HD + Xp maakt vaag geluid

Pagina: 1
Acties:

• mradem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-03-2024
Ik heb het volgende. In het begin toen ik mijn IBM 20gig schijfje had geinstalleerd met windows xp toen maakte hij soms een heel erg krijsent piepend geluid voor een paar seconden en toen was het weer weg. Mijn eerste gedachte was van zo die is verrot binnen nu en morgen.

Daarna ben ik over gegaan op 98se en was het geluid weg (wat ik me nu pas bedenk).

Nu ben ik sinds gister weer terug op xp en ja hoor weer dat geluid af en toe.
Toen bedacht ik me ineens dat het wel typisch was. Toen ik 98se had heb ik er nooit last van gehad.

Is dit nu toevallig of kan dit best eens waar zijn dat het door xp komt. Kan ik er ook wat aan doen ipv terug te gaan naar 98??

Verwijderd

Draai het tooltje van IBM eens om te kijken of je hdd nog fit is.

Verwijderd

geen probleem, de manier van disk access van windows xp is een beetje vreemd , zo af en teo staat mijn atlas 10k2 ook behoorlijk te scratchen.Dus ik denk dat het XP eigen is.

• mradem
Ik heb ook de test gedaan en daar kwam niks vreemds uit. Maar wat een irritant geluid zeg. Ik heb nog steeds het gevoel alsof hij elk moment kan crashen. Nou ja zie het wel, als ie kapot is koop ik wel een nieuwe.

• mradem
Hij doet het nog steeds af en toe. Soms is het een tijdje stil en dan gaat ie weer om de 5 minuten. Het is echt een krijsend geluid waar ik kippevel van krijg. Echt super irritant. Ik ben nu tijdens een spel ook 2 keer op standby geschoten. Zijn dat Verschijnselen van een brakke HD. Het is maar een 20 gig dus ik koop binnekort wel ff een nieuwe denk ik. Het geluid is zwaar irritant iedergeval.

• Arie Kanarie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-07-2023
Mischien zit er een bad sector ergens 'achterin' (lees: het laatste gedeelte) van je harde schijf?? Ok, ik lees dat je hem hebt getest. Maar in windows xp gaat ie toch om de zoveel tijd defraggen, dan zal ie hem zeker tegenkomen

-

Pagina: 1