Toon posts:

Pioneer A04 DVD-RW Brand maar op 1X?!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb sinds kort een Pioneer DVD brander maar ik kan maar op 1 speed cd R en cd RW branden !

ik weet dat de pioneer de RW op 1 brand maar de R zou op 2X moeten kunnen dus ik snap er niks van.

Ik heb Firmware 1.3
ik gebruik Nero Burning rom 5.5.9.9
en de gebruikte medium is Nashua DVD-R rev 2.0

pc stats staan in me sig ik hoop dat iemand een oplossing heeft of weet wat heb fout gedaan?

BTW ik heb testing Speed option gebruikt in nero en daar zie ik dat mijn pc 2-4X aan kan.

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

kan je op 1 speed cd-r branden of hebben we het over dvd-r? Lijkt me dvd-r, maar goed. Je hebt trouwens 2 soorten dvd schijven. General en Audio/Data ofzo iets, misschien dat het daar aan ligt

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:45

Nakebod

Nope.

Idd, wat brand je op 1x? Want ik heb em zelf ook, en is 8x4x cd schrijven, 2x dvd-r en 1x dvd-rw. (preciese specs http://213.196.31.35/nl/p...d=1107&taxonomy_id=45;104

Heb zelf 2 dvd-r's gehad die ik wel op 2x kon branden, heb toen een 25 dvd spindeltje besteld, en die is "maar" 1x dvd.

Dus ik denk dat de DVD-r die je hebt "maar" 1x is.. 2x dvd-r is een stuk duurder.
Ik kocht 2x dvd-r voor 10 euro per stuk, en een no name 25st dvd-r spindel (1x) voor ~47 euro

[ Voor 0% gewijzigd door Nakebod op 01-09-2002 18:54 . Reden: Editjuh ]

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Verwijderd

Topicstarter
ja sorry ik praat over

DVD-R 1X 1380KB/s
DVD-RW 1X 1380KB/s

terwijl de DVD-R op 2760KB/s moet kunnen branden!

Reaktie op Nakebod

Aha dus het is mogelijik dat die nashua DVD-R's Rev 2.0 1X gebrand kunnen worden maar als ik die van pioneer zelf koop dat op 2X kan doen?

Verwijderd

Topicstarter
Ben even na gegaan over die nashua DVD-R maar die kan dus zowel op 1 als 2X gebrand worden volgens hun http://www.nashuamedia.com/photos/DVD-R-4.7-General.jpg

dus dat zou het probleem niet moeten zijn

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:45

Nakebod

Nope.

Dat is idd vaag, hij hoort idd gewoon 2x te kunnen branden (Afgaan op plaatje, dat jij die ook heb)
Ik zou gewoon eens losse dvds kopen, verschillend merk, die 2x aankunnen, en kijken wat ie dan doet. Of gewoon goedkoop voor 1x gaan :)

[Beetje OT]
En omdat DVD-r soms in winkels erg lastig te krijgen is http://www.tweakers.net/shopsurvey/1067 zelf daar dvds besteld, en ze waren snel binnen
[/Beetje OT]

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• oldman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-10-2012

oldman

I am old man !!!

De dvd die 2x kan branden is de dvd waar de dvd bakker royalties over heeft betaald aan pioneer en krijgen een code meegeperst , dus als de dvd maar op 1 x speed brand dan zijn er geen royalties betaald. Met andere woorden de bakkers die royalties betalen brengen 2xspeed dvd's uit maar zijn duurder (lijkt me logisch de royalties moeten ook betaald worden) en die bakkers die weigeren aan pioneer te betalen bakken gewoon dvd's zonder code en deze zijn goedkoper.

Er is dus niks met je brander aan de hand en de keuze is makkelijk, je gaat of sneller branden en betaald meer voor een dvd of je gaat langzamer branden en betaald een stuk minder voor je dvd.

If I don't make it today, i'll make it tomorrow

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
alleen de dvd-r van poineer kan je op 2x branden.

(bron- PCgameplay september)

Verwijderd

Topicstarter
ahzo Tnx for all the info!

anwayz dan zit ik te denken om over te stappen naar DVD+RW of hebben die ook dat zelfde probleem>?

• oldman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-10-2012

oldman

I am old man !!!

De dvd van verbatim €5.00 en fuji €7.47 kunnen ook 2x branden want daar zijn rechten over betaald maar met de komst van de sony dvd + en - brander zal hier wel verandering in komen (hoop ik ook) verder als het geld je niet interresseert en je wilt geen 57 minuten wachten op je dvd (hoeveel brand je er wel niet om dit vervelend te vinden) dan kan je naar de + brander gaan die doen het inderdaad op 2 speed zover als ik ben ingelicht.

If I don't make it today, i'll make it tomorrow

Verwijderd

Topicstarter
als ik jou vertel dat ik er +- 5 per dag doe en dat ik liefst nog meer wil kunnen doen dan verklaar die 57 min vs 22 een hoop ;)
Pagina: 1