Toon posts:

Zelfbouw speakers

Pagina: 1
Acties:
  • 1.149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi! (8> wie kan mij helpen aan informatie / bouwtekeningen van zelfbouw speakers. Heeft iemand hier ervaring mee??? En wat zijn de voordelen van elektrostatische boxen t.o.v. conventionele boxen. het gaat erom om 2 zuil-speakers te bouwen met een zeer natuurgetrouwe geluidsweergave........

Verwijderd

Je kunt hier eens kijken:
http://www.visaton.de/

M'n vader heeft hier boxen van. Het is alweer een paar jaar terug, maar ik dacht dat ie een catalogus in het nederlands had. Onze electronika zaak heeft alles besteld.

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Als je deze vraag moet stellen zou ik diy electrostaten maar vergeten, tenzij je veel tijd en energie wilt steken in iets dat een grote kans op mislukking heeft. Je moet ook een geschikte (zeer stabiele) versterker hebben.
Voor normale zelfbouw speakers zou ik zeggen, gebruik de search, Google, Lampjes homepage of ga kijken naar kits bij winkels als Remo, Speaker&Co of Speakerland.

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Verwijderd

Topicstarter
Ja, in NL al gekeken, alleen vrij prijzig voor zware 3-weg zuilen... cheapcheap!

• CornelisJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Voor bouwtekeningen kun je eens kijken op Zelfbouwluidsprekers.NL. Dit zijn over het algemeen wel wat duurdere ontwerpen.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:12

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Staan die ook niet in de conrad? Die van Visaton?

Toen waren beige computers heel gewoon.

• CornelisJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Conrad levert inderdaad diverse Visaton luidsprekers (chassis), maar niet allemaal. Op de site van Visaton (http://www.visaton.com) kun je bouwontwerpen vinden waarin uiteraard uitsluitend Visaton chassis gebruikt worden.

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Probeer iets met scan speak units, klinken imo zeer mooi.

Verwijderd

Scan Speak is niet goedkoop, ik denk dat je toch moet kijken naar andere merken (visaton, gradient e.d.)

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Hier is 'ie dan -> waar bouwschema's boxen te vinden???
Is dus al eens langs geweest.
Kijk eens op mijn site daar staan mijn eigen zelfbouwspeakers en vertel maar eens of je het wat vindt.

Scan Speak rulezzzzzzz als ik mijn huidige speakers goed weg kan doen dan komen deze er bij in :)

Afbeeldingslocatie: http://www.speakerenco.nl/images/refplusred.jpg

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

Verwijderd

Topicstarter
Zo moet ik ze hebben!!!!!!!! kost dat????

Verwijderd

Het is scan speak en kost 804 euro per stuk en dan moet je het nog zelf bouwen (dus zonder hout, alleen de units, dempingsmateriaal e.d.)

Verwijderd

Topicstarter
Waarom zijn juist deze speakers zo goed??? (wat zijn de voordelen t.o.v. "winkel"speakers)

Verwijderd

In principe komen ze ook uit een winkel, maar ze zijn alleen niet geassembleerd. Het bouwen van kasten is immers (om het goed en strak te doen) een kostbare zaak. Ook is de winstmarge op half-producten (de units) lager dan die van een kant en klaar product.

Deze speakers zijn voor het geld gewoon vergelijkbaar met speakers die kant en klaar zijn en die duurder zijn. Bij fabrieksspeakers worden vaak compromisen gesloten om toch een product te vervaardigen waar een behoorlijke winst op te maken valt en toch nog goed klinkt. Tevens worden op dure speakers die dezelfde units gebruiken (van bv. scan-speak [krell]) erg grote winstmarges gepakt.

Ik wil niet zeggen dat productieluidsprekers slecht klinken, en het topsegment (>10.000 per paar) zal je waarschijnlijk niet kunnen bouwen (units matchen, nauwkeurig produceren, goede getunde kasten). Ook ga je niet voor zoveel geld nog zelf bouwen ;). Maar in de sub-top is het voordeliger om zelf te maken (als je geen loon voor je uren doorberekend). Met dezelfde resultaten.

Verwijderd

Topicstarter
Taco, bedankt daar kan ik wat mee, iig ff sparen nog.....

Verwijderd

Maar dit is 1 van de duurste zelbouwpakketten van Speaker&CO er zijn ook andere speakers die (eigenlijk) meer waar voor je geld bieden.
Pagina: 1