Toon posts:

Upgrade van proc als je een BX board hebt.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal, ik heb nu sinds een weekje een upgrade gedaan van een celeron466@588 op een 440bx board naar een celeronII-600@900 en ik moet zeggen dat ik uiterst tevreden ben voor wat het me gekost heeft. In totaal heeft de upgrade me 175,- gekost (inclusief nieuwe slotket en verkoop oude proc en slotket).
Resultaat: proc bijna 2 keer zo snel.
Daarnaast had ik zoiets van eens kijken hoe die het doet tegenover een P3 en een Athlon en AMD Duron dus ben ik met verschillende benchmark progjes gaan benchen.

Ik kom tot de conclusie dat in de meeste tests de megahertzen zich ongeveer in de volgende formule verhouden:
celeronII = PIII - 100 mhz = Duron - 110 mhz
Dus een celeron 900 is zowat even snel als een p3-790 of een Duron 800

Dit is wel een schatting als ik zowat alle benchmarks bovenop elkander schuif.

Er is zoveel negatief nieuws dat de celeron zo'n slechte cpu is e.d. maar als ik voor die kleine prijs upgrade op deze manier vergelijkbare snelheden haal als een duron of p3 op 100 mhz lager dan raad ik iedereen in ieder geval AF om een p3 te kopen!

Heb je al een Chipset voor een Intel proc is het de upgrade naar een Duron niet waard (zeker aangezien er binnenkort ddr en nieuwe chipsets e.d. op stapel staan). Heb je een TE oude moederbord dan is een upgrade naar Duron aan te raden aangezien die stukke goedkoper is en het verschil in prijs even groot is als het verschil in prijs tussen de moederborden die je nodig hebt.
Dus als je een compleet nieuwe computer koopt ben je voor een celeronII 900 even duur uit als een AMD Duron 900. Winst 100 Mhz!!

Maar ik ken een boel tweakers die allemaal nog een bxje hebben en met een celeronII kun je de levensduur van dat bxje nog flink verlengen totdat drr geheugen ingeburgerd is.

• Accident
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

dank u we zijn weer bijgepraat!

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09-2025
wat voor moederbord heb je dan? want ik ben zelf ook aan het sparen voor processor upgrade, maar ik hoorde geruchten dat celeronII niet wilde samenwerken met mijn abit bx6 (i440bx), abit website geeft bij de laatste bios versie als max voor de processors ook cel533 en p3-600

Verwijderd

Topicstarter
Abit BF6 :) Maar volgens mij moet het met je bx6 ook kunnen mits je de juiste slotket hebt met voltage tweaking. Maar het kan liggen aan het feit dat je moederbord misschien niet de juiste voltages aankan. CeleronII heeft standaard 1,5 Volt nodig.
Maar ik heb em op 2,0 Volt staan en hij wordt niet warmer dan 40 graden Celsius met een Golden Orb. Maar zelfs de standaard koeler van Intel was vrij goed te gebruiken. Toch is een orbje of alpha ofzo aan te raden. Maar die had ik al met de 466 mhz