Trancentral schreef op 01 september 2002 @ 01:33:
Ik wil heel binnenkort een nieuwe cpu koeler & moederbord kopen , nu is mn vraag
welk moederbord is het snelste? het liefst met raid / usb 2.0 er standaard op en ondersteuning voor 333 geheugen.
ik wil geen msi moederbord meer want die zijn bagger

ik zag op de site van soltek wel een leuke maar of die ook goed is?
http://www.soltek.de/Dutch/product/75drv5.htm
Ik heb een amd 1,4 ghz thunderbird
prijs is ook niet echt een probleem

MSI bagger
Waar baseer je dat nou weer op? Meestal is het bij de mensen die dit soort uitspraken doen zonder argumentatie gewoon "user error (replace user)".
Iedere mobofabrikant heeft wel eens een serie baggere mobos gemaakt. Ikzelf keer me niet zo snel meer tegen een merk, en ben ook bereid weer voorzichtig te kijken wat een fabrikant die eerst iets maakte wat bagger was dan nu weer geproduceert heeft, om te kijken of dat dan ook bagger is.
Anders moet je je tegen ieder merk wat er bestaat keren.
De MSI KT3 Ultra is trouwens een prima mobo (ik heb _niet_ de ARU versie) alleen de onboard sound is bagger. Lijkt wel of ie mp3tjes soms iets te snel afspeeld ofzo, vage shit. Maarja, da's onboard sound... Dat is 1 van de weinige dingen waar ik me zo onderhand in het algemeen tegen gekeerd heb, tis (bijna) altijd bagger. Alleen een mobo met onboard creative chip wat hier nog ergens staat is behoorlijk, maar standaard AC '97 met Via chipset, dat wordt nooit wat volgens mij.. (misschien dat het beter is met een SiS chipset ofzo, weet ik veel).
Ik heb wat gekeken door zo'n beetje alle KT333 mobo topics die er zijn (A7V333, KT3 Ultra, 7VRXP) en mijn conclusie uit deze topics is dat de MSI de minste problemen maakt. Asus doet soms vaag met bepaald geheugen en de 7VRXP moet je maar helemaal mijden, tenzij je 100% zeker revisie 2.0 kunt krijgen (maar of daar dan OOK weer wat mee is weet ik niet).
Op dit moment is de MSI KT3 Ultra ARU
over het algemeen het beste denk ik, al hangt dat ook erg van je persoonlijke voorkeuren af. Voor iemand die onboard video wil is de KT3 Ultra nooit het beste mobo, en of dit het beste OC mobo is weet ik ook niet..
edit:
Ik zie nu dat je het snelste mobo zoekt... Om daar nog even op in te gaan : het snelste mobo kun je makkelijk vinden : ga benchmarks zoeken