Wat is het beste Socket A moederbord op dit moment?

Pagina: 1
Acties:
  • 73 views sinds 30-01-2008

• Trancentral
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik wil heel binnenkort een nieuwe cpu koeler & moederbord kopen , nu is mn vraag
welk moederbord is het snelste? het liefst met raid / usb 2.0 er standaard op en ondersteuning voor 333 geheugen.
ik wil geen msi moederbord meer want die zijn bagger :r
ik zag op de site van soltek wel een leuke maar of die ook goed is?
http://www.soltek.de/Dutch/product/75drv5.htm

Ik heb een amd 1,4 ghz thunderbird

prijs is ook niet echt een probleem :)

• JustDutch
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 17:34

JustDutch

was ambtenaar :)

Ik wil heel binnenkort een nieuwe cpu koeler & moederbord kopen , nu is mn vraag
welk moederbord is het snelste?
Bedoel je met of zonder overclocken? Dus is de vraag, welk moederbord is de snelste (welke layout is zo slim mogelijk in elkaar gezet, dat die gewoon meer uit de onderdelen haalt), of welk moederbord is het beste overclockbaar (waardoor je het op die manier sneller maakt)?

Forza Mucca

• Ocelot
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-08-2011

Ocelot

What The Frag?

MSI = bagger?

Oeps...... Heb ik me al een KT3 Ultra ARU besteld.

Ach, ja! :D

System Specs

Verwijderd

Ik heb de asus a7x8x al gezien. leuk bordje met serial ata en agp8x. Ze zijn al te koop in nederland.

• The Bad Seed
  • Laatst online: 17-08 08:42

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Ikzelf heb een Asus a7v333, die is leverbaar met alle door jouw genoemde mogelijkheden.
Ik ben der zeer tevreden over, maar misschien moet je even wat reviews zoeken als je snelheid echt het belangrijkste vindt.
Stabiel is ie iig.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 12:04
MSI is dus ABSOLUUT geen bagger!!...
Ik heb hier al 4 maanden de MSI KT3 Ultra en die bevalt me UITSTEKEND!! Lees maar ns Het grote msi kt3 ultra topic, alleen maar tevreden gebruikers!
Ik had hiervoor een gigabyte 7vrxp maar die was pas bagger! Alleen maar gerotzooi en er waren veel meer mensen met diezelfde problemen, misschien dat dat nu is opgelost maar er waren er VEEL ook bij de asus a7v333. Maarja ieder zn eigen merk, had hiervoor ook een asus en was daar ook zeer tevreden mee, ik ben dus echt geen MSI fan van Yeah MSI Rulez altijd, maar de KT3 is gewoon een SUPER goed mobo.

Maar das wat ik vind :)

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05-2025
Ik heb zelf een epox 8k3a, de 8k3a+ heeft ook raid. Over raid performance weet ik weinig, maar hier werkt hij goed. Op mijn revisie 1.0 ontbreekt wel usb 2.0, met hogere revisies weet ik het niet.

Verwijderd

Ik zelf heb ook een MSI bord nou zo stabiel als een huis. Ik heb hem al sinds november 2001 ben er helemaal weg van :)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:07

Mentalist

[avdD]

Trancentral schreef op 01 september 2002 @ 01:33:
welk moederbord is het snelste? het liefst met raid / usb 2.0 er standaard op en ondersteuning voor 333 geheugen.

prijs is ook niet echt een probleem :)
MSI bagger :?

Waar baseer je dat nou weer op? Meestal is het bij de mensen die dit soort uitspraken doen zonder argumentatie gewoon "user error (replace user)".

Iedere mobofabrikant heeft wel eens een serie baggere mobos gemaakt. Ikzelf keer me niet zo snel meer tegen een merk, en ben ook bereid weer voorzichtig te kijken wat een fabrikant die eerst iets maakte wat bagger was dan nu weer geproduceert heeft, om te kijken of dat dan ook bagger is.

