Talkline wordt Debitel: Abonnement stopzetten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:03
Vanaf vandaag zijn Talkline en Debitel juridisch gefuseerd. Afgelopen week heb ik hierover informatie ontvangen. Kan ik nu van mijn Talkline abonnementen afkomen? Hieronder een quote uit de algemene voorwaarden van Talkline:
XVII Overdracht van rechten door Talkline

1. Indien de licentieovereenkomst tussen Talkline en enige Netwerk Operator eindigt, is Talkline bevoegd haar rechten en verplichtingen uit de Overeenkomst aan een andere Netwerk Operator dan wel een andere Service Provider dan Talkline over te dragen.

2. Talkline heeft voorts het recht om haar rechten en verplichtingen uit de Overeenkomst over te dragen aan een groepsmaatschappij of een, direct of indirect, verbonden onderneming.

3. Talkline zal de Contractant tijdig en schriftelijk in kennis stellen van de voorgenomen overdracht van rechten en verplichtingen. Binnen dertig dagen nadat de Contractant in kennis is gesteld van de overdracht van rechten en verplichtingen door Talkline, heeft de Contractant het recht de Overeenkomst, per aangetekende brief en met inachtneming van een termijn van dertig dagen, op te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11056

ja, staat er toch :?
optie 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
Hoe zou het dan zitten met de abonnementen die via GSMStunter zijn aangevraagd? Volgens de AV van GSMStunter mogen zij de bonus terugvorderen, indien het Talkline abonnement voortijdig wordt beeindigd. Zou dit in dit geval rechtsgeldig zijn?

't Zou wel leuk zijn als alle mensen hun talkline abonnement na een half jaar kunnen beeindigen. >:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21111

johnny appleseed hier.
Die clausule gaat over het overdragen aan een andere partij, vraag me ook af of dat geldig is als het bedrijf fuseert... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48573

Ik moet dus ook over. Ze stellen je in de keus om bij de voorwaarden van Talkline te blijven of de algemene voorwaarden van debitel te accepteren. Ik dacht dat ik ergens heb gelezen dat het niet kon, je abbo te stoppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
Anoniem: 48573 schreef op 01 september 2002 @ 15:56:
Ik moet dus ook over. Ze stellen je in de keus om bij de voorwaarden van Talkline te blijven of de algemene voorwaarden van debitel te accepteren. Ik dacht dat ik ergens heb gelezen dat het niet kon, je abbo te stoppen
Ik heb die brief helemaal niet gekregen. Ik heb alleen een brief gekregen, waarin staat dat Talkline en Debitel per 01/09 fuseren en we in september een aangepaste rekening voor 2 maanden abonnementskosten zullen krijgen. Kun je de brief, die je ontvangen hebt, ff inscannen of quoten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11056

bij nader inzien ben ik van mening dat als GSMstunter bv de contractant van Talkline is, dat de consument dan de "huilende" derde is, want die heeft nml een contract met GSMstunter (tenzij deze de voorwaarden even aan gaat passen).
johnny appleseed hier.
Die clausule gaat over het overdragen aan een andere partij, vraag me ook af of dat geldig is als het bedrijf fuseert...
Zoiets valt wel aan te vechten, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48573

TweakersOnly schreef op 01 september 2002 @ 16:08:
[...]

Ik heb die brief helemaal niet gekregen. Ik heb alleen een brief gekregen, waarin staat dat Talkline en Debitel per 01/09 fuseren en we in september een aangepaste rekening voor 2 maanden abonnementskosten zullen krijgen. Kun je de brief, die je ontvangen hebt, ff inscannen of quoten?
Ik zal kijken of ik hem nog heb. Deze heb ik dacht ik al een week of 4-5. Er stond in dat ze hingen fuseren en dat je kon kiezen onder welke voorwaarden je wou blijven of Talkline of de nieuwe Debitel. Afgelopen zaterdag heb ik idd de brief gekeregen over de aangepaste rekening.

Wanneer ik thuis ben zal ik ff kijken of ik hem kan posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55104

je hebt geen contract met gsmstunter, maar met talkline! gsmstunter is slechts een verkoper (dus contactpersoon) voor talkline! Alles moet dus via Talkline aangeschreven worden! Waarom bel je niet eens naar debitel wat betreft jou oude talkline abonnement... wellicht kunnen ze jou helpen met deze vraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:34
Je kan er zeker wel vanaf ;) Ik ben er per afgelopen vrijdag al vanaf :P
Pagina: 1