Toon posts:

[w2k server] delen internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ondanks de Mooie uitleg en de FAQ toch nog een vraag waar ik niet uitkom:

in een netwerkje met een domein (w2k server) wil ik graag internet delen.
De w2k server heeft een ADSL modem.
Als ik gebruikers lid van internet users maak, kunnen ze gewoon internetten Dat gaat nog goed...

Het komt vaak voor, dat gastgebruikers met een laptopje op kantoor komen, en dan vervolgens op het netwerk inprikken met hun UTP kabeltje, maar ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar ze te laten internetten.
Op de meeste laptops staat Windows XP home. Moet ik ze dan helemaal lid ven het domein maken? en vervolgens op de w2k server ook die gebruikersnaam aanmaken??? of zijn er simplelere manieren?

Bij voorbaat dank voor de gouden tip.

Verwijderd

Wat gebruik je als internet toegang ? w2k routing, isa server / proxy ? hoe heb je je accounting geregeld ?

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
Ik heb bij mijn win2k server gewoon "share internet connection" aangevinkt (bij netwerkomgeving) en iedereen die hier op het netwerk komt kan internetten.

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Verwijderd

Krijgen de gaststation wel een ip-nr via DHCP?? En in principe moet je op Win2000 Server Routing/Remote Access gebruiken als je die zelfde server ook DNS, DHCP server hebt gemaakt.

Hier heb ik de combinatie : 2000-Server met DNS/DHCP en Routing and Remote Access voro het Internet Delen. Iedereen die via deze Server een IP-Nr krijgt kan direct het internet op...Ongeacht de groep...

• mbrouwer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-08 12:36
Je kunt denk ik het beste de gast-gebruikers een connectie laten maken met je DC onder de context van een domein account. Omdat ze nl niet in je domein zitten, zitten ze ook niet in eventuele usergroepen (lijkt me logisch). Als je nu dus voor de gasten een gast account aanmaakt dat alleen toegang heeft tot internet (en misschien wat printers) dan ben je klaar. Je kan natuurlijk ook de everyone groep rechten geven maar dat wil je niet begrijp ik uit je vraag.
(hopen dat het nu wel goed gaat. Daarnet had ik een heel verhaal getyped en toen kapte GoT dr mee).

"And As A Finishing Touch... God Created The Dutch"

Verwijderd

Topicstarter
MASH_MAN, ik weet niet hoe de accounting geregeld is, daar ben ik te dom voor de KPN heeft gewoon ADSL modem aangesloten en het werkte.
Het idee van Marv lijkt me het simpelst, dat ga ik proberen. Als ik het goed begrijp hoef je dan dus geen lid te zijn van het domein?

Wat ik nl al wel geprobeerd heb, is het guest account activeren, en ook lid te maken van "internet users" maar dit lukte ook niet. Ik hood dat het idee van Marv gaat lukken

Verwijderd

Topicstarter
ik bedoel hoop

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:12

DynaMikeY

1976 Kever 1300

2 words: DHCP & NAT.

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Verwijderd

Topicstarter
Wat moet ik met deze 2 woorden? DHCP en NAT ?
Nou kun je wel zeggen lees de FAQ maare door, (ga ik ook wel doen hoor) maar moet ik iets met DHCP en NAT doen om het werkend te krijgen??
Pagina: 1