Anders moet je je tegen ieder merk wat er bestaat keren.

De MSI KT3 Ultra is trouwens een prima mobo (ik heb _niet_ de ARU versie) alleen de onboard sound is bagger. Lijkt wel of ie mp3tjes soms iets te snel afspeeld ofzo, vage shit. Maarja, da's onboard sound... Dat is 1 van de weinige dingen waar ik me zo onderhand in het algemeen tegen gekeerd heb, tis (bijna) altijd bagger. Alleen een mobo met onboard creative chip wat hier nog ergens staat is behoorlijk, maar standaard AC '97 met Via chipset, dat wordt nooit wat volgens mij.. (misschien dat het beter is met een SiS chipset ofzo, weet ik veel).

Ik heb wat gekeken door zo'n beetje alle KT333 mobo topics die er zijn (A7V333, KT3 Ultra, 7VRXP) en mijn conclusie uit deze topics is dat de MSI de minste problemen maakt. Asus doet soms vaag met bepaald geheugen en de 7VRXP moet je maar helemaal mijden, tenzij je 100% zeker revisie 2.0 kunt krijgen (maar of daar dan OOK weer wat mee is weet ik niet).

Op dit moment is de MSI KT3 Ultra ARU over het algemeen het beste denk ik, al hangt dat ook erg van je persoonlijke voorkeuren af. Voor iemand die onboard video wil is de KT3 Ultra nooit het beste mobo, en of dit het beste OC mobo is weet ik ook niet..

edit:

Ik zie nu dat je het snelste mobo zoekt... Om daar nog even op in te gaan : het snelste mobo kun je makkelijk vinden : ga benchmarks zoeken |:(

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

met deze laatste post ben ik het dus volledig eens,, een no NONSENSE... geen GEZEIK>> mobo.. neem je op dit moment de msi's.... die zijn vaak extreem stabiel.. en weinig problemen(behalve de replace user variant.. ) gigabyte heeft het op dit moment verknald met zijn 7vrxp variant,, Ja hij is snel als hij werkt ,, maar bij erg veel mensen geeft ie kuren ,, voornamelijk met GF4 en hoge snelheid MObos settings.. Asus . werkt meestal ook vrij netjes ..

Mijn voorkeur msi op het moment,,heb 2 bordjes... k7t en k7t2 turbo 2,, en die zijn zo stabiel als een huis,,
:)

• mcbadass
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 22:43
mij lijkt die asus a7v8x ook wel het lekkerst, heeft zo'n beetje alles onboard wat je maar wil (gigabit ethernet, usb2 ,firewire ,raid ,6channel sound, serial- ATA, etc allemaal optional ) en hij heeft de snelste chipset (kt400) .
het enigste probleem is dat hij nog niet echt in de praktijk getest is door veel users dus hij is misschien wat buggy in het begin.

p.s ik ben zelf een tevreden gebruiker van de kt3 ulra aru

Verwijderd

Volgens een test die ik heb gelezen, is de epox 8k3a+ het snelst maar de Gigabyte GA-7VRXP het best, de epox 8k3a+ komt als tweede beste uit de test. http://www.tomshardware.com/mainboard/02q2/020509/index.html

Ik heb zelf een epox 8k3a+ gekocht en ben erg tevreden. Maar het kost wel ff wat tijd en kennis om dit mobo stabiel te krijgen.

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

De Abit KX7-333 heerst bigtime.

-Abit staat bekend om stabiliteit en overclockbaarheid meer dan elk ander merk.
-Ondersteuning voor 333MHz DDR geheugen op 333MHz DDR.

Als je meer wilt, ga je voor de Abit AT7-MAX2 met AGP8x en serillel of de KD7 met AGP8x en optioneel RAID.

Het enige nadeel van Abit is de prijs, maar aangezien dat geen probleem is...

