Lite-on brander probleem met branden .

Pagina: 1
Acties:

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:41
Ik ben in het bezit van een LITE-ON 32-12-40.

Maar wat nu is nu het geval ..

Als ik iso 's brand of gewoon normaal dan brand hij gewoon zonder fouten ..

Maar als ik dan die CD in mijn DVD doet dan ziet hij niets .
ook ook mijn brander geeft aan dta er niets op staat .

Ik gebruik TDK-R80 met Nero 5.XX

Maar dit is alleen het geval als ik op hoger brand dan 8X .

Wat kan het zijn .. ligt het aan de CD - R s of is het een ander probleem ..
want ik heb nu van de 10 stuks 5 fouten ..

IK draai windows XP en heb geen last van BUFFER underrus of zo iets .
Hij brand gewoon normaal af ..
De brander is nog geen 3 weken oud .

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Kun je de cd wel in je brander teruglezen of gaat dat ook niet?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• ravw
Nee dat gaat ook niet :(

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• TiMmS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-10-2024
dat probleem heb ik ook gehad met XP
Dat had ik gewoon met alle cd's ook met 'normaal gekochte' cd's.
Als ik dan rebootuh was het probleem veholpen en kon ik weer gewoon die cd's lezen.
Na een tijdje kwam hetzelfde probleem weer terug. Toen heb ik win2k er maar weer opgezet :P

Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je ook andere CD brand progseltjes geprobeerd :? Probeer in ieder geval ook even een ander OS; een verse installatie op een tijdelijke partitie ofzo. Dan kunnen we min of meer uitsluiten dat het een softwarematige probleem is :)

• ravw
TiMmSy schreef op 02 september 2002 @ 14:22:
dat probleem heb ik ook gehad met XP
Dat had ik gewoon met alle cd's ook met 'normaal gekochte' cd's.
Als ik dan rebootuh was het probleem veholpen en kon ik weer gewoon die cd's lezen.
Na een tijdje kwam hetzelfde probleem weer terug. Toen heb ik win2k er maar weer opgezet :P
IIK heb het alleen met gebrande CDs .

En restarten helpt ook niet dna ziet hij gewoon niets :(

Ik vind het een vaag probleem ..

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Als je in nero op medium info klikt, wat zie je dan bij deze gebrande media. Weet je zeker dat de image-files goed zijn en beschik je over een cue bestand, zodat je het image bestand ook met de juiste waarden brandt.

Heb je het alleen bij ISO's of ook bij andere cd's die je brand?

Ik heb trouwens ook heel veel problemen gehad met TDK en Lite-on. Ik ben overgestapt op ander merk.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Blackhole schreef op 01 september 2002 @ 18:25:
Ik gebruik TDK-R80 met Nero 5.XX
probeer eens een ander merk cdr's !
ik heb deze tdk 80 min cdr's gehad (100 stuks :( ) en ze deden het niet goed in de branders die ik tot mijn beschikking heb hier (4 stuks, verschillende snelheden).
ze zijn alltijd minder goed leesbaar, soms moet de cd een paar minuten liggen voor die leesbaar is (afkoelen? :) ). met andere merken geen probleem.

ik ga dus weer philips kopen. heb al jaren een brander en gebruik eigenlijk alleen philips en tdk voor mijzelf. de laatste is nu afgevallen, aangezien ik alleen 80 minuten cdr's gebruik en deze voor mij niet bruikbaar zijn.
74 min heb ik nooit problemen meer gehad, 5 jaar lang ofzo gebruikt? (kosten toen nog 17 piek).

edit: ik weet niet waar het optimum ligt voor de tdk80, maar misschien ga jij te hoog in snelheid? bij mij staat max 12x dus veel hoger moet je niet gaan

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Verwijderd

EFFE DE NIEUWE FLASH OPHALEN BIJ LITE-ON

• ravw
Mr.Nobody schreef op 02 september 2002 @ 18:38:
[...]

probeer eens een ander merk cdr's !
ik heb deze tdk 80 min cdr's gehad (100 stuks :( ) en ze deden het niet goed in de branders die ik tot mijn beschikking heb hier (4 stuks, verschillende snelheden).
ze zijn alltijd minder goed leesbaar, soms moet de cd een paar minuten liggen voor die leesbaar is (afkoelen? :) ). met andere merken geen probleem.

ik ga dus weer philips kopen. heb al jaren een brander en gebruik eigenlijk alleen philips en tdk voor mijzelf. de laatste is nu afgevallen, aangezien ik alleen 80 minuten cdr's gebruik en deze voor mij niet bruikbaar zijn.
74 min heb ik nooit problemen meer gehad, 5 jaar lang ofzo gebruikt? (kosten toen nog 17 piek).

edit: ik weet niet waar het optimum ligt voor de tdk80, maar misschien ga jij te hoog in snelheid? bij mij staat max 12x dus veel hoger moet je niet gaan
IK heb er zelf problemen mee op 8 X dus dat vind ik heel raar ..

Maar als ik nu van de spinderl dingen gebruik dan doen ze het allemaal goed :)
Maar dta vind ik wel vaag want die dingen zijn zo beschadigd en die van TDK zijn wel een heels tuk duurder en werken niet :(

dus ik denk dat ik toch eens moet kijken naar welke CD R is moet gaan kopen .

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Blackhole schreef op 02 september 2002 @ 23:54:
[...]

IK heb er zelf problemen mee op 8 X dus dat vind ik heel raar ..

Maar als ik nu van de spinderl dingen gebruik dan doen ze het allemaal goed :)
Maar dta vind ik wel vaag want die dingen zijn zo beschadigd en die van TDK zijn wel een heels tuk duurder en werken niet :(

dus ik denk dat ik toch eens moet kijken naar welke CD R is moet gaan kopen .
ik brand op 6x, gaat ook niet goed.

btw een RICOH MP7060S brander

daarom baal ik er ook zo van: het zijn geen goedkope!

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 02 september 2002 @ 23:13:
EFFE DE NIEUWE FLASH OPHALEN BIJ LITE-ON
Dat doet pijn aan mijn virtuele oren.. Wil je in het vervolg niet zo schreeuwen, dude? :/

• wimpie
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Waarschijnlijk Finalize je de cd's niet. Doe volgende keer geen wizard maar de normale manier, en dan finalizen aanvinken.

Ik had namelijk volgende: had ik een backup (divx van dvd) gebrand, herkent de brander em zelf niet. Mn cdromspeler wel, maar die kon em niet kopieren, enkel afspelen van cd.

Divide and conquer.

• ravw
wimpie schreef op 03 september 2002 @ 08:26:
Waarschijnlijk Finalize je de cd's niet. Doe volgende keer geen wizard maar de normale manier, en dan finalizen aanvinken.

Ik had namelijk volgende: had ik een backup (divx van dvd) gebrand, herkent de brander em zelf niet. Mn cdromspeler wel, maar die kon em niet kopieren, enkel afspelen van cd.
Dat zou kunnen ..
maar bij jou worden ze nog herkend door je DVD speler ..
die van mij ziet helemaal niets .

Maar ik heb dta inderdaad nooit aan staan ..
maarwaarom bij de eene CD r wel goed en bij de andere niet :(
dat vind ik dan wel vreemd

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je Q320174 al gecheckt?
Pagina: 1