Allereerst de vraag of het met Windows XP pro mogelijk is 1 pc als server te laten werken en de rest (ook XP pro) clients om een domein aan te maken .. ?
Zo ja is er iemand met de kennis en de wil mij te helpen met het maken van een domein in plaats van werkgroepen?
Ik heb hier thuis een netwerkje liggen van :
A : P166 freesco server (internet komt hier binnen)
B : 8 ports hub (met 4 pc's aan internet
C: mijn pc (hoofd) Duron 1000 ...... OS XP Pro
D: vriendins pc intel cellie 550 @ 850 ........ OS XP pro
E: buurmans pc Amd nogwat ....... OS XP Pro
F: Laptop Amd K6 450 ...... OS XP Pro
Ik wil van dit netwerkje een domein maken in plaats van met werkgroepen te werken omdat : ik het wil weten hoe dit alles werkt (dus een domein) en er komt een beunhaas klus aan waar ik dat doen moet "mag"(bedrijf met 15 pc's).
De bedoeling is om een aanmelding te maken waardoor de instellingen zoals bureaublad schermresolutie en dergelijke persoonlijke instellingen van de server (in dit geval mijn pc) afgehaalt kunnen worden.En de gebruiker die zich aanmeld op welke pc dan ook zijn eigen instellingen ter plekke geladen heeft.
Ik neem aan dat dit via een opstart script zal moeten gaan.
Wie heeft de tijd (ik weet niet of het veel tijd nodig heeft dit te leren) en de zin om mij daarmee te helpen.
Het is mogelijk remote mee te kijken (en besturen ).
Alvast bedankt voor al de reply's die ik krijg
Zo ja is er iemand met de kennis en de wil mij te helpen met het maken van een domein in plaats van werkgroepen?
Ik heb hier thuis een netwerkje liggen van :
A : P166 freesco server (internet komt hier binnen)
B : 8 ports hub (met 4 pc's aan internet
C: mijn pc (hoofd) Duron 1000 ...... OS XP Pro
D: vriendins pc intel cellie 550 @ 850 ........ OS XP pro
E: buurmans pc Amd nogwat ....... OS XP Pro
F: Laptop Amd K6 450 ...... OS XP Pro
Ik wil van dit netwerkje een domein maken in plaats van met werkgroepen te werken omdat : ik het wil weten hoe dit alles werkt (dus een domein) en er komt een beunhaas klus aan waar ik dat doen moet "mag"(bedrijf met 15 pc's).
De bedoeling is om een aanmelding te maken waardoor de instellingen zoals bureaublad schermresolutie en dergelijke persoonlijke instellingen van de server (in dit geval mijn pc) afgehaalt kunnen worden.En de gebruiker die zich aanmeld op welke pc dan ook zijn eigen instellingen ter plekke geladen heeft.
Ik neem aan dat dit via een opstart script zal moeten gaan.
Wie heeft de tijd (ik weet niet of het veel tijd nodig heeft dit te leren) en de zin om mij daarmee te helpen.
Het is mogelijk remote mee te kijken (en besturen ).
Alvast bedankt voor al de reply's die ik krijg