Toon posts:

3 schermen op 1 AGP en 1 dualhead-PCI?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Graag wil ik drie schermen aansluiten. Ik beschik over een Geforce 1 met een enkele VGA uitgang. Als ik een Geforce PCI er bij plaats die beschikt over twee VGA uitgangen, kan ik dan in totaal drie schermen aansluiten? Zo ja, welke PCI kaart moet ik dan kopen? Waarschijnlijk voldoet een Geforce 2 MX al aangezien de Geforce 1 ook niet al te snel meer is.

Ik heb al gekeken naar een ELSA Gladiac 511 PCI, maar zijn er geen andere oplossingen? Die Elsa kaart is namelijk moeilijk te verkrijgen en nog vrij duur. Een Matrox kaart is geen oplossing aangezien deze te langzaam is voor spellen.

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 16:52

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Geforce 2 MX is voldoende en dan zeg je dat matrox te langzaam is?
Ik zou wat meer research doen als ik jou was. ;)

En dan heb je ook nog een geforce 1 als AGP??

Wat wil je er nu mee doen dan?
Gamen of meer schermpies?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, in de andere computer zit een Matrox G550, die is stukken langzamer in spellen dan de Geforce AGP. Een Matrox Parhelia vind ik nog wat te duur.

De bedoeling is om af en toe een spel te spelen en drie schermen gebruiken in Windows. Welke PCI kaart voldoet daaraan?

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Die config van die andere pc is gelijk aan degene waar je die geforce in hebt?
Ik heb nu een matrox g400 (in mijn server) en die kan nog retegoed mekomen met games, niet hoogste reso maar zeker niet verkeerd.
Dan zou een g550 dat ook zeker moeten kunnen.

Als je snelheid wilt zou ik ten eerste die geforce 1 eruit doen en die vervangen door een geforce 2 dualhead. en geen mx versie.
Zo duur zijn ze niet meer, en het is sneller dan een geforce 1.
En dan een simpele 4MB PCI kaarte als 2de videokaart voor de 3de monitor.

Verwijderd

Topicstarter
Met een simpele PCI kaart van 4 MB kun je toch geen spellen draaien op de derde monitor? Als ik nu namelijk in bijvoorbeeld Flight Simulator het spel draai op de primary monitor dan gaat alles goed, maar zodra ik de topview op het tweede scherm zet, gaat het heel langzaam op beide schermen wegens een heel oud PCI kaartje die de tweede monitor aanstuurt.

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Ah oke ja dan neem je een wat betere PCI kaartje, wist niet dat je daar ook games op wou gamen ;)
Dan neem je bv een goedkope geforce 2 pci singlehead.

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

m'n eigen dualhead agp-kaartje bevalt me goed, ''t is niet de snelste 3d kaart maar zeker ook niet te traag (beetje boel sneller dan gf2mx) en behoorlijk betaalbaar (goeie 100 euro)

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

Pagina: 1