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Ik draaide tot voor kort met een MSI en heb geen klagen gehad met die bordjes of de service van dat merk als er een kaduk ging. Ik ben begonnen met een KT7 pro, Pro 2a en laatst een pro2a-ru.

Nu sinds een aantal dagen draai ik met een EPOX 8K5A2+. Die heeft zowel RAID en USB 2.0 en is een 333 Mhz bordje. En heeft daarnaast onboard sound en LAN. Duidelijke handleiding, leuk verpakt en voor de overclockers is het ook nog eens errug gemakkelijk aangezien bijna alles in te stellen is in ut BIOS. Ik moet eerlijk bekennen dat ik dat voor 140 Euro niet verkeerd vind.......

Maar ja, ieders smaak is personelijk en in de diverse testen die ik gezien heb d8 ik dat Gigabyte het over het algemeen het beste eruit kwam.

Verwijderd

IK vind Epox de beste ik had hiervoor een Msi, maar ik merk gewoon duidelijk het verschil in alles, zie me sig voor het type epox dat ik heb.

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:03

OgWok

U.N.C.L.E.

Trancentral schreef op 01 september 2002 @ 01:33:
Kep anders weinig problemen met die "bagger".

Leg nader uit of laat dit soort ongenuanceerde kritiek achterwege.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Verwijderd

MSI bagger? :/

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ikzelf heb een gigabyte 7VRXP, rev 1.1, stable... en vriend van me heeft de 2.0 revisie, en werkt psies hetzelfde :) hij heeft er nu een Geforce 4 Ti4600 inhangen met 786Mb DDR PC333 geheugen en dat ding krijg ik niet vast, mijnes ook niet :)

ben er zeer tevreden over, zit zowat alles op wat je nodig kan hebben

ATA133/RAID(die ook nog eens als ATA gebruikt kan worden), USB2.0,Sound,SmartCard mogelijkheden. Ondersteuning voor de 2600+ en verder, mooie uitstraling.. en nog wat meer dingetjes, maar dat moet je bekijken op de site van gigabyte

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• Trancentral
  • Niet online
bedankt voor de mooie replys'
ja ok ik was vergeten er een argument achter te zetten :D
Ik heb nu een msi 6380 pro 1 , usb haperd , steeds slechte performance , fsb haast niet te oc'n > al met al voor mij geen msi meer maar dat is mijn mening , tuurlijk zullen de nieuwste moederborden wel wat beter zijn ( hoop ik toch ) maar die gok ga ik dus niet maken >:)

Wat is het groote verschil kwa performance tussen de EPoX 8K3AE & EP-8K5A3+
Zijn er grote problemen met die 2 ?

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Vorkie schreef op 01 september 2002 @ 14:03:
Ikzelf heb een gigabyte 7VRXP, rev 1.1, stable... en vriend van me heeft de 2.0 revisie, en werkt psies hetzelfde :) hij heeft er nu een Geforce 4 Ti4600 inhangen met 786Mb DDR PC333 geheugen en dat ding krijg ik niet vast, mijnes ook niet :)

ben er zeer tevreden over, zit zowat alles op wat je nodig kan hebben

ATA133/RAID(die ook nog eens als ATA gebruikt kan worden), USB2.0,Sound,SmartCard mogelijkheden. Ondersteuning voor de 2600+ en verder, mooie uitstraling.. en nog wat meer dingetjes, maar dat moet je bekijken op de site van gigabyte
Doe die Ti4600 van je vriend eventjes in jouw rev 1.1 van het Gigabyte mobo. Dan gaat ie zo op z'n plaat :)

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Trancentral schreef op 01 september 2002 @ 14:14:
bedankt voor de mooie replys'
ja ok ik was vergeten er een argument achter te zetten :D
Ik heb nu een msi 6380 pro 1 , usb haperd , steeds slechte performance , fsb haast niet te oc'n > al met al voor mij geen msi meer maar dat is mijn mening , tuurlijk zullen de nieuwste moederborden wel wat beter zijn ( hoop ik toch ) maar die gok ga ik dus niet maken >:)

Vroeger maakte AMD baggere procs, zoals de K5. Ik zou dus geen Athlon XP kopen, die gok zou ik niet maken.

