[.NET] Conference .NET presentaties online

Pagina: 1
Acties:

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Via een of andere weblog vond ik een linkje naar Conference.NET Materials. Dit is en grote (gratis) verzameling presentaties in pdf formaat tegen van Conference .NET. De presentaties zijn duidelijk, toegankelijk en zeer divers wat betreft onderwerp. Het is daarom zeker de moeite waard om er even een kijkje te nemen en wat onderwerpen uit te zoeken die je aanspreken :) . Een paar onderwerpen om je een indruk te geven van de diversiteit:

* Assemblies: bespreekt het assembly systeem van het .NET Framework. Bespreekt de gevolgen van access modifiers op typen en members, het versie-systeem, het dynamisch laden van assemblies, de Global Assembly Cache enz. Ook komt het interessante probleem van het inladen van verschillende versies van dezelfde assembly ter sprake.

* AppDomains & Threading: bespreekt AppDomains in relatie tot OS processen en threads (duh ;) ), de manieren waarop je thread kan aanmaken, het gebruik van synchronizatie met behulp van monitoren, het gebruik van monitoren op types om static variabelen te beschermen enz.

* Generative Programming: presenteert wat primitieve vormen van code generatie, maar biedt wel een leuk overzicht van technieken die je snel zou kunnen toepassen in .NET. Code generatie met XSLT is (helaas) een vaker terugkerend idee wat hier ook aan bod komt. Het typische code generatie voorbeeld van de n-tier applicatie wordt ook genoemd (denk aan LLBL, de data-tier generator voor .NET van Otis).

* Understanding XML in .NET: geeft een bird's eye view van de System.Xml.* namespaces en dus van de verschillende manieren waarop je prachtig met XML kan werken in .NET.

* System.XML I en II: gaat wat dieper op de diverse Xml libraries in: reading XML (fun ;) ), validatie, writing XML (fun ;) ), navigatie in XML documenten met de XPathNavigator (das al wat meer fun :) ), het uitvoeren van XSL Transformaties met behulp van XslTransform (waar het echt leuk wordt ;) ).

* XML Serialization: bespreekt de mapping van het type systeem van W3C XML Schema naar de CLR types. Met het aanmpassen van deze mapping via attributen komt aan bod. In feite is dit vergelijkbaar het XML data-binding oplossingen zoals we die kennen vanuit Java. Op xml.com kan je hier een artikel lezen die de oplossingen vergelijkt.

* .NET Metadata: beschrijft de uitgebreide mogelijkheden die .NET assemblies hebben om zichzelf te beschrijven, beschrijft de relatie met reflectie.

Uiteraard is er nog een hele smak artikelen over web-forms, ASP .NET en web-services, maar die heb ik verder nog niet bekeken en dus ook niet besproken. Ga je gang zou ik zeggen ;) .

Veel plezier!

PS1: hier verzamel ik een lijst van allerbeste bronnen op het gebied van IL, C#, de vergelijking met Java Bytecode en de JVM, Generics voor .NET enz. Misschien dat je hier ook nog leuke zaken kan vinden, of misschien dat je nog bronnen kan tippen :) .

PS2: Even snel dan ook maar een linkje naar de (gratis, aanmelding volgens mij wel noodzakelijk) presentaties van de JavaOne Conference van dit jaar. Uiteraard ook veel presentaties over XML, web-services en de technische kant van het Java Platform.

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

En natuurlijk niet te vergeten de webcasts van MS zelf:
http://www.microsoft.com/...ct=103364&Audience=100402

:)

Verwijderd

Goede link! Daar staat echt heel veel informatie. En nog gratis ook!

• Scare360
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-08 08:10
Ik ben h'm ook eens tegen gekomen maar heb het maar niet gepost vanwegen de reacties die ik van de admins kreeg op eerdere pogingen info te delen hier.

Maar BEDANKT, was de link alweer even uit het oog verloren.

• Alarmnummer
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Is het niet handiger als dit op een iets centralere plek opgeslagen gaat worden?

• Scare360
Is het geen idee om hier eens een mailinglist voor op te zetten...er zijn toch enkele ontwikkelaars hier die dergelijke info wel op prijs stellen.

• mbravenboer
paulgielens: Is het geen idee om hier eens een mailinglist voor op te zetten...er zijn toch enkele ontwikkelaars hier die dergelijke info wel op prijs stellen.
Het verzamelen en verspreiden van goede bronnen is inderdaad erg belangrijk. Op dit moment vervullen vooral community sites en weblogs deze rol.

Helaas zijn er op .NET gebied nog niet al te veel echt goede weblogs, laat staan goede overzichten van resources. Een mailing-list zou denk ik snel zorgen voor discussie en is ook niet echt een goed medium om de bronnen ook te structureren voor later gebruik ...

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

www.123aspx.com (components en articles)
www.asp.net -> resource section
www.gotdotnet.com -> resource section of kijk bij de team pages
www.codeproject.com
en zo zijn er nog wel een aantal. De MSDN .net site heeft een page met daarop vele vele .NET sites gelinkt, volgens mij zit er wel een aantal tussen voor je :)

Verwijderd

Interessante pagina, met erg veel informatie :) Jammer dat er dode links tussen staan :/

• mbravenboer
Otis plaatste goede links
Bedankt :) .

Ik ken de meeste inderdaad, maar helaas bieden ze vaak toch niet direct waar ik naar op zoek ben omdat ze niet al te veel meer bieden dan de uitmuntende documentatie. Gotdotnet is inderdaad wel een aardige bron.

Ik volg op dit moment met name een aantal weblogs (sommige breder dan .NET):
http://lambda.weblogs.com/
http://www.razorsoft.net/weblog/
http://radio.weblogs.com/0105852/
http://radio.weblogs.com/0101679/

Ik mis nog een beetje sites zoals bijvoorbeeld www.java.ibm.com (artikelen en veel nieuws), www.javaworld.com (goede artikelen), maar dan uiteraard voor .NET gerelateerd materiaal.

• mbravenboer
WilcoB: Jammer dat er dode links tussen staan :/
Hum ja, das inderdaad vervelend. Volgens mij wijzen sommige links ook naar andere presentaties (maar misschien sloeg ik ze wat te snel op ;) ).

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

Ah relax, dat zijn die .net conferentie presentaties. Die zijn idd wel goed.

Wel even opletten trouwens dat het in principe een hoge 'marketing' waarde heeft, dus de meeste dingen worden nogal positief ingeschat :)

(gepost door basszje die door bug niet kan reageren onder eigen nick )

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Scare360
mbravenboer schreef op 02 september 2002 @ 20:39:
[...]

Hum ja, das inderdaad vervelend. Volgens mij wijzen sommige links ook naar andere presentaties (maar misschien sloeg ik ze wat te snel op ;) ).
Nee dit had ik ook... was alles aant verzamelen zodat we een package hebben, maar het mocht niet zo zijn.
Pagina: 1