vragen over fans

Pagina: 1
Acties:

• Halo_Master
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-04 15:41

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

Topicstarter
Een paar vragen van een beginnende tweaker:

-chassis fan , wat houdt dat in? waarim zit dat witte frame eromheen , wat is de funktie hiervan?Ik wil hem namelijk vervangen door een delta 80 MP of een sunon 120 mm en de oude fan hoger plaatsen , ter hoogte van mijn vid card aan de voorkant.Maar wat is de funktie van dat witte omhulsel eromheen?

-Wat zijn over het algemeen goede en wat stillere fans?is globalwin een beetje goed?(80 en 120 mm) of moet ik het bij Sunun fans houden?

-waar sluit je die fans eigenlijk op aan , op je voeding?er zat maar 1 stekker aan mijn voeding en die heb ik gebruikt voor mijn digtal doc2 (temperatuursensoren en lcd schermpje in drive-bay).of moet ik ze rechtstreeks op mijn mobo aansluiten , maar raakt je mobo dan niet overbelast? , ik wil namelijk 4 fans in mijn kast hebben :
3x80mm en 1x120 mm .
ik heb een 300 watt voeding en een asus a7v mobo.
Waar sluit je die fans nou op aan , op je mobo of op je voeding.en hoe?
die 120 mm van sunun trekt namelijk zoveel watt , dat je hem niet op je mobo kunt aansluiten.

bvd.

Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)

Verwijderd

de functie van dat witte ding is puur en alleen om de cooler netjes weg te werken

Verwijderd

pohverdikkie! doe nie zo moeilijk man! ;)

12V fans op rood+zwart draadje (hd of fd draaadje)

220V fans gewoon op je voeding solderen.

PAPSTCOOLERS ZIJN HET COOLST ;)

Verwijderd

qua aansluiting ligt het eraan. Sommige moeten op je mobo, maar de meeste gaan via een voedingsconnector. Vaak moet je het zelf monteren ook nog :( tenminste dat was bij mij het geval, maar zijn op zich wel goed te noemen. 2x 80mm en de pc werd 8 graden koeler dus das niet slecht te noemen vind ik voor een stel noname fans van een tientje.

• joho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 11:14

joho

Dat plastic heeft ook een andere functie.
Vroeger (yuk, klinkt alsof ik oud ben) had je nog van de hele lange ISA uitbreidingskaarten.
Dus als er van die sleufjes in zitten dan zijn die bedoelt om full-size uitbreidingskaarten te geleiden/ondersteunen. De laatste tijd word dit stuk plastic ook gebruikt om fans in te hangen.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Goh, ik heb een veel makkelijkere manier gevonden om die fans zonder aansluiting (dus alleen 2 gestripte draadjes) te bevestigen. Ik heb namelijk een verleng stekkertje afgeknipt en er een paar kroonsteentjes aan gemaakt, daardoor heb ik overal in mijn kast extra 12/7/5V aansluitingen zonder dat het me stekkertjes kost. Alleen wel een beetje zonde om die stekkers eraf te knippen als ze er toch een keer aan zitten, maar ja. Je kunt niet alles hebben.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1