDR400)
VIA KT333A (DDR333)
VIA KT400 (DDR400)

:)

• KonradV
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-01 13:39

KonradV

Live Long and Prosper!

Wat dacht je van de Asus A7V8X?

Dit is het nieuwe MoBo met de KT400 northbridge. Heeft AGPx8 en USB 2.0 ingebouwd 8) Verder ondersteunt deze PC3200/2700/2100/1600 memory. Ook de nieuwe V-link (533 MB/s) tussen North- en Southbridge wordt gebruikt.

Meer wensen :? Zit USB 2.0, Serial-ATA, RAID en Firewire op :P Optioneel is ook nog eens 1000 MB/s Ethernet :9~

Staat al op de pricewatch :) voor ongeveer 200 Eurootjes

Ook MSI heeft zo'n leuk bordje (KT4 Ultra) in aantocht

Verwijderd

Zonet zei iemand op GOT dat er al een ASUS Mobo met AGP8x was (en dat die ook al in Nl verkrijgbaar was)

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

D-Loc schreef op 01 september 2002 @ 19:14:
Ik ben op zoek (en heb al uitgebreid gezocht op google) naar een moederbord die mijn huidige athlon xp 1700+ ondersteund en de volgende specs heeft:

Hypertansport
USB 2
AGP 8x
minimaal ddr333

===============

Ik heb gezocht, maar om nu ieder moederbord op specs af te gaan is onbegonnen werk. Ik zoek ook iemand die al zoiets heeft of er van weet. Ik vraag niemand om iets voor me op te zoeken, want dat heb ik al geprobeerd.
Is hypertransport niet een feature van de P4 (Xeon) :/

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
FastBunny schreef op 01 september 2002 @ 19:49:
[...]

[edit]laat maar :+

En AGP8x zou ik me niet op blindstaren, of je moet er erg lang mee willen doen.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

FastBunny schreef op 01 september 2002 @ 19:49:
[...]

Nope, het is werkelijk van AMD :)

Misschien verwar je het met hyperthreading :?

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Ahha das waar ook het is Hypertreading bij de Intels. Wist niet dat AMD een soort gelijk iets had :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Consiglieri
Hypertransport :

http://www.amd.com/us-en/...,,30_182_861_1030,00.html

en

http://www.vanshardware.c...0811_HT_Arapahoe_edit.htm

==========

Het wordt ook wel eens tijd dat ze de Ghz en 3dkaart strijdbijlen neer leggen en gaan werken aan een beter uitgebalanceerde communicatie tussen de hardware.(componenten)

[ Voor 0% gewijzigd door Consiglieri op 02-09-2002 00:15 . Reden: meer info ]

• Consiglieri
KonradV schreef op 01 september 2002 @ 19:49:
Wat dacht je van de Asus A7V8X?

Dit is het nieuwe MoBo met de KT400 northbridge. Heeft AGPx8 en USB 2.0 ingebouwd 8) Verder ondersteunt deze PC3200/2700/2100/1600 memory. Ook de nieuwe V-link (533 MB/s) tussen North- en Southbridge wordt gebruikt.

Meer wensen :? Zit USB 2.0, Serial-ATA, RAID en Firewire op :P Optioneel is ook nog eens 1000 MB/s Ethernet :9~

Staat al op de pricewatch :) voor ongeveer 200 Eurootjes

Ook MSI heeft zo'n leuk bordje (KT4 Ultra) in aantocht
Is die nieuwe v-link wat ik bedoel met hypertransport?

Ik zat namelijk te lezen dat die hypertransport technologie niet alleen gebruikt kan/gaat worden in de verbinding tussen north en southbridge.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

D-Loc schreef op 02 september 2002 @ 02:36:
[...]

Is die nieuwe v-link wat ik bedoel met hypertransport?

Ik zat namelijk te lezen dat die hypertransport technologie niet alleen gebruikt kan/gaat worden in de verbinding tussen north en southbridge.
Eh, nee het gaat ook bij zat andere dingen benut worden maar het is niet zo dat er een 'hyperstransport' aansluiting komt :z

Het wordt oa ook toegepast om bij x-way servers de CPUs te verbinden. Sowieso heeft de Athlon geen native hypertransport ondersteuning, het communiceert met de EV6 bus met de northbridge.

Maar de Hammers gaan dus wel hypertransport native hebben.

Oslik blyat! Oslik!

• Consiglieri
nog even wachten dus.... dan is die asus momenteel de beste keuze...

• Rick Brands
  • Laatst online: 19-08 21:45
Als het goed is maakt de nieuwe Nvidia chipset wel gebruik van hypertransport tussen de north - southbridge. En straks natuurlijk de nieuwe AMD hammer CPU.

De nforce 2 chipset van Nvidia heeft ook een AGP 8x aan boord en USB2.0 lijkt me ook wel alleen weet ik dat niet zeker. Plus ondersteund deze ook nog dual channel DDR :9~

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Rick Brands schreef op 02 september 2002 @ 18:57:
Als het goed is maakt de nieuwe Nvidia chipset wel gebruik van hypertransport tussen de north - southbridge. En straks natuurlijk de nieuwe AMD hammer CPU.
Dus :?

