Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs
Verwijderd
installeer gewoon vanaf je cd..
- ik weet niet precies hoe redhat dat heeft geregeld... je zou misschien de rpm op kunnen zoeken op de cd en met rpm -i <package> kunnen installeren...
gcc depend op cpp, glibc-devel, glibc, en nog wat anderen.
Je kan de rpm's vanaf de CD installeren met rpm -ivh packagenaam. (zoals areana al melde)
de RPM's staan op de cd op: RedHat/RPMS/
als er wordt gevraagd om een dependency die je niet kent, dan is www.rpmfind je vriend
Je kan de rpm's vanaf de CD installeren met rpm -ivh packagenaam. (zoals areana al melde)
de RPM's staan op de cd op: RedHat/RPMS/
als er wordt gevraagd om een dependency die je niet kent, dan is www.rpmfind je vriend
Volgens mij heeft redhad er een frontend voor dat meteen de dependencies oplost, red carpet ofzo, daarmee moet je dus die development rommel vanaf de cd installeren, als je voor gcc kiest pakt die als het goed is ook meteen cc en de rest van de packages die je nodig hebt.
Everyone complains of his memory, no one of his judgement.
Thnx guys,
Maar ik kan geen goede package vinden. Hoe heet het rpm bestand met de compiler?
Maar ik kan geen goede package vinden. Hoe heet het rpm bestand met de compiler?
Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs
alleen het rpmmetje erop zetten is niet genoeg, dat zal niet zomaar gaan installeren, je _MOET_ kijken dat je je dependencies ook opgelost krijgt, dus je hebt gok ik minimaal een stuk of 5 packages nodig.
Gebruik nou gewoon de bij redhat meegeleverde packagemanager, die is er zeker niet voor niets.
find /cdrom -name gcc
had je trouwens ook al wat op kunnen leveren
Gebruik nou gewoon de bij redhat meegeleverde packagemanager, die is er zeker niet voor niets.
find /cdrom -name gcc
had je trouwens ook al wat op kunnen leveren
zijn er dan onderhand wel genoeg snelle repositories? dat is denk ik nog een probleem namelijk.
Redhat heeft trouwens al wel een goede packagemanager.
Bij de weg: apt4rpm moet je ook eerst installen, ik zou eerst ff kijken hoe de meegeleverde packagemanager werkt (dat is immers een belangrijk keuzemoment voor een distro), voor ik aan iets 'exotisch's' ga beginnen.
Redhat heeft trouwens al wel een goede packagemanager.
Bij de weg: apt4rpm moet je ook eerst installen, ik zou eerst ff kijken hoe de meegeleverde packagemanager werkt (dat is immers een belangrijk keuzemoment voor een distro), voor ik aan iets 'exotisch's' ga beginnen.
Volgens mij kun je zelfs (als je rpm's te moeilijk vind) gewoon weer booten van je installatie CD en daarna kiezen om je huidige installatie uit te breiden.
Pagina: 1