Domein opeisen, is dat haalbaar?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Ik benvan planom samen met mijn broer www.moens.net te gaan kopen.
Nou was ik dus aan het kijken of ie nog vrij was bij een zo'n domein reg site. Toen beek dus dat ie al bezet was. Ik dus kijken wat voor site dat is enzo, blijkt dus een vaag bedrijf waar je je naam als webadres kunt gebruiken. Dus ik een beetje rondkijken hoe duur dat is (dan maar daar reggen) Staat er in een FAQ dat het domein van hun is en van hun blijft.

Ik vind dit dus niet zo mooi omdat ik vind dat ze er geen recht op hebben... (klinkt een beetje te grof maar zo voel ik het wel.)
Dus toendacht ik: kan ik dat domein niet "gewoon" opeisen :? :?

Maar is dit een beetje haalbaar of moet ik daar niet aan beginnen :?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Dat klikt een beetje als een site die gewoon domein namen regged en dan duurder "verhuurt".

Maar waarom zou jij meer recht op hebben op dat domein dan hun dan ?
Als je geen incoperated bedrijf bent dan denk ik dat je geen poot heb om op te staan.

Ook om er iets tegen te beginnen dus is het dus niet waard.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ah, het is van nameplanet.
Daar kun je gratis een emailadres+URL gebruiken van al hun domainnamen, het lijkt me dus niet dat je dan dat domain zomaar kunt overnemen, dus dat die klanten geen mailadres meer hebben.

En ja, gelukkig is dat ook zo, zie [Airwolf] ;)

🌞🍃

• Kapitein Edward
[Airwolf] schreef op 01 september 2002 @ 18:10:
Dat klikt een beetje als een site die gewoon domein namen regged en dan duurder "verhuurt".

Maar waarom zou jij meer recht op hebben op dat domein dan hun dan ?
Als je geen incoperated bedrijf bent dan denk ik dat je geen poot heb om op te staan.

Ook om er iets tegen te beginnen dus is het dus niet waard.
Omdat het mijn (achter)naam is ;)

Maar ik bergrijp dus dat het geen zin heeft om er iets tegen doen.

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-02 15:18

Whuzz

Dodgeball!

Ik denk niet dat een rechter gaat zeggen dat jij recht hebt op een domeinnaam omdat het toevallig je achternaam is. Er zijn meer mensen die Moens heten, die zouden dan allemaal recht hebben op dezelfde domeinnaam? Lijkt me niet...

Je zult maar Phillips van achter heten. Even www.phillips.nl opeisen :P

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

• Kapitein Edward
Whuzz schreef op 01 september 2002 @ 19:28:
Ik denk niet dat een rechter gaat zeggen dat jij recht hebt op een domeinnaam omdat het toevallig je achternaam is. Er zijn meer mensen die Moens heten, die zouden dan allemaal recht hebben op dezelfde domeinnaam? Lijkt me niet...

Je zult maar Phillips van achter heten. Even www.phillips.nl opeisen :P
Ik d8 van: Zij hebben niets te maken met mijn naam... en ik wel ;)

Maar ik begrijp al dat het niette doen is (voor mij) om dat op te eisen :'(

dan maar .tk 8)7

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Vergeet het maar..... tenzij je een bedrijg hebt dat Moens heeft, en alles wat "moens" is als copyright heeft geregistreerd (zoals Philips), en een portemonee met 5 nullen meeneemt voor advocaatkosten..... kun je er niets aan doen.

Ik ziu trouwens eerst eens kijken of je niet een ander domain kunt reggen. Zoals thijzmoens.com ofzo.... want dat .tk zuigt vreselijk :) Ik kan de meeste .tk sites niet eens bereiken vanaf de USA.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Kapitein Edward
maartena schreef op 01 september 2002 @ 19:55:
Vergeet het maar..... tenzij je een bedrijg hebt dat Moens heeft, en alles wat "moens" is als copyright heeft geregistreerd (zoals Philips), en een portemonee met 5 nullen meeneemt voor advocaatkosten..... kun je er niets aan doen.

Ik ziu trouwens eerst eens kijken of je niet een ander domain kunt reggen. Zoals thijzmoens.com ofzo.... want dat .tk zuigt vreselijk :) Ik kan de meeste .tk sites niet eens bereiken vanaf de USA.
Ik ga het proberen uit me kop te zetten, het leek me wel koel om moens.net te heben :P

Verwijderd

ik heb zelfs zowel mijn voornaam.nl als mijn achternaam.nl 8) al sinds 1997

maar zoals de rest al zei, je kunt hem niet claimen, en zeker al niet een .net. Er zijn overgens nog best andere leuke extensies zoals .nu bv

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
thijz schreef op 01 september 2002 @ 20:48:
[...]

