Mxstream (xs4all) eruit na lange tijd up/download

Pagina: 1
Acties:

• talpje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07-2025
Ik heb het probleem dat ik na een lange tijd constant te uploaden of te downloaden (bijvoorbeeld download van ftp/eDonkey) me internet connectie eruit vliegt. De enige manier om dit te herstellen is mijn alcatel modem te resetten. Ik heb dus de modem in combinatie met de draytek router (beide laatste firmware).

Kent iemand dit probleem en is er een oplossing voor??

mekkerrrrrrrrrrrr

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08 20:10
volgensmij ligt het niet aan xs4all want als het aan hun zou liggen zou je na het resetten nog geen data krijgen, welke firmware heb je van vigor2200e? Die laaste bugged namenlijk een beetje, je moet v2.00a hebben.

• talpje
Ik heb het probleem met verschillende versies van de firmware gehad... dus denk niet dat het daar aan ligt helaas... zowel met v2.00a, v2.1a, v2.20 etc...

mekkerrrrrrrrrrrr

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08 20:10
Heb je het probleem ook als je je modem direct op je kast gooit zonder router ertussen? zo kan je zeker weten of het nu aan modem of de router ligt.

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-07 12:40

BachW

Tweaker in Noorwegen

Ik heb het toen ook gehad met mijn modem... was de VPN connectie zeg maar... nadat ik hem getweakt had: geen problemen meer >:)

BOINC stats

• talpje
hmm.... dat heb ik nog niet getest (om hem direct op mijn pc aan te sluiten) maar is ook beetje lastig :) moet ik namelijk het hele netwerk eraf gooien :S (ook netwerk van de zaak zit eraan) beetje lomp :p

Maar als er geen andere oplossingen zijn moet het misschien toch een keer. Nu is het namelijk behoorlijk vervelend. Iedere keer als internet eruit ligt moet ik naar de zaak om modem te resetten :]

mekkerrrrrrrrrrrr

• ErHa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

Draai je soms win98? want daarbij was er iets met een bestand dat je moest vervangen door een versie van winme of later.
Dit was na ongeveer 40 mb upload, dus misschien is dat je probleem. (Bestand heette netpptp.sys dacht ik)

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

Verwijderd

ik heb het hier ook regelmatig als ik veel download, zit bij mij een aparte computer als router tussen met Win2K. af en toe slaat opeens de verbinding vast of er helemaal uit.
het enige dat dan helpt is resetten.

• talpje
ik heb verschillende os'en (xp,win2k,win98)

mekkerrrrrrrrrrrr

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 09:53
Heb zelf Chello en heb ongeveer hetzelfde probleem met mijn Motorola Surfboard modem bij intensief gebruik van eDonkey. Mijn verbinding slaat dan dicht en de enige oplossing is een reset van het modem. Het maakt bij mij niet uit of ik mijn router(Sitecom) ertussenuit haal.

• talpje
Met dan dus wel een bekende fout zijn lijkt me. Echt weird.

mekkerrrrrrrrrrrr

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

..... ooops

Iperf

• Ivion
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04 22:24

Ivion

Mame Chishiki

Ik heb dit probleem ook, maar dan met me Alcatel (als ik het zo goed schrijf ^.^). Hij's nog niet getweaked, zou tweaken misschien de oplossing zijn tot dit probleem? Want ik had gelezen dat SIP-Spoofing een stuk stabieler is dan dat gebeuren wat er nu allemaal in me modem zit. :D

This post was created by millions of tiny cows jumping around on my keyboard.

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ik heb ook die router met die modem en xs4all adsl, maar heb nergens last van

Firmware versie is 2.00b

Heb je always on aanstaan?
Idle Timeout op -1?

• talpje
Foxke schreef op 01 september 2002 @ 22:41:
ik heb ook die router met die modem en xs4all adsl, maar heb nergens last van

Firmware versie is 2.00b

Heb je always on aanstaan?
Idle Timeout op -1?
ik heb always on aanstaan jah... en ik heb het ook geprobeert zonder aan met idle timeout op 0 (volgens xs4all moet dat)... beide manier zelfde probleem

mekkerrrrrrrrrrrr

Pagina: 1