[RH7.3] Geen compiler geinstalleerd

Pagina: 1
Acties:

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Topicstarter
Ik heb gisteren ff RH7.3 op mijn laptop gezet. Nu heb ik tijdens de installatie niet voor Development of Gnome gekozen. Dus alleen KDE en laptop installatie. Hoe kan ik nu de cc of gcc compiler installeren en Gnome? Ik kan namelijk niks compilen en heb gcc gedownload, alleen deze vraagt om cc :| Kan ik deze dingen nu nog toevoegen aan de installatie?

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

Verwijderd

installeer gewoon vanaf je cd.. :) - ik weet niet precies hoe redhat dat heeft geregeld... je zou misschien de rpm op kunnen zoeken op de cd en met rpm -i <package> kunnen installeren... :)

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:14

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

gcc depend op cpp, glibc-devel, glibc, en nog wat anderen.
Je kan de rpm's vanaf de CD installeren met rpm -ivh packagenaam. (zoals areana al melde)
de RPM's staan op de cd op: RedHat/RPMS/

als er wordt gevraagd om een dependency die je niet kent, dan is www.rpmfind je vriend ;)

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Volgens mij heeft redhad er een frontend voor dat meteen de dependencies oplost, red carpet ofzo, daarmee moet je dus die development rommel vanaf de cd installeren, als je voor gcc kiest pakt die als het goed is ook meteen cc en de rest van de packages die je nodig hebt.

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Verwijderd

up2date..

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Topicstarter
Thnx guys,
Maar ik kan geen goede package vinden. Hoe heet het rpm bestand met de compiler?

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

Verwijderd

gcc-2.96-110.i386.rpm

• sebas
alleen het rpmmetje erop zetten is niet genoeg, dat zal niet zomaar gaan installeren, je _MOET_ kijken dat je je dependencies ook opgelost krijgt, dus je hebt gok ik minimaal een stuk of 5 packages nodig.

Gebruik nou gewoon de bij redhat meegeleverde packagemanager, die is er zeker niet voor niets.

find /cdrom -name gcc
had je trouwens ook al wat op kunnen leveren :P

Verwijderd

Je kan ook apt voor rpm installeren, en dan gewoon gcc apt-getten. Werkt perfect!

• sebas
zijn er dan onderhand wel genoeg snelle repositories? dat is denk ik nog een probleem namelijk.

Redhat heeft trouwens al wel een goede packagemanager.

Bij de weg: apt4rpm moet je ook eerst installen, ik zou eerst ff kijken hoe de meegeleverde packagemanager werkt (dat is immers een belangrijk keuzemoment voor een distro), voor ik aan iets 'exotisch's' ga beginnen.

• RdeTuinman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-05 06:29
Volgens mij kun je zelfs (als je rpm's te moeilijk vind) gewoon weer booten van je installatie CD en daarna kiezen om je huidige installatie uit te breiden.
Pagina: 1