HD kapot?? Wat nu??

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• Freak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-05-2025
Ik had dus al een tijdje het probleem dat de computer de harde schijf niet kon vinden als ik hem opstartte. Er klonk dan af en toe een scherp geluid :? vanaf de hd en je kon horen dat die soort van vastzat met spinnen. Na een paar keer proberen lukte het dan weer en ging het ding weer draaien.

Alleen vorige week deed zich weer hetzelfde voor, maar nu blijft het dus zo :( en spint de hd na een tijdje niet weer verder waardoor die weer opstart.
Ik denk dus dat de harde schijf waarschijnlijk gewoon kapot is, want het zat er dus al een tijdje aan te komen met dit probleem.

Nu ben ik dus van plan om maar een nieuwe harde schijf te kopen en die er in te zetten en de andere ook gewoon erin te laten en als die het dan nog een keertje doet, dingen wat bewaard moet blijven enzo over te zetten.

Nu wil ik alleen weten of het nog nut heeft hem weg te laten brengen naar de computerwinkel en daar te laten onderzoeken. Is er nog kans dat de hd eventueel gemaakt zo kunnen worden. Het kost natuurlijk onderzoekskosten en als er toch alleen maar wordt geconcludeerd dat die kapot is, is het een beetje verspilling van geld.

Systeem: Athlon TB 1Ghz
Socket A Transcend-AKT4 Mainboard
30 gb udma HD (Piomode 4, UltraDMA/66 Mode 4)
128 pc133 sdram

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 01:13
Toen je wist dat het er aan zat te komen had je eigenlijk alles er al af moeten halen. Zou em verders nooit laten onderzoeken. Wellicht dat je bij de fabrikant nog garantie kan claimen.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Verwijderd

.1 een computer winkel zal als de harddisk dood is hem opsturen naar de fabrikant mits je je pc daar heb gekocht anders zal die vervangen worden op joun kosten. wegens het feit dat ze hem zelf niet kunnen repareren..
.2 vermeld even wat voor merk je huidige hardeschijf is.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Lees dit even door: FAQ Opslagmedia & I/O Controllers (3-4-2002)

Daar staat in wat je kunt doen.. Als je harddisk niet te oud is kun je het ding gewoon opsturen en een nieuwe opvragen. Dat kan via de website van de fabrikant.

En verder vrees ik voor je data. Wat je nog kunt doen is even de diepvriestruuk proberen. (drive een nacht lang ingepakt in de diepvries laten liggen.. Dan wil hij soms nog wel eens gewoon opspinnen)

Maargoed, hier zijn echt al vele topics over geweest, dus als je even wat uitzoekt, dan kom je er wel uit..

Succes.

Dit topic is gesloten.