Toon posts:

Hulp gevraagd bij updaten systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal, t'is weer zover de prijzen dalen en ik kan weer mijn proc. qua snelheid verdubbelen. Ik heb wel een vraag, misschien dat iemand me kan helpen. Ik heb nu een chaintech 6BTM mobo met celly 300@450 en 128MB 100MHz geheugen. Ik wil naar een PIII 800 toe. Nou zie ik door de bomen het bos niet meer. Er zijn PIII's die op 100Mhz lopen heb ik gezien, maar kunnen die ook op mijn mobo, vanwege het voltage, weet iemand dat of is er een adapter ofzo verkrijgbaar en welke moet ik hebben de E of de EB de PCGA of de FPCGA ?
Of wordt het een nieuw mobo + geheugen + proc. ?

Verwijderd

ik zou voor een nieuw mobo proc en geheugen gaan anders kan je straks niet meer uitbreiden en moet je weer alles opniew gaan halen het geheugen kan je nog gebruiken maar zou wel een andere mobo pakken met een copermine of een amd t-bird of duron
en een k7m bordje ofzo

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Even over die E/B: E betekent een Coppermine core (nieuwer dus), B betekent bussnelheid van 133 (tov 100). Aanrader: E; als je mobo maar 100 trekt kun je er toch wat mee; komt ie verder, OCen>:) .
Ik ga er vanuit dat je nu een Slot1 mobo hebt. Beste kun je dus een BIOS flash doen- kan het vrijwel zeker een PIII 700E hebben (slot1 type, uiteraard!). PPGA PIIIs zijn er nooit geweest- PIII op Socket 370 is altijd FC-PGA geweest.
Wat betreft voltages- uit m'n hoofd weet ik niet welke Chaintech mobo wat ondersteunt- als het niet zo lukt kun je altijd nog kiezen voor een FC-PGA PIII en een converter->Slot1 die ook gelijk de voltage regelt (ABIT en MSI hebben in ieder geval van die dingen).
Mocht het allemaal niet lukken: gewoon eieren voor je geld kiezen, KT133 mobo erin met een Duron/TBird en de ouwe dingen verkopen/in 2e systeem stoppen.

Oslik, blyat! Oslik!