Toon posts:

instellingen dvd+sbaudigy&inspire

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb sinds kort een dvdrom in mn pc hangen, prob1.
heel vaagjes,ik heb een audigy oem, en een creative inspire 5300,
maar met dvd (vind ik dacht ik altijd :? ) dat je dan perfect geluid zou hebben als je een dvd kijkt, stemmen over t al gemeen uit de center, die t anders niet doet, (en nu dus ook niet :( ) en de rest goed verdeeld uit de andere 4 speakers,

maar ik krijg ut niet voor elkander, of t komt aleen uit de center of aleen verdeeld over alle 4 maar dan heel zacht kut kwali, en meer gemiep.

er zit zo'n kabeltje voor geluid bij mn dvd, lijkt op de normale alleen zit hier aan 1 kant nog een kleiner wit aansluitingetje, (waar dient die voor? heeft dat met dolby shit temaken?)
whaever, wat zijn jullie instellingen bij de dvd speler (het programma) en welk programma gebruiken jullie dan? hoe zijn jullie instellingen bij de surround mixer, enz enz, kan iemand dat mij vertellen?

alvast bedankt,

Verwijderd

ik zelf gebruik geen creative troep

ik gebruik een kaart die echt dolby digital is
en heb daar ook de dvd software voor gekregen

maar goed gebruik powerdvd
en dan kan je daar aan finken
dolby digital 5,1

en als het goed is dan werkt het wel goed

verder veel succes er mee

Verwijderd

Topicstarter
okee dan, kzal ff een nieuwe versie opzoeken,

• ApplePie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-01-2025
urhm...... denk dat waarom hij 't niet doet.....
wat die andere gast zