Toon posts:

Storing en uitvallen van geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dit probleem voordien nog niet gehad maar sinds ik een extra harde schijf van 80 GB van IBM geinstalleerd heb krijg ik storing/krakingen/vetragingen van mijn muziek als ik 2 dingen tegelijk doe: internet/winamp bv. Met als gevolg dat het dan opeens helemaal uitvalt, maar het werkt weer voor even als ik opnieuw opstart.

Kheb al het tooltje van www.vortexofsound.com dat dit soort problemen bij Win2000 oplost geïnstalleerd, maar ik weet niet ofdat bij XP werkt

Ik heb een AMD Athlon 700mhz met een Aureal Vortex Advantage 8810 geluidkaart, WinXP

Bedankt op voorhand

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Hoe hoog is je CPU load dan (eventueel per prog)?

Verwijderd

Klinkt stom, maar het hetlpt vaak om de ultra-dma functie uit te zetten van het apparaat waar de mp3 vandaan komt. Als dit de harde schijf is wordt windows wel een stuk trager hierdoor!! Ook met een dvd-speler wordt het vervelend...

Verwijderd

Topicstarter
Geen idee wat de CPU load is,

maar euh ik had het vroeger niet, en toen deed ik wel 10 dingetjes tegelijk ;)
Ik heb nu zelfs XP opnieuw geinstalleerd en er staat nog niks van prog op....

Ik ga nu effe de CPU laod monitoren :)

Verwijderd

Topicstarter
xargon

did klinkt misschien nog stommer maar ik heb dus wel al van ultra-dma gehoord maar ik zou bij god niet weten waar ik het moet uitzetten :o

Verwijderd

(aanvulling op bovenstaande)

Het kan dus zijn dat de nieuwe 80 Gb disk sneller is en Ultra-dma aankan. Deze kan dus nu aanstaan en eerst niet. Welke hdd had je eerst?

Verwijderd

Topicstarter
Wel ik heb origineel een Western Digital van 13GB waar nu enkel nog winXP op staat, nu zit er dus die van 13 en die van 80 in

Verwijderd

Topicstarter
Wel ik heb origineel een Western Digital van 13GB waar nu enkel nog winXP op staat, nu zit er dus die van 13 en die van 80 in

• paknaald
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 20:41
Alhoewel het de oplossing voor een Soundblaster probleem is, probeer eens de PCI-latency omhoog te schroeven (96 of 128), baat het niet, dan schaadt het ook niet!

Verwijderd

Topicstarter
paknaald, ik heb geen idee waar je het nu over hebt,
els je me uitlegt hoe ik dat moet doen, zal ik het met veel plezier proberen
Pagina: 1