Athlon XP op een Abit KT-7A

Pagina: 1
Acties:

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:10
Ik heb versie 1.0 van dit moederbord, en na veel zoeken ben ik er achter dat het in de praktijk soms wel en soms niet blijkt te werken. Abit geeft in ieder geval aan dat deze versie van dit moederbord geen XP ondersteunt (je moet versie 1.3 van dit moederbord hebben). In een Duits artikel kwam ik er achter dat met een bios nieuwer dan 3R het "meestal wel" werkt, maar dat je soms bij het opstarten van je computer na een paar seconden op reset moet drukken omdat-ie niet door de POST komt....

Zijn er hier mensen die met succes een XP op een oudere versie KT-7A hebben draaien? Dit zou een leuke budget-upgrade zijn voor mijn Duronnetje.

ach...in een volgend leven lach je er om!

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
ja het werkt.... ik heb een rev1.0 met XP1600.

en dat resetten is niet sporadisch maar is alleen als je pc uit de stroom is geweest.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:10
Goed nieuws dus! Gauw een XP kopen :9
Jammer dat ik er zo weinig over heb kunnen vinden, bedankt voor je antwoord!

ach...in een volgend leven lach je er om!

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
Ik gebruik op dit moment de 64 bios, ik draai de XP al bijna een half jaar en ik heb er nog nooit een probleem mee gehad. alleen de eerste keer is ff schrikken als je je pc aanzet en hij doet niks.

Verwijderd

Nou je moet wel lucky zijn als je 1900+ erin wil krijgen ik heb nu een 1900+ op een KT7A-raid board maar het was wel even gekloot met de verschillende cores.

Ik werk gelukkig bij een computer zaakie dus kon genoeg swappen met cores.
<1900+ is geen probleem.

En over resets ben ik helemaal niet bekent.
Gewoon 1 druk op de knop en lopen maar nooit probs.

GOOD LUCK WITH XP POWER.

wel ff je voltage in de gaten houden te veel vinden XP's op die bord niet lekker loopt tie steeds vas.