[xp] service workstation verdwenen uit 'services.msc'

Pagina: 1
Acties:

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 11:34
Ik zit hier bij vrienden die een heel trage opstart hebben (althans, hun pc).
Ik zit de opgestarte services te bekijken, en ontdek dat 'workstation' er helemaal niet tussen staat...
Is er een manier om die service weer op te starten of zichtbaar te maken?

• zetje01
kick...

• zetje01
kick..

• zetje01
kick.

• zetje01
kick

• zetje01
Hoe bedoel je?

Verwijderd

Controleer het register (met regedit of regedt32) en kijk of de lanmanworkstation entries goed staan.
Trouwens waarom zou het opstarten sneller gaan als deze services wel gestart is?

• zetje01
Nou, de service 'workstation' moet altijd aan staan wil je pc lekker lopen.
Deze pc hier loopt niet lekker, en ik kan de service 'workstation' nergens vinden, dus ik denk dat het met elkaar te maken heeft...

Verder lijkt alles in het register goed te staan, maar toch draait er hier geen 'workstation', of hij is onzichtbaar.

Dus weer terug naar mijn vraag: "Is er een manier om die service weer op te starten of zichtbaar te maken?"

Verwijderd

Dan heb je zeker ook geen "server" service?

Is op die machine bij netwerkprotocollen niet gewoon "Client for Microsoft Networks" en "File and Printersharing for Microsoft Networks" uitgevinkt?

Op een standalone machine heb je mi. de workstation- (en de server-) service heel niet nodig. In een Windows-netwerk wel uiteraard.

(Hoeft dus niets met dat opstartprobleem te maken te hebben.)

• zetje01
Ik heb hier inderdaad ook geen "server"-service. Bij contr.pan./network staat inderdaad niks. Is ook niet nodig want internet werkt prima hier. Het is overigens niet echt een stand-alone want hij zit via chello gewoon op het net.

Thuis heb ik dezelfde pc met dezelfde settings en daar draait wel gewoon workstation.
Overigens start de pc wel weer gewoon op nu ik de printspooler weer heb ingeschakeld.

edit: maar volgens de gebruikers van deze pc 'loopt' hij niet soepel, dus dacht ik de services even te tweaken. Dat gaat wel aardig, maar toch hoop ik hier 'workstation' wel weer aan te kunnen zetten, of i.i.g. zichtbaar te maken...

Verwijderd

Ik ben bang dat je het niet in die services moet zoeken. Zonder draait een pc prima (zolang je maar geen ander Windows machines in je netwerkje hebt die je wilt zien).

Er zijn vast nog wel andere verschillen tussen deze pc en die bij jou thuis.

• zetje01
Okay, ik laat het er maar bij zitten, denk ik.
Hij start weer goed op en loopt ook weer redelijk soepel -zonder workstation :)

Bedankt voor het meedenken!
Pagina: 1