Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
Verwijderd
Juist als ICQ wel werkt, lijkt het probleem toch in de DNS te zitten. Kijk eens of je wel naar een "naam" kan pingen (dus bijv. in dos "ping tweakers.net") en kijk eens of de naam daar wel wordt resolved.
Verder zou je de verbindings-instellingen van je browser nog even kunnen controleren, of gebruik gewoon de wizzard internetverbinding instellen.
(probeer het eens via de proxy) NT doet iets met die poort 80 .. ik had hetzelde probleem
gewoon overgestapt naar ME voor de server
1
| ipconfig /all |
van je client
en wat zou NT dan met poort 80 doen ?Laat me raden... je draait zeker op Nt based OS
(probeer het eens via de proxy) NT doet iets met die poort 80 .. ik had hetzelde probleem
De ferrari start niet van de eerste keer, dus kopen we een kevertjegewoon overgestapt naar ME voor de server
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
Verwijderd
Hahha. Ik vertik het ME te draaien, echt das te erg!!!!Predator schreef op 01 september 2002 @ 19:44:
leandres geef eens een
code:
1 ipconfig /all
van je client
[...]
en wat zou NT dan met poort 80 doen ?
[...]
De ferrari start niet van de eerste keer, dus kopen we een kevertje
Verwijderd
Dat is juist zo vaag, want de LapTop hiernaast. Die van dezelfde route pc gebruikt maakt en ook winxp heeft, met dezelfde instellingen doet het wel gewoon.FastBunny schreef op 01 september 2002 @ 19:46:
Lijkt op een dns probleemZet in winroute dns forwarding eens aan naar de dns van je provider en bij de clients het ip van de winroute pc op als dns
Bovendien deed mijn gewone PC het gister nog wel, opeens kon ik er vandaag niet meer mee surfen...
Geeennn ideeeeeee .. dat was ook mijn probleem ik zou het wel lleuk vinden als ik een keer er achter kwam ... maar alleen HTTP gaf problemen .. (oook mij een maat) [/quote][b][message=14988590,noline]Predator schreef op 01 september 2002 @
van je client
[...]
en wat zou NT dan met poort 80 doen ?
Kevers zijn hardstikke gave auto's ..De ferrari start niet van de eerste keer, dus kopen we een kevertje
Ik had net vandaag allemaal problemen met ip ocnflicten...
dus toen dacht ik ff handmatig ip instellen
maar toen kon ik niet meer internetten
dus toen maar ff gateway instellen... (ip van pa's comp = server)
toen kon ik dus alleen nog maar msn'en (niet icq)
en toen dus een dns ingesteld
Host de naam van m'n pa's pc(wrom weet ik ook niet)
domein (naam van de werkgroep ook dit weet ik niet waarom)
en toen als dns server het ip van mijn pa's pc weer (=server (ja nog steeds)
Mischien kan dit helpen?
...
Verwijderd
Nee dat is het niet, want er is geen enkele firewall actief ...baexem schreef op 02 september 2002 @ 15:31:
Kweet niet hoe slim / handig je bent, maar klinkt mij als een verkeerd ingestelde vuurmuur. Zet m'n eens uit en probeer dan nog eens. En stel dan de restricties opnieuw in...
Verwijderd
EhummJoepho schreef op 02 september 2002 @ 15:27:
Ja zal wel weer zo'n onnozele reply zijn maartja kan het toch proberen...
Ik had net vandaag allemaal problemen met ip ocnflicten...
dus toen dacht ik ff handmatig ip instellen
maar toen kon ik niet meer internetten
dus toen maar ff gateway instellen... (ip van pa's comp = server)
toen kon ik dus alleen nog maar msn'en (niet icq)
en toen dus een dns ingesteld
Host de naam van m'n pa's pc(wrom weet ik ook niet)
domein (naam van de werkgroep ook dit weet ik niet waarom)
en toen als dns server het ip van mijn pa's pc weer (=server (ja nog steeds)
Mischien kan dit helpen?
Naja lijkt me niet. Alles is zo ingesteld als deze laptop, en de laptop doet het prima. Het lijkt me meer een probleem wat dieper zit dan we tot nu toe denken ...
Verwijderd
Nee de DNS verwijst in dit geval naar @Home. Net zoals de laptop zijn DNS ook verwijst naar die van @Home.Verwijderd schreef op 02 september 2002 @ 18:09:
klinkt inderdaad als een DNS probleem. DNS verwijst wel naar je winroute pc?
