U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
Primairy Master --> Harddisk 1
Primairy Slave --> Cd-rom
Secundairy Master --> Harddisk 2
Secundairy Slave --> Brander
Voordelen:
- Bijde harddisks hebben meer bandbreedte dan dat ze bijde op 1 poort zaten
- Bij on-the-fly kopiëren van de cd-romspeler naar de brander véél minder kans op bufferunderruns
Primairy Slave --> Cd-rom
Secundairy Master --> Harddisk 2
Secundairy Slave --> Brander
Voordelen:
- Bijde harddisks hebben meer bandbreedte dan dat ze bijde op 1 poort zaten
- Bij on-the-fly kopiëren van de cd-romspeler naar de brander véél minder kans op bufferunderruns
ja dat dacht ik dus ook...
maar master slave onderling heeft veel lagere latencies overigens weet ik niet of cd on the fly een master slave operatie is.
in iedergeval heb ik dus geleerd om de hd's over de kanalen te verspreiden.
maar master slave onderling heeft veel lagere latencies overigens weet ik niet of cd on the fly een master slave operatie is.
in iedergeval heb ik dus geleerd om de hd's over de kanalen te verspreiden.
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
als je on the fly kopieert dan is primary secundary beter...simpelweg omdat je dat ook op twee kanalen zit. Maar je hebt zeg een bandbreedte van ata 133...zover ik weet werken cdrom spelers en schrijver toch allemaal maar MAX op 66, maar de maximale bandbreedte haal je bijna nooit daarom is het toch beter om het zekere voor het onzekere te nemen en de snelheid te verdelen over twee kanalen. dus primary en secundary voor zowel schijven als cdrom speler
Een IDE controller werkt op de snelheid van het langzaamste aangesloten apparaat. Als in dit voorbeeld, het als volgt is:
Primairy Master --> Harddisk 1 UDMA100
Primairy Slave --> Cd-rom PIO4
Secundairy Master --> Harddisk 2 UDMA 100
Secundairy Slave --> Brander UDMA33
Dan werkt alles op controller 1 op PIO4 (en dat is dus rete langzaam). Alles op controller 2 werkt op UDMA33. In dit geval moet je de HD's bij elkaar op een controller doen, en de CD-rom's ook. Dus, ik zou even uitzoeken welke "modus" elk stukje hardware gebruikt.
Primairy Master --> Harddisk 1 UDMA100
Primairy Slave --> Cd-rom PIO4
Secundairy Master --> Harddisk 2 UDMA 100
Secundairy Slave --> Brander UDMA33
Dan werkt alles op controller 1 op PIO4 (en dat is dus rete langzaam). Alles op controller 2 werkt op UDMA33. In dit geval moet je de HD's bij elkaar op een controller doen, en de CD-rom's ook. Dus, ik zou even uitzoeken welke "modus" elk stukje hardware gebruikt.