Rood, niet zo geschikt voor een optische muis?..

Pagina: 1
Acties:

• Excrusiator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 20:19
ik heb hier een of ander Daffy Duck muis mat liggen en daar zit in de afbeelding op somige plaatsen rood. Nu zit mijn muis cursur om de zoveel tijd te "wiebelen/trillen" op mijn beeldscherm.
Wordt zoiets veroorzaakt door het rood of kan dat ook veroorzaakt worden door die rare kleuren paars die ik ook nog eens op de muismat hheb zitten...

(Ja, ik weet dat rood niet zo geliefd is bij een optische muis. Weet alleen de effecten van rood op zo'n muis niet...)

<HunterPro> HAL: is Excru intelligent?
<HAL> HunterPro: Hijs weer lekker intelligent.
* Excru aait HAL

Verwijderd

ken het probleem
M'n optische muis heeft wat problemen met houtnerf als op sommige plekken er heel weinig motief in de nerf zit om raar van richting veranderd.
Wat dat betreft is de optische techniek niet feilloos. Een egale kleur met een eenduidige structuur is het beste voor een optische muis. Of er problemen zijn met rood weet ik niet...

• Excrusiator
Dat een optische muis niet van rood houdt staat in de handleiding, heb alleen die effecten niet gevonden.

Daar gaat het mij nou om. :)

* Excru aait HAL

Verwijderd

ik heb mijn M$ intelli mouse xplorer ff getest op een ROOD vel en dan niet zo'n beetje rood maar echt ROOD :) en hij deed het goed....

• Excrusiator
Maar ik heb dat M$ ding niet, ik heb de logiteh muis.

* Excru aait HAL

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 20:11

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 21 oktober 2000 20:37 schreef Excrusiator het volgende:
Maar ik heb dat M$ ding niet, ik heb de logiteh muis.[/quote][Flame]
Misschien is dat wel je probleem :P
[/Flame]

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Excrusiator
Heel grappig. =P

* Excru aait HAL

Verwijderd

TIP:
Gebruik eens een andere muismat ;)

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 21 oktober 2000 21:19 schreef Excrusiator het volgende:
Heel grappig. =P[/quote]Sorry kon het niet laten.

Russian Blue Neji
Kate Bush

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Excrusiator, je onderschrift => The matrix

Russian Blue Neji
Kate Bush

• Excrusiator
lol
Gedeeltelijk, bracht me op het idee :)

* Excru aait HAL

• Excrusiator
Ik heb nergens last van nu ik een andere muismat gebruik.

Maar ik weet nog steeds niet wat voor soort effecten rood can geven met een optische muis. (behalve die ik net gezien heb ;) )

* Excru aait HAL

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 07:25
Waarom ie niet met rood overweg zou kunnen ?
nou omdat blauw niet zochtbaar is op rood en de optische lezer dus niets registreert :(
en andersom werkt het ook voor de M$ muis

.

• Excrusiator
hij heeft een rood lampje en geen blauwe :)

* Excru aait HAL

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:50
Dat hij niet zo goed tegen rood kan is (lijkt mij) nogal logisch. Aangezien de onderkant van zo'n muisje rood is absorbeert dat ding namelijk rood licht (natuurkundige eigenschap van stoffen).

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

• Excrusiator
Ja weet ik, ik heb ook niets anders verkondigt.

Maar daar ging deze zooi eigenlijk niet over, ik wilde weten WAT voor effecten zoiets geeft.

* Excru aait HAL

• [BoSS]
  • Laatst online: 09:07

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Mijn MS Optical heeft soms ook last van probleempjes op houtnerf. Als je je muis dan stil houdt, gaat je cursor nerveus kleine rondjes draaien. Ziet er best wel vreemd uit, maar denk dat het wat minder is in spellen. (daar heb ik er trouwens geen last van gehad, ik beweeg daar altijd veel in dus houdt hem niet stil...)

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

• tazzman
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Ik ben sinds dat ik mijn 6 jaar oude, trouwe Mouseman II vervangen heb door een MS IntelliOpticaldinggeval gestopt met het gebruiken van een muismat. Op die mat wilde hij niet echt helemaal lekker. Heb um nu gewoon op mijn buro liggen, zonder mat (egaal wit).. en gaat prima hier. Lekker muisje.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• picobyte
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Een optische muis heeft een complete camera aan boord met als studio lamp een led met 15mW output! dat is gewoon een bijna laser!!
Daarom gaat hij ook dimmen als je em van je muismat tilt :)
Verder heb ik ook gemerkt dat hij zoals al meer gezegd in deze topic over zijn nek gaat van sommige textures :(
Tis dus niet zo van: Ik heb een optische muis dus ik heb geen mat meer nodig(ervaring: Damn -30 frags op dat bijna spierwitte tafeltje) :(((
Probeer wat muisvlakjes uit en neem de gene met de best results als game vlak mee naar lanpartys :)
Die optiek muist geweldig voor Quake/UT met de juiste muismat/burotexture :)
Ennuh rood ziet hij juist extra goed omdat dat juist de kleur is die de led afgeefd :)
Ik denk dan ook dat er hier wat mensen wat aan hun natuurkunde moeten werken:
Groen van de plantjes zie je bv omdat die planten geen groen absorberen maw plantjes absorberen alle kleuren behalve groen :)
Rode vlakken werken soms wat rot omdat de camera dan verblind wordt door de felle reflectie en dan geen onderschijd meer kan maken in de verschillende nuances :)

Powered bij meergranenbrood.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 21 oktober 2000 20:30 schreef Excrusiator het volgende:
Dat een optische muis niet van rood houdt staat in de handleiding, heb alleen die effecten niet gevonden.

Daar gaat het mij nou om. :)[/quote]Ga er maar van uit dat er net zo iets vreemds optreed als bij de weerman in een blauw pak.

• picobyte
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Ja dat van die weerman is ook wel grappig :)
De kleur blauw wordt door studio's juist gebruikt omdat die in mensen niet voorkomt, zou je daar bijvoorbeeld rood voor nemen, dan wordt de weerman een soort half vergaan lijk met rafelige gaten over zijn hele lichaam :)

Powered bij meergranenbrood.

Verwijderd

ja, mooi zo'n optische muis ?

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-04 23:56

Defspace

Administrator

Aangezien de onderkant van zo'n muisje rood is absorbeert dat ding namelijk rood licht (natuurkundige eigenschap van stoffen).
Nee, dat is juist andersom... Hij absorbeert alle andere kleuren en niet rood... Rood wordt weerkaatst en daarom zie jij dat als rood...
Maar nu komt het.. Rood wordt dus weer terug gezonden naar die optische muis en krijgt hij geen duidelijk beeld van wat er gaande is omdat hij zijn hele straal weer terug krijgt. En het is ook zeker afhankelijk van welke tint rood je gebruikt wil het merkbaar zijn.

• Byteripper
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 18:10

Byteripper

The bytes make the rip.

Dat shakey gebeuren kan ook aan je videodriver liggen. Als je de Detonator driver gebruikt, moet je eens proberen de laatste versie te installeren. Ik had namelijk ook last van die shakey bewegingen, en na installatie van de laatste driver heb ik dat nooit meer gehad.

Byteripper.
Pagina: 1