Woof, woof, woof, woof! That's my other dog imitation. | https://youtu.be/TzsNh3-FnHQ
Verwijderd
Bij mij doet alleen mijn cpu aansluiting het nog, de andere aansluitingen voor fans zijn er mee gestopt. Ik hoop alleen maar dat de cpu fan aansluiting wel blijft werken.
En ik zou inderdaad ook wel eens willen weten hoe dit komt?
PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!
Rocky: ook bij dit moederbord?
aanvulling
De aansluitingen
CFAN1 is defect
SFAN1 ook
Alleen PSFAN1 is nog over
Woof, woof, woof, woof! That's my other dog imitation. | https://youtu.be/TzsNh3-FnHQ
Ik hoop dus alleen maar dat die van m'n cpu het blijft doen.
En ja bij mij is het ook op de MSI 6380.
PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!
Als het een hele domme opmerking is neem het mij niet kwalijk, ik weet daar namelijk geen zak van.
Daarna gewoon op de voeding aangesloten en alles werkte weer perfect...
Ik denk ook dat je mobo gewoon de power niet goed kan aanvoeren door die fanconnectors voor een flinke fan..
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Verwijderd
Ook niet als ik de fan van m'n processor op een van de andere prik.
Je hoeft toch niets hiervoor aan te zetten?
Moederboard= 6380E = MSI KT3Ultra2
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2003 00:36 ]
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!
Verwijderd
Alles perfect en stabiel, maar ja die connectors horen toch gewoon te werken.
En het boardje is pas dik 2 weken oud. Als die connectors idd defect zijn, zal ik het bonnetje maar eens opzoeken........
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2003 01:15 ]
Doe dat maar, je hebt nu nog garantie. Ik heb hetzelfde probleem gehad met een ASUS A7M266: alle connectoren doorgefikt. Ik heb nu al meer dan een jaar een nieuwe en nu is er niets meer aan de hand.Verwijderd schreef op 08 januari 2003 @ 01:12:
Ik baal eigenlijk wel een beetje. Ik ben zo tevreden met het moederboardje.
Alles perfect en stabiel, maar ja die connectors horen toch gewoon te werken.
En het boardje is pas dik 2 weken oud. Als die connectors idd defect zijn, zal ik het bonnetje maar eens opzoeken........
Verwijderd
Dat schijnt bij sommige mobo's de fans helemaal uit te schakelen als de temperatuur onder een bepaalde (instelbare) drempel ligt.
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
C(PU)Fan: zowel voeding als "fanspeed". Perfect dus
N(orth)B(ridge)Fan: geen voeding en geen "fanspeed"
P(ower)S(upply)Fan: wel voeding geen "fanspeed"
S(ystem)Fan: wel voeding geen "fanspeed"
Wat gebeurt er net:
Zie ik ineens "fanspeed" bij de SFan
SFan lijkt nu dus goed.
Nu de andere nog.................
Ik test door fans om te prikken. Ik heb een nieuwe voeding(Chieftec 360W) en nu test ik pas de PSFan, omdat ik dat met deze voeding voor het eerst kan testen.
Auto Fan Control onder PCAlert staat en stond uit.
En het is dus dat een fanconnector het of nooit gedaan heeft of het wel goed doet(of bij de SFan het plotseling doet
Maar een dagje de boel aankijken en anders gaat het moederboard retour winkel.
[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2003 03:20 ]
Verwijderd
Alle 4 connector leveren voeding waarvan 2 geen "fanspeed"aangeven.
Is er een truucje om ook van deze 2 de "fanspeed" aan te krijgen.
Zou een BIOS downgrade-upgrade een optie zijn of lul ik nu uit m'n nek?
Andere suggesties? BIOS reset?
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2003 22:41 ]
Verwijderd
Verwijderd
Ik bedoel idd dat je met MBM of PCAlert geen Fan ziet of een Fan op 0 toeren.Verwijderd schreef op 08 januari 2003 @ 22:46:
Wat bedoel je nou precies met "geen fanspeed". Dat je in PCAlert of MBM de snelheden van de fans op nul ziet staan? Dat gebeurt bij fans die minder dan ca. 2000 rpm draaien. Zie diverse andere discussies hier op GoT.
Eerst had ik alleen de CPUFan en later kwam plotseling de SystemFan erbij.....
Ik heb nu een FAN op 1650 toeren draaien. PCAlert geeft het gewoon aan. ook onder 1500 toeren.
Maarreh, ik zal je advies uittesten en de fan eens full speed(m.b.v. Zalman Fan Mate 1) een tijdje laten draaien. Eens kijken of 1 van de 2 erbij komt.
BTW In BIOS staat alleen 2 "fanspeed"opties die van de CPU en van de SystemFan.
Horen daar de opties van de 2 andere Fans niet bij?
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2003 23:19 ]
Verwijderd
Ik heb een Vantec Nexus Multi Function Panel en ik kan van (maar) 1 fan ook los het toerental monitoren van een moederboard-fansensor. Maar daar gaat het niet om.
In PCAlert zie ik de "fanspeed" van 2 fans ipv alle 4. Met name van belang om alarm in te stellen als 1 uitvalt of om de moederboard het toerental te laten regelen. En omdat het gewoon geinig is om dit op m'n beeldscherm(Iiyama 18.1" TFT) te kunnen zien(of in de BIOS).
Nu ik er meer overnadenk. Als je 4 fanaansluitingen hebt, hoor je ze dan ook alle 4 in de BIOS te kunnen zien?
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2003 00:11 ]
Verwijderd
vond ie niet leuk, kapot, misschien zit er iets van een kink in de kabel van de fan die dit ook doet door als ie bijvoorbeeld wat warmer word of beweegt, bijvoorbeeld door verplaatsen kast.
Verwijderd
Doordat de systemfansensor niet gelijk werkte, maar pas later plotseling wel ging werken, heeft "MSI" me flink misleid.
Wat blijkt nou: in de manual staat een mooi plaatje van PCAlert waarop te zien is dat 3 fans gemonitored worden en netjes met de fanspeeds erbij.
Maar toen ik nog eens goed keek, zag ik dat bij 2 fanconnectors "sensor" staat en bij de andere 2 "NC". NC= No connection...........................WTF
Blijkbaar werkt dus de hardwaremonitoring zoals het hoort.....................
Slotje!
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2003 00:34 ]