Stomme vraag over Chieftec kast

Pagina: 1
Acties:

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 31-07 00:37

Armada

-Wat wil je weten?-

Topicstarter
Gisteren heb ik een Chieftec kast (Dragon, blue metallic) gekocht, maar hier zit geen handleiding bij en nu heb ik een (waarschijnlijk) domme vraag. Als ik de 5.25" bays gebruik, dan moet ik daar die rails voor gebruiken die in de case zitten. Alleen, hoe gebruik ik deze precies? Bijv. mijn Plextor writer krijg ik niet van achter in de slee (door de voeding) en als ik het van voren erin steek, dan willen die metalige flapjes niet inbuigen, waardoor hij al snel vast komt te zitten. Nu heb ik alles zonder die metalen flapjes en alleen het plastic gedeelte van de rail erin gemonteerd (waardoor alle dingen dus los zitten). Hoe moeten die dingen in hemelsnaam gebruikt worden? Ik zie ook nergens op I-net een deugdelijk gebruiksaanwijzing. Nog een bijkomend vraagje: je ziet als ze erin zitten ook nog een beetje de zijkanten van de drives, doordat er halfcirkelige hapjes uit de voorkant zijn. Zet ik ze er niet diep genoeg in, of hoort dit zo?
Het is een erg mooie kast, vooral die 3.5" kooi is erg handig, maar een klein handleidinkje had geen kwaad gekund!

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Verwijderd

Probeer anders het frontje er eens af te halen maybe werkt dat :)

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:25

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Gewoon met die flapjes eraan.
Die metalen flapjes moet tegen het eind (begin) van je cd-romspeler zitten.
Dus dat als je je vingers in die ronde uitsparingen steekt dat je die metalen flapjes in kunt knijpen.

Je moet het geheel een beetje hard aanduwen zodat die metalen flapjes klemmen achter de ronde uitsparing.
Je kunt ze door dan in te drukken (tegen de cd-rom speler aan) erweer uit trekken.

Huh, is dat duidelijk?

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Topicstarter
Het deurtje met het sleutelgat heb ik er al afgehaald. De rest van het frontje weghalen zou niet nodig moeten zijn, ik kan de drives makkelijk zonder de metalen flapjes op de sleden naar binnen duwen.

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Ik heb dan een AX-01, zelfde model, dan van alu, maar ik heb geen problemen met mijn plextor fikker, volg Vae Victis en dan moet het goed kopen :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Croccifixio
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Ik heb in het begin ook met die rails geknoeid.

Je moet zorgen dat de metalen clips naar buiten wijzen. Verder moeten ze zo ver mogelijk naar achteren gemonteerd worden. Dan schuif je de drives zo naar binnen. Die gaten aan de zijkant van de bays zijn er zodat je de metalen clips in kunt drukken en de drives er weer makkelijk uit kan krijgen.

edit:

veel te laat......

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Topicstarter
Vae Victis schreef op 01 september 2002 @ 18:15:
Gewoon met die flapjes eraan.
Die metalen flapjes moet tegen het eind (begin) van je cd-romspeler zitten.
Dus dat als je je vingers in die ronde uitsparingen steekt dat je die metalen flapjes in kunt knijpen.

Je moet het geheel een beetje hard aanduwen zodat die metalen flapjes klemmen achter de ronde uitsparing.
Je kunt ze door dan in te drukken (tegen de cd-rom speler aan) erweer uit trekken.

Huh, is dat duidelijk?
Dan heb ik ze steeds andersom geprobeerd te monteren. :+

Maar als ze in die ronde uitsparingen blijven steken, hoe zorgt dit dan dat ze er niet uitschuiven?

Verwijderd

Armada schreef op 01 september 2002 @ 18:17:
[...]

Maar als ze in die ronde uitsparingen blijven steken, hoe zorgt dit dan dat ze er niet uitschuiven?
lekker slim, deze dingen die klemmen zichzelf gewoon vast, bij mij is er nog nooit iets uitgevallen.

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:25

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Doordat er een klem systeem in die metalen flapjes zit. :)
Die klemt achter de punt met die ronde uitsparing.
En door indrukken van die metalen flapjes ontklem je het geheel....

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Armada schreef op 01 september 2002 @ 18:17:
[...]

Ik snap dus niet hoe je dit fout kunt doen. En de klem blijft niet in de ronde uitsparing zitten maar er vlak voor

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Topicstarter
The Dolf schreef op 01 september 2002 @ 18:21:
[...]
Ik snap dus niet hoe je dit fout kunt doen. En de klem blijft niet in de ronde uitsparing zitten maar er vlak voor
Doordat niet met een pijl bijvoorbeeld aangegeven wordt welke kant van de rail naar de front toe moet. Ik dacht in eerste instantie dat de ronde buiging aan het eind van de metalen flap ergens achter zou haken, maar dit was niet het geval. Met droog oefenen met enkel de rail bleef de snee midden in het metalen gedeelte op een gegeven moment achter een klein metalen stukje dat haaks op de 5.25 " cage staat haken en voila de impressie dat hij op die manier moest was geboren..

Verwijderd

hint : Op de site van chieftec staat een walkthrough
http://www.chieftec.com/products/workstation/Fulltower.htm

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Topicstarter
Ja, dat had ik ook al gezien. Alleen laten ze daar absoluut niet duidelijk zien hoe de rail erop moet. Er zijn ook twee stappen voor het uitnemen van de 3.5" cage, waarvan alleen de laatste relevant is (voor mij althans). En ze laten het niet zien met een zelfde kast, dus moet het front er ook helemaal vanaf (wat in geen stap staat, alleen dat het deurtje eraf moet) of niet?

Verwijderd

idd.

Maar het front is gewoon die 2 zijkant knoppen indrukken en met een beetje trek en wrick (?) werk lukt het wel. Rail er op zetten is een kwestie van de laatste pakken :)

maar voor de rest lukt het wel neem ik aan?

• Armada

Armada

-Wat wil je weten?-

Topicstarter
Ik ben nu op dit moment niet thuis, maar ik ga het vanavond (nacht) nog wel even proberen. Eerst zonder front er vanaf, want die happen uit de voorkant zouden er al voor moeten zorgen dat het lukt, zonder het front eraf te hebben. Ook nog zoiets dat niet in het voorbeeld gebruikt wordt; ze gebruiken daar een model dat recht loopt naast de bays.

Pagina: 1