Dos emulator voor windows??

Pagina: 1
Acties:

• RwD
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

RwD

kloonikoon

Topicstarter
Ik zoek een dos emulator voor windows, dat klinkt misschien raar, maar het is echt waar...

Ik draai windows ME en die heeft geen dos modus meer, ik heb dus een emulator nodig die real!! mode dos emuleerd.

windows draait zelf in virtual of protected mode, dus dan kan ik bepaalde dos aplicaties niet draaien, dus als iemand weet hoe ik real-mode dos applicaties kan draaien onder windows ME dan laat het me weten....

-RwD

• Excrusiator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 20:19

Excrusiator

Say wha?

Ik dacht al is die vent achterlijk. :D

Nope, weet er geen. Misschien nog te vroeg voor DOS emulators?

<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL

• schijndel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07:15
Is een oplossing voor, vervangen/editen van io.sys command.com en msdos.sys ofzo van je winMe. zoek maar ff tussen het nieuws. Dan doet ie opeens wel weer realmode

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Er is inderdaad een hack voor, is wel te vinden op t.net. Een emulator onder dos kan niet (of heel moeilijk) real mode simuleren onder windows.

Verwijderd

ik heb nog steeds gewoon dos onder me hoor

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Controleer deze site ff.
Hierin zit een progje, dat ME weer op de echte DOS kernel laat draaien. Overigens schijnt dat de boot tijd van ME wel weer ouwerwets Windows te maken. :(

Mare dit subject is al menig maal op GoT aan de orde geweest. Searchengine:?

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Of wat dacht je van VMWare?

Dan kun je DOS 6.22 ofzo lekker onder Windows draaien :).

Of Plex86 (Als dat al wat is).

• RwD
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

RwD

kloonikoon

Topicstarter
He tnx,

Dat van foolzero lijkt te werken....

Ik heb trouwens ook searchengines gebruikt om dit te vinden, maar dan krijg ik dos emulators voor linux en macintosh.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

vmware lijkt me idd de enige mogelijkheid onder windows. alleen is vmware geen echte dos emulator maar een x86 hardware emulatie. je zult dus zelf ff msdos onder vmware moeten installeren maar ik neem aan dat iedereen nog wel ergens de msdos installatie-floppen heeft liggen.

probleem is alleen dat vmware volgens mij alleen onder nt/w2000 en linux draait. w9x lukt dacht ik niet.
Pagina: 1