Pakweg een SiS chipset met een Mutiol (waar halen ze die namen vandaan) bus in het chipset presteert echt niet minder. Hypertransport is GEEN bus zoals de PCI waar je losse onderdelen in steekt, het is een protocol voor onderdelen op een mobo. Dus het wel of niet hebben van Hypertransport maakt echt geen zak uit voor de consument, zolang je maar iets hebt wat vergelijkbaar presteert :z
De nforce 2 chipset van Nvidia heeft ook een AGP 8x aan boord en USB2.0 lijkt me ook wel alleen weet ik dat niet zeker. Plus ondersteund deze ook nog dual channel DDR :9~
Tja, de nForce1 ging DE grote wonder van de chipset wereld zijn en bleek redelijk tegen te vallen- een KT266A met single channel DDR trok hem er meestal uit. Ook niet zo gek eigenlijk- de EV6 bus van de Athlon is maar 64b breed met een DDR stam, dus boven de 2700MB/s gaat er niet overheen tenzij je erg veel OCt- dual channel PC2100 is wel zo leuk, maar het grootste deel van die 4200MB/s is niet voor de CPU bruikbaar. Het is wel nuttig als je de geintegreerde VGA gebruikt, maar met een losse VGA erbij maakt het geen zak uit tov een snelle single channel chipset (neem de SiS746(DX) of Via KT333/400).
Vergelijk het maar met DDR of dual channel Rambus voor P3- het staat erg leuk, maar significante meerwaarde tov doodgewone PC133 SDR-SDRAM kreeg je er niet mee :z

Oftewel, reken er niet op dat de nForce2 opeens de performance koning gaat worden, hooguit dat het wel alle andere geintegreerde VGA gevallen overtreft.

Oslik blyat! Oslik!

• Rick Brands
  • Laatst online: 19-08 21:45
D-Loc schreef op 01 september 2002 @ 19:14:

Hypertansport
USB 2
AGP 8x
minimaal ddr333

===============
Omdat de topicstarter er specifiek om vroeg heb ik het er bij gezet.

• Consiglieri
De reden dat ik over hypertransport begin (en dat ik het zoek) is omdat ik een stukje zat te lezen dat we ons (ahum) blind staren op ghzen en videokaart power,maar we vergeten dat er nog veel meer verbeterd moet worden om daadwerkelijk zichtbaar snellere pcs te krijgen.

In dit stukje werd hypertransport besproken en het sprak me wel aan.

Ik sta natuurlijk altijd open voor alternatieven en toevoegingen..

[ Voor 0% gewijzigd door Consiglieri op 03-09-2002 02:43 . Reden: typo ]

Verwijderd

Waarom zou JIJ in godsnaam een ander mobo willen? AGP 8x heb je echt geen fluit aan met jou GF4 ti4200...en USB2.0 ...tja nu heb je er ook nog niet echt iets aan...

Ik zou niet weten waarom jij een nieuw mobo nodig zou hebben..

• Consiglieri
Omdat ik teveel geld heb en altijd beter moet hebben dan een ander.

Nu weer on topic....

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

D-Loc schreef op 03 september 2002 @ 02:42:
De reden dat ik over hypertransport begin (en dat ik het zoek) is omdat ik een stukje zat te lezen dat we ons (ahum) blind staren op ghzen en videokaart power,maar we vergeten dat er nog veel meer verbeterd moet worden om daadwerkelijk zichtbaar snellere pcs te krijgen.

In dit stukje werd hypertransport besproken en het sprak me wel aan.

Ik sta natuurlijk altijd open voor alternatieven en toevoegingen..
Dan zou ik de grootste bottleneck aanpakken: de HDD

Ook al heb je tegenwoordig ATA133, de beste IDE HDDs leveren niet meer dan 40MB/s ofzo gemiddeld, alleen een burst af en toe gaat sneller. Zelfs de aloude PCI verbinding tussen chipsetonderdelen in de donkere dagen was 133MB/s, dan snap je waarom ik zo ongeinteresseerd doe over hypertransport- ook al heb je 266MB/s of 533MB/s tussen de chipset onderdelen, zolang de HDD maar op 40MB/s kan voeden (en de HDD is meestal de meest bandbreedte-intensieve apparaat op de southbridge) maakt het werkelijk geen zak uit.

Als je echt VEEEL teveel geld hebt zou je een solid-state (FlashRAM) HDD kunnen overwegen- dan heb je een wereld van verschil, maar die krengen zijn DUUR, dus voor gewone stervelingen niet te betalen.

Anders is een RAID-0 array misschien wel een optie- het kost niet teveel en is simpel te maken (met Linux en Win2K/XP kun je het zelfs in software, dus zonder een extra controller). Zie de O&O FAQ voor meer info over deze dingen

Oslik blyat! Oslik!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

O&O FAQ :? Je zult wel OM FAQ bedoelen :P
Voor de volledigheid: info over RAID staat in [rml][ FAQ] RAID.[/rml] :)
Pagina: 1