Zoals meerdere malen gezegt zijn alle instellingen identiek.
dit gebeurd idd alleen als dns niet goed is
Verwijderd
Best Rigelreus vindt je niet ? Moet toch op te lossen zijn ...NeverSeen schreef op 02 september 2002 @ 18:12:
format c:
dit gebeurd idd alleen als dns niet goed is
start -> uitvoeren -> cmd (enter)
stap 2:
ping 213.239.154.35 (enter)
(is het ip adres van tweakers.net)
stap 3:
ping www.tweakers.net
stap 4:
ipconfig /all
Uitleg: stap 2: als je reply krijgt, is er verbinding
stap 3: als je reply krijgt werkt je dns, zoniet, is er iets met je dns aan de hand
stap 4: instellingen controleren. Belangrijk zijn de Gateway en DNSserver
Suc6!
Hier had uw advertentie kunnen staan!
kan het kwaad om het te proberen de dns te verwijzen naar de server?Verwijderd schreef op 02 september 2002 @ 18:11:
[...]
Nee de DNS verwijst in dit geval naar @Home. Net zoals de laptop zijn DNS ook verwijst naar die van @Home.
Zoals meerdere malen gezegt zijn alle instellingen identiek.
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb reply zowel bij IP pingen als bij naam pingen...EWS99 schreef op 02 september 2002 @ 18:21:
stap 1:
start -> uitvoeren -> cmd (enter)
stap 2:
ping 213.239.154.35 (enter)
(is het ip adres van tweakers.net)
stap 3:
ping www.tweakers.net
stap 4:
ipconfig /all
Uitleg: stap 2: als je reply krijgt, is er verbinding
stap 3: als je reply krijgt werkt je dns, zoniet, is er iets met je dns aan de hand
stap 4: instellingen controleren. Belangrijk zijn de Gateway en DNSserver
Suc6!
Probleem word nu echt vaag ofniet ...
Verwijderd
** Dubbelpost **Verwijderd schreef op 02 september 2002 @ 21:26:
Hmm ik heb het wel 's gehad met Chello en op mn werk met Planet ADLS. Het was toen gewoon een kwestie van wachten. Het gaat vanzelf weer over.
Verwijderd
Onder het motto geduld is een schone zaak...Verwijderd schreef op 02 september 2002 @ 21:26:
Hmm ik heb het wel 's gehad met Chello en op mn werk met Planet ADLS. Het was toen gewoon een kwestie van wachten. Het gaat vanzelf weer over.
Verwijderd
In principe niet, alhoewel mijn server geen dns server is maar de dns forwarding staat wel aan...Joepho schreef op 02 september 2002 @ 21:03:
[...]
kan het kwaad om het te proberen de dns te verwijzen naar de server?
Ik heb het geprobeert, geen resultaat helaas ...
Vreemd.. alle proxys e.d. staan uit? IE helemaal up to date?
Wees consequent, maar niet altijd
Verwijderd
Nee doe he niet ...Ook schreef op 04 september 2002 @ 13:41:
En http://213.239.154.12/ (fok.nl) werkt dus ook niet??
Vreemd.. alle proxys e.d. staan uit? IE helemaal up to date?
Geen proxyservers
*edit* ik bedoel dan IE instellingen...
Wees consequent, maar niet altijd
Verwijderd
vervolgens iets intikken als www.google.nl >>> welke melding?
Verwijderd
C:\Documents and Settings\Beheerder>nslookupVerwijderd schreef op 04 september 2002 @ 16:30:
start>run>cmd>nslookup >>> welke melding?
vervolgens iets intikken als www.google.nl >>> welke melding?
Default Server: proxy1.zwoll1.ov.nl.home.com
Address: 212.120.66.194
...
Verwijderd
Wel best belachlijk een complete PC te formateren voor zoiets al dit maar goed het werkt weer.
Bedankt voor de reply's in iedergeval !
http://www.NUiPhone.nl/
Verwijderd
De probleem machine had XP. Dat kon je lezen in de eerste msg van de TopicDiaboluzzz schreef op 09 oktober 2002 @ 17:13:
IK DENK, dat jullie allemaal te ver zoeken, staat er op de probleem machine windows 98 (se) geinstalleerd ?
OMG: ik hoop niet voor je dat er idd 98 geinstalleerd stond want dan was een reinstall erg overdone..