[PHP] linken naar een ander bestand.

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• bgever
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05-2021
Even voor de mensen die het "zogenaamd beter weten", lees EERST dit helemaal door. Dan snap je dat de header() functie bij mij niet werkt...

Ik heb dus een probleempje. Ik wil van een php script naar een ander script doorlinken. Ik deed dit eerst met dit stukje code:
code:
1
die("<script language='javascript'>window.location='melding.php?melding=loginfout3'</script>");

Maar hierdoor krijg je even een witte pagina te zien, en is niet zo snel, omdat het JS is.
Doen d8 ik, laat ik dan de header() functie gebruiken, en dat heb ik ook gedaan.
Maar nu bleek dit niet te werken... Ik had meerdere header() functies in mijn script staan, en dat werkt om de een of andere reden niet.

Is er dus een andere manier om van een script naar een ander script te linken?
(géén include of zoiets)

• Ericston
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-08 18:36
<meta http-equiv="refresh" content="0;melding.php?melding=loginfout3">

header() werkt niet?
Wat is er dan aan de hand, krijg je een foutmelding als je het script uitvoert? Gebruik je wel een absolute uri (dus header("Location: http://mijnserver.nl/melding.php?melding=loginfout3") )? Stuur je de header wel door voordat andere data naar de browser is gestuurd? Is de header functie uitgeschakelt op je server (in safemode)?

edit:
Waarom staat er een ; achter loginfout3" terwijl ik die er echt niet heb neergezet? Parse devvers: "HULP!"

• SWINX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 23:18
Het maakt geen **** uit of je nu met die meta-tags gaat werken ofzo

Als die pagina wat trager is blijft je het witte gedeelte gewoon even zien...

Je zou eventueel naar een tussenpagina kunnen linken met "even geduld aub" :P
maarja, das ook niet zo charmant :)

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

• bgever
Nee, ik ben er achter wat er mis was.
Ik ben ff naar www.php.net gesurft om nog even de manual voor de zekerheid door te nemen wat de header functie betreft. Daar viel me in een keer iets op.
Het bleek, dat je een
PHP:
1
exit;
achter een header() functie moet zetten met 'Location:' erin. Anders gaat ie nog gewoon door met het script.
Dus, wat moet de code zijn?
PHP:
1
header("Location: blaat.php?blaat=blaat"); exit;

Zonder exit; werkt het niet, want dan gaat ie gewoon door met het script.
Toch bedankt voor de reacties ;)

[ Voor 0% gewijzigd door bgever op 01-09-2002 17:15 . Reden: Moest meervoud zijn... :) ]

• Ericston
SWINX: Het maakt geen **** uit of je nu met die meta-tags gaat werken ofzo
Hij vraagt toch om een andere manier, die geef ik hem.
Ik krijg vandaag echt alleen maar dom negatief commentaar op mijn postings in P&W. :/

• SWINX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-06 23:18
Ericston schreef op 01 september 2002 @ 17:14:
[...]

Hij vraagt toch om een andere manier, die geef ik hem.
Ik krijg vandaag echt alleen maar dom negatief commentaar op mijn postings in P&W. :/
Sorry hoor... maar dit was niet persoonlijk op jou gericht.... ;(

Ik wilde alleen maar even in het algemeen zeggen dat het niks uitmaakt of je een <scriipt> of <meta> doet omdat het toch vertraagt door die trage JS...

:/

Mannen komen van Mars Tweakers, vrouwen van Venus Bokt

• bgever
Ach mensen, maak je niet druk. Het probleem is al opgelost. ;) Bovendien heb ik de code nog ff gegeven voor andere mensen die het probleem mochten krijgen.
btw, een <META> is toch geen JS??! Of ben ik nu zo gek?!

• Ericston
Dat klinkt een stuk beter dan een soort uitroep waarin je het woord fuck ook nog eens censureerd. :) Alles ter verbetering van het forum!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

gezellig heren
einde

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.