7(8)7

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-08 16:41
de A7V333 van ASUS die heb ik en hij werkt toppie :D

Verwijderd

MSI is de beste, stabielste.

Als je veel wilt gaan overklokken, moet je Abit nemen.
Trancentral schreef op 01 september 2002 @ 14:14:
Ja, het geheugen werkt op 200MHz en ze zijn instabiel.

Verwijderd

Door Trancentral - Sunday 01 September 2002 01:33

ik wil geen msi moederbord meer want die zijn bagger

prijs is ook niet echt een probleem
=================================================================

Ik heb de soltek DRV-4 nooit problemen mee soltek is ook gewoon goed.

• poes
  • Laatst online: 12:15
Gewoon de Soltek kopen.

Een goed voordelig board en de testen zijn ook nog eens top.

• Trancentral
  • Niet online
het blijft moeilijk om een goede te kiezen :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Abit AT7-MAX2 :)

Waarom?
- Abit is 'mijn' merk
- gegarandeerd legio overklokmogelijkheden (het is niet voor niks een Abit)
- het heeft de snelste Athlon chipset tot zover
- veel modern spul (USB2, Firewire, SATA, etc), zo kun je nog lang mee door
- veel RAM slotjes
- veel IDE slotjes, ook met ATA133 RAID
- etc..

Het zal wel duidelijk zijn dat iedereen hier verschillende meningen over heeft. MSI hier, Epox daar, Asus ook nog, Soltek wordt ook gesuggereerd en dan krijg je hier ook nog een Abit voorgeschoteld.. Daar schiet je eigenlijk niet veel mee op.

Kortom: het is puur een persoonlijke keuze. Lees gewoon een paar reviews, luister naar je eigen 'gevoelens', vergelijk de voor- en nadelen en maak zelf de beslissing. We zijn hier geen adviesbureau ;)

• Trancentral
  • Niet online
bedankt ;)

ja weet maar even wat ervaringen horen kan geen kwaat

• Trancentral
  • Niet online
heeft de Abit AT7-MAX2 ook usb 2.0?

• Talon
  • Laatst online: 13:52

Talon

Booooom !

om maar je keuze iets moeilijker te maken :de Chaintech 7VJL ....
Ik heb hem nu een maandje en het is het beste bordje (voor mij !)
lees reviews ... dat helpt echt ...
dan kan je zelf bepalen of je alles hebt en krijgt wat je wilt.

Verwijderd

MSI is juist beter.(heb k7t turbo)
mensen die msi hebben die klagen kunnen gewoon niet met computers omgaan

• Trancentral
  • Niet online
bedankt daar was ik al aan het kijken kon het alleen niet zwart op wit zien :)

• Trancentral
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 september 2002 @ 15:26:
MSI is juist beter.(heb k7t turbo)
mensen die msi hebben die klagen kunnen gewoon niet met computers omgaan
denk eerder dat jij een n00b bent wat slaat dat nou weer op |:(

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op 01 september 2002 @ 14:17:
[...]

Vroeger maakte AMD baggere procs, zoals de K5. Ik zou dus geen Athlon XP kopen, die gok zou ik niet maken.

7(8)7
Heee....de K5 roelt man! Mun K5'tje staat nu al 33 dagen te draaien. ;) :P

Maar ik heb laatst een Abit KX7-333 (no raid) gekocht en die bevalt me uit stekend tot nu toen. Super stabiel en geen rare problemen tegen gekomen (tot nu toe).
Zeker een aanrader!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Trancentral schreef op 01 september 2002 @ 15:28:
denk eerder dat jij een n00b bent wat slaat dat nou weer op |:(
En dat zegt iemand die bijvoorbeeld hier vraagt wat voor een moederbord je moet nemen, de edit-knop niet kan vinden en de nadere details van de AT7-MAX2 zo snel nog niet kan vinden?

