plotselinge reboots

Pagina: 1
Acties:

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-08 22:44
Ik heb een probleem.

Mijn computer reboot telkens als ik een spel speel (3D mark 2001 SE 330, Age of Kings, en zelf oude spellen). Ik draai onder winXP ntfs structuur. Ik weet echt totaal niet waar dit aan zou kunnen liggen. Het is begonnen toen ik een nieuwe kast had gekocht en de boel had omgebouwd. sindsdien loopt mijn computer niet lekker meer. Voor specs, zie signature...

Help me please!

Don't dream your life, live your dreams!

Verwijderd

Zitten alle kabeltjes juist, geen kortsluitingkjes onder het moederbord (raakt je mobo de kast vanonder niet)?

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08 20:10
En de temperaturen?

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

tsja, je hebt XP zeg je.
Zet dan ff de BSOD optie aan.
Dit doe je door rechts te klikken op my computer, properties,
advanced, startup and recovery settings, en dan ff het vinkje
bij automatic reboot weghalen. Dan zie je een melding als ie weer
gaat vast lopen, wie weet kunnen we daar iets mee.

Ik verdenk overigens je voeding, die misschien niet helemaal
stabiel is, misschien moet je ook ff een proggie ala MBM 5.0
installeren om te kijken of je voltages niet teveel schommelen.

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Verwijderd

draait een koetje of cpuburn wel goed? Nee? Mobo, geheugen of cpu trekt het niet! De laatste heeft de grootste kans.

Verwijderd

Juist ja, zit je koeler er goed op? het lijkt stom, maar ik stak deze week een volcano 7 op m'n Athlon XP2200+ en crashte ook constant, na een week zoeken (had ook nieuw mobo enzo) bleek dat die klem op de Volcano omgekeerd zat en het drukpunt dus een paar mm. naast de core drukte, heel stom maar kan veel schelen. Nu draait hij heel lekker btw ;)

• SilencerNL
Ik heb mijn kast open gemaakt en de boel helemaal uit en weer in elkaar gezet. Daarbij heb ik de temperatuur node van mijn hardcano tussen mijn processor en cooler weggehaald.

Ik heb net 3dmark2001 volledig kunnen doorlopen, en heb net een tijd Age of kings kunnen spelen zonder enig probleem :) . Ik ga natuurlijk de boel nog even flink stressen, maar ik begin te denken dat die temp node het cool element iets van de processor af hield... 8)7

Morgen weet ik misschien iets meer (als ik tijd heb).

In ieder geval bedankt voor de reacties!!

• SilencerNL
Zo, heb nu al langdurige tests gedraait op mijn systeempje. Het was dus inderdaad die stomme node. Ik heb de node nu maar even op mijn koelelement geplakt.

Draait weer lekker soepeltjes!!! 8)

Verwijderd

Thanks voor de oplossing!

(wordt nog veel te vaak vergeten nl)
Pagina: 1