Ik ga het proberen uit me kop te zetten, het leek me wel koel om moens.net te heben :P
Over precies zo'n zaak waar jij het over hebt (bedrijf dat email dienst aanbiedt aan achternaamhouders waarna iemand het complete domein opeist) is een keer een UDRP zaak over geweest van ICANN. Als je op UDRP zoekt dan moet je alle uitspraken van alle zaken kunnen vinden en dan moet je maar ff zoeken :P Volgens mij heeft degene die de naam probeerde op te eisen de zaak trouwens verloren.

Maar wees blij zou ik zeggen. Mijn achternaam is door http://domaincollection.com gekaapt en wordt aangeboden voor $$$ en nee ik heb geen $1500 om een UDRP zaak aan te spannen (die ik gegarandaard zou winnen omdat domeinnamen doorverkopen als 'bad faith' bekend staat en een achternaam een legitieme rechtvaardiging voor een domainnaam is (zie UDRP zaak van dhr Maggi).

Overigens is dat hele domeinnaam gebeuren wel leuk: mijn vriendin regde laatst haar achternaam.com nadat ik zag dat hij vrijgekomen was. Een NL bedrijf had ook die handelsnaam en het domein, maar deze laten verlopen! Omdat er mail binnenkwam ze toch maar even geattendeerd op dat feit waarna ze het domein 'terugeisten'. Niet op ingegaan en een bod van EUR 100 afgewezen.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op 01 september 2002 @ 20:56:

maar zoals de rest al zei, je kunt hem niet claimen, en zeker al niet een .net. Er zijn overgens nog best andere leuke extensies zoals .nu bv
Er is feitelijk geen verschil in .net .com en .org domeinen omdat ze als general purpose domeinen zijn gedefinieerd. En hoe gek de regels uitgelegd worden ligt maar net aan het UDRP panel dat een zaak behandelt :( Je hebt wel gelijk dat topicstarter hier kansloos is aangezien het domein al voor legitieme doeleinden gebruikt wordt.

Verwijderd

Rukapul schreef op 01 september 2002 @ 21:03:
[...]

Er is feitelijk geen verschil in .net .com en .org domeinen omdat ze als general purpose domeinen zijn gedefinieerd. En hoe gek de regels uitgelegd worden ligt maar net aan het UDRP panel dat een zaak behandelt :( Je hebt wel gelijk dat topicstarter hier kansloos is aangezien het domein al voor legitieme doeleinden gebruikt wordt.
nou het maakt wel uit of het een .nl of een .com/.net/.org is hoor, een .nl is veeeel simpeler op te eisen als je een nl bedrijf bent en je onder een (soort)gelijke naam ingeschreven was bij de kvk VOOR dat het domein geregt is. Dit kun je relatief goedkoop gaan claimen. .com is veeel ingewikkelder, duurder en de kans is vEEEEEL kleiner...

daarom is het ook zo bagger dan de .nl extensie eidn dit jaar ook door buitenlanders geregt kan worden, ga die maar eens aanklagen, is gelijk 10x zo duur

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op 01 september 2002 @ 20:56:

Kertje.nl is anders nog vrij hoor :o

• Markje_X
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-10-2014

Markje_X

a.k.a. Olthuis

moens.biz was vanmorgen nog vrij voor registratie.

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-02 17:26
thijz schreef op 01 september 2002 @ 18:07:
Ik vind dit dus niet zo mooi omdat ik vind dat ze er geen recht op hebben... (klinkt een beetje te grof maar zo voel ik het wel.)
Pffffffrrttt.. En jij wel? Jij hebt je naam wereldwijd laten registreren als handelsmerk etc? Zelfs al was je de enige Moens op deze aardkloot, dan nog had je daarmee nul komma nul recht op die domeinnaam. Wie het eerst komt, het eerst maalt, zo is het nou eenmaal.

Een uitzondering is het wanneer je een naam registreert om een specifiek bedrijf of persoon dwars te zitten en daarmee probeert er een slaatje uit te slaan. Zo kreeg Madonna haar domeinnaam terug van iemand die het had geregistreerd met duidelijke bedoelingen er rijker van te worden. Sting kon echter fluiten naar sting.com omdat degene die die domeinnaam had geregistreerd, er content op had staan die niks met de persoon Sting zelf te maken had. Maar goed, zo'n uitzondering gaat zelfs dan nog alleen op wanneer je naam (Madonna, Sting, Moens) een geregistreerd merk is.

Zie o.a. http://news.com.com/2100-1023-244734.html?legacy=cnet

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

Verwijderd

Mark Olthuis schreef op 02 september 2002 @ 10:19:
moens.biz was vanmorgen nog vrij voor registratie.
En als hij nog effe kan wachten is moens.eu ook wel leuk :)
Pagina: 1