Toon posts:

Harde schijf !

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb een maxtor 40 gig, laatst deed comp een beetje raar, dus amar ff formateren, heb ik gedaan en per fdisk alle schijven weggegooid maar nu wil ik hebm opnieuw formateren, doet ie niet ??? via fdisk nieuwe schijf aanmaken -> kan niet geen vaste schijven aanwezig terwijl hij wel wordt herkent in het bios !! Een low level format werkt ook neit want hij geeft problemen met S.M.A.R.T en met de partitie (terwijl die er nog neit zijn)

iemand enig idee ??

Mathijs

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-03 17:04

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Zou je je probleem wat beter kunnen omschrijven?
Ik kan er geen ei van bakken zo.

Dus wat voor foutmeldingen krijg je als je wat doet?
Dus niet van geeft problemen maar wat voor foutmelding staat er op beeld.

En volgende keer een iets duidelijker topictitel graag ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ow ok, ik heb via fdisk alle schijven weggegooid oftewel er bestaan geen schijven meer. Nu wil ik dus weer een nieuwe schijf aanmaken, maar dat doet fdisk dus niet, omdat hij zegt dat er geen vaste schijven aanwezig zijn. Toen wou ik dus via een low-level format mijn schijf weer leeg hebben, amar dat doet hij ook niet omdat POWERMAX dan twee fouten geeft, namelijk die met de S.M.A.R.T en iets met de partities (weet niet precies wat). Maar hoe krijg ik mijn schijf dus weer werkende ????

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Foutmelding van SMART is waarschijnlijk niet goed. ;)
Dat is een soort van zelfcheck methode van je HD.
Ga eens met powermax je HD controleren.
En zeg eens wat voor fout hij geeft.

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik heb hem ff gecontroleerd, en hij geeft de volgende fout: Partion information -> Read Fail, en SMART Enable Function -> Failed de maxtor foutmelding is: 672S01

Verwijderd

Code opschrijven en een retourtje RMA Maxtor halen

Verwijderd

Topicstarter
huh die begrijp ik niet

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Slecht nieuws voor je.
All other six digit error codes indicate that the drive should be replaced. The PowerMax diagnostic will typically provide a short description regarding the test that failed. However, there are no "user-serviceable" or field replaceable parts on the hard drive. Therefore all drives with a valid six digit code should be replaced.
De andere codes zijn:
-S57
-MX1
Zie ook deze pagina

Wat je kunt doen is mail Maxtor met je foutmelding en vraag een RMA nummer aan.
Voor garantie moet je hier zijn.

Succes.
Pagina: 1