Vraag dan ook niet wat voor een moederbord je moet nemen als je gegarandeerd uiteenlopende reacties kan verwachten :/

Deze topic is reeds in SM gemeld.

• Trancentral
  • Niet online
? ik wou alleen maar ervaringen horen , edit weet ik heus wel te vinden hoor :O
en ik was al lang op de abit site geweest , alleen over usb2.0 onboard staat het niet zo duidelijk aangegeven.
Wat ben je agressesief problemen thuis ofzo?
doe niet zo flauw

• Trancentral
  • Niet online
ja ok die ene gebumpte was achteraf niet zo slim :( , het was een specifiek epox topic daarom
maar waarom zo bijdehand doen?

Verwijderd

Kijk even op tomshardware.com, daar hebben ze namelijk een test gedaan met al die moederborden.... Ik prefereer de Asus A7V333 omdat ie een thermal protection heeft als enige. (als de boel te warm wordt schakelt ie zichzelf uit...)

• Trancentral
  • Niet online
bedankt

• The Druid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:03
Verwijderd schreef op 01 september 2002 @ 15:51:
Kijk even op tomshardware.com, daar hebben ze namelijk een test gedaan met al die moederborden.... Ik prefereer de Asus A7V333 omdat ie een thermal protection heeft als enige. (als de boel te warm wordt schakelt ie zichzelf uit...)
Ben ik met je eens maar het enige wat ik mis onboard LAN. Dan was het board echt super compleet geweest.

To Cow or not to Cow, that is the Chicken

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Afbeeldingslocatie: http://www.abit-usa.com/images/AT7-MAX2_pic6.jpg

Abit AT7-MAX2, vind ik een zeer goed bordje omdat die oa legacy free is.

http://www.abit-usa.com/p...therBoard&pMODEL_NAME=AT7

March of the Eagles

• TimTie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 08:35
Wat dacht je van deze http://www.giga-byte.com/products/7vaxp.htm zelf heb ik de Gigabyte GA-7DXR en ben er zeer te vreden over. Op het werk hebben we nog geen uit val gehad op borden van Gigabyte. Terwijl van de 10 A-open of Asus borden er minimaal 2 terug kunnen naar de leverancier.

• Trancentral
  • Niet online
Nog maals bedankt allemaal :) !
Ik ga nu ff goed de reviews checken

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
W3ird_N3rd schreef op 01 september 2002 @ 14:15:
[...]

Doe die Ti4600 van je vriend eventjes in jouw rev 1.1 van het Gigabyte mobo. Dan gaat ie zo op z'n plaat :)
Niet echt.... allang geprobeert :) had voor mijn GF2Mx ook een GF4 ti4600 erin hoor......alleen die heb ik gesloopt, dus moet ffies wachten op me nieuwe...

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Trancentral schreef op 01 september 2002 @ 16:03:
Nog maals bedankt allemaal :) !
Ik ga nu ff goed de reviews checken
Eeuhm..

NU PAS?
Als je dat nou EERST had gedaan, en daarna, voor zover dat nog nodig was geweest, een topic had geopent.
Vorkie schreef op 01 september 2002 @ 16:09:
[...]

Niet echt.... allang geprobeert :) had voor mijn GF2Mx ook een GF4 ti4600 erin hoor......alleen die heb ik gesloopt, dus moet ffies wachten op me nieuwe...
Ik dacht dat die 7VRXP toch niet zo happig was op GF4 Ti4600 kaartjes, al scheen het het soms dan ook weer wel te doen. Ik hoop voor je dat die andere Ti4600 het dan ook zal doen. Tip : neem precies hetzelfde merk enzo als wat je eerst had.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Check idd de reviews, da's ook de bedoeling eigenlijk :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.