Systeem:
Epox 8k3A+ (bios rel. date: 15-8-2002)
Hpt 372 (bios 2.32)
Promise Fasttrak TX2000 (bios 2.00.0.24)
Leadtek TD250 Ti4400 (bios v4.0)
2*80GB WD JB (cable select)
Doel:
de 2 HD's in RAID-1 config laten draaien in WinXP
Stappen ondernomen:
Direct op Array installeren bleek niet te kunnen doordat setup geen partities kan ontdekken die WinXP compatible zijn. DUS dacht ik: eerst op de gewone IDE van mobo en dan winXP installeren met de Promise erin, drivers installeren e.d. Nadat alles in stelling was gebracht liep de setup hele tijd vast nadat drivers voor promise geladen waren en "windows gaat nu opstarten".. das dus het blauwe scherm voordat er files gekopieerd zijn naar HD. Had ik al wel eens eerder meegemaakt met win2K, bleek toen videokaart te zijn
dus ik ruk me GF4 eruit en flikker er een tnt2 in uit andere pc. Alles leuk en aardig, windows installeerde prima. Vervolgens tnt2 eruit, GF4 erin, en naar bios van promise gegaan, ff een mirror gemaakt en vervolgens geboot van RAID. Systeem liep vast als een huis. geprobeerd in savemode, zelfde effect, bleef hangen bij MUP.sys. Ik denk: zal wel liggen aan de videokaart, dus dauw die tnt2 erin en jah hoor, boot gewoon. Toen begon ik al lichtelijk instabiel te worden. Ik trek de master van de RAID af, flikker em op IDE0, gooi GF4 erin en boot.. huppa zit zo in windows.. ff drivers installeren e.d. Vervolgens schijf weer in RAID op promise kaart en b00ten ... maar nee hoor.. hangz0r op mup.sys. Ik denk: hmm misschien een IRQ probleem? dus alles eruit, netwerk, geluid blablabla. Had allemaal geen effect, ge'escd'ed PnP uitgezet, serialpoorten gedisabled.. 1 IDE poort gedisabled.. geen effect allemaal.
Uiteindelijk dacht ik: laat ik nou es alleen mijn GF4 en promise erin laten zitten en dan proberen opnieuw winXP te installeren.. hoefde gelukkig niet veel uit me kast te halen want et was er nog uit. Dus ik wil installeren.. en nee hoor.. bleef weer hangen in blauw scherm bij het laden van setupshit. Vervolgens haal ik me promise eruit... wheej.. windows setup gaat gewoon door .. en kan gewoon windows installeren MET me GF4 erin....
WTF is dit voor gezeik??? de combinatie van GF4+promise lijkt gewoon niet te werken. Maarja.. het wordt nog erger.. namelijk die promise die had ik al gekocht omdat ook die Highpoint raidcontroller gezeik gaf met windows... data corruptie e.d. na aanleggen mirror... Het lijkt iig een aardig compatibiliteits probleem tussen KT333+GF4 + (RAIDcntlr),
want:
KT333+tnt2+(RAIDcntlr) werkt
KT333+GF4 werkt
KT333+(RAIDcntlr) werkt
de enige combo die ik niet heb kunnen proberen was GF4+(RAIDcntlr) .. dat lijkt me een onwaarschijnlijke combinatie gezien al bij 2 verschillende merken/modellen raidcntlrs het probleem is opgetreden. Overgens kan ik wel gewoon KT333+GF4+geluid+netwerkkaart e.d. draaien.. gaat alleen maar fout bij mass storagedevice cntlrs... zowel HPT als Promise...
Iemand enig id?
Epox 8k3A+ (bios rel. date: 15-8-2002)
Hpt 372 (bios 2.32)
Promise Fasttrak TX2000 (bios 2.00.0.24)
Leadtek TD250 Ti4400 (bios v4.0)
2*80GB WD JB (cable select)
Doel:
de 2 HD's in RAID-1 config laten draaien in WinXP
Stappen ondernomen:
Direct op Array installeren bleek niet te kunnen doordat setup geen partities kan ontdekken die WinXP compatible zijn. DUS dacht ik: eerst op de gewone IDE van mobo en dan winXP installeren met de Promise erin, drivers installeren e.d. Nadat alles in stelling was gebracht liep de setup hele tijd vast nadat drivers voor promise geladen waren en "windows gaat nu opstarten".. das dus het blauwe scherm voordat er files gekopieerd zijn naar HD. Had ik al wel eens eerder meegemaakt met win2K, bleek toen videokaart te zijn
Uiteindelijk dacht ik: laat ik nou es alleen mijn GF4 en promise erin laten zitten en dan proberen opnieuw winXP te installeren.. hoefde gelukkig niet veel uit me kast te halen want et was er nog uit. Dus ik wil installeren.. en nee hoor.. bleef weer hangen in blauw scherm bij het laden van setupshit. Vervolgens haal ik me promise eruit... wheej.. windows setup gaat gewoon door .. en kan gewoon windows installeren MET me GF4 erin....
WTF is dit voor gezeik??? de combinatie van GF4+promise lijkt gewoon niet te werken. Maarja.. het wordt nog erger.. namelijk die promise die had ik al gekocht omdat ook die Highpoint raidcontroller gezeik gaf met windows... data corruptie e.d. na aanleggen mirror... Het lijkt iig een aardig compatibiliteits probleem tussen KT333+GF4 + (RAIDcntlr),
want:
KT333+tnt2+(RAIDcntlr) werkt
KT333+GF4 werkt
KT333+(RAIDcntlr) werkt
de enige combo die ik niet heb kunnen proberen was GF4+(RAIDcntlr) .. dat lijkt me een onwaarschijnlijke combinatie gezien al bij 2 verschillende merken/modellen raidcntlrs het probleem is opgetreden. Overgens kan ik wel gewoon KT333+GF4+geluid+netwerkkaart e.d. draaien.. gaat alleen maar fout bij mass storagedevice cntlrs... zowel HPT als Promise...
Iemand enig id?
Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies