Toon posts:

350 m. overbruggen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In het 4e kwartaal van dit jaar komt er bij ons in de buurt ADSL. Ik woon in de Achterhoek tussen Groenlo en Lichtenvoorde. Groenlo is ongeveer 3 km. van m'n huis af en Lichtenvoorde 6 km.

Uit de postcodecheck van de site van kpn kwam dat ADSL bij ons huis niet mogelijk was omdat de afstand tot de centrale te groot zou zijn. Bij m'n buurman die 350 m verderop woont is adsl wel mogelijk, maar wel onder voorbehoud van een lengtetest. Het rare is dat hier huisen voor achter links en rechts van staan waarbij het allemaal niet mogelijk zou zijn. |:(

Wanneer adsl hier in de buurt beschikbaar is ben ik van plan kpn te bellen en te vragen wat nu precies de afstand van m'n huis tot de centrale is en of het niet mogelijk is een ADSL aansluiting met een lagere snelheid te krijgen. Of weet iemand hier toevallig een manier om er achter te komen op welke centrale je bent aangesloten?

Als blijkt dat bij m'n buurman ADSL wel mogelijk is en bij mij thuis niet, dan lijkt het me een goed idee om een draadloze verbinding naar m'n buurman te leggen. Maar ik heb geen flauw idee wat voor techniek ik hier het best voor kan gebruiken. :?

En als er bij ons in de buurt helemaal geen ADSL mogelijk is, dan de dichtsbijzijnde plek waar mensen bij elkaar wonen 3 km. Dat is Groenlo waar wel ADSL, kabel, enz. mogelijk is. Zou het mogelijk zijn om dan een draadloze verbinding naar Groenlo te krijgen?

Wanneer niets van dit mogelijk is zal ik waarschijnlijk voor altijd niet veel verder komen dan isdn :X

• Brainwaste
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08 09:09
Op http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/ kan je kijken hoe ver je van de centrale af zit.
Overbrugging van die 350 meter kan je natuurlijk het beste draadloos doen. Ik denk alleen wel dat er een behoorlijk prijskaartje hangt aan de aparatuur die je dan nodig hebt.
Maar daar kan je beter even een topic voor openen in "Professional Networking & Servers"

Verwijderd

Topicstarter
thnx voor die site!!! 'k heb even m'n eigen postcode + huisnummer en postcode + huisnummer van m'n buurman geprobeert. We zitten allebei op de centrale van Groenlo en de afstand tot die centrale schatten zij op 3,5 km. En dat kan wel zo ongeveer kloppen. Verder stond er

" Op 25 augustus 2002 is voor het laatst de dekking bepaald voor de centrale Groenlo-Centrum (voor Versatel op 28 januari 2002). Op dat moment is het onderstaande beschikbaarheidsoverzicht gegenereerd."

Het zou bij nog geen enkele provider mogelijk zijn adsl aan te vragen. 'k denk dat dit komt omdat de centrale zelf op dit moment nog niet geschikt is voor adsl.

Er is dus gelukkig weer een klein beetje hoop op een, eventueel iets langzamere, adsl verbinding. :)

Met die draadloze verbinding wacht ik dus nog maar even :)

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
heel dom van kpn is dat ze de lengte van mijn huis naar de centrale te lang vinden, terwijl ik wel nu al een jaar met versatel adsl zit...... k*t kpn :) :'(

ik zit btw 3.3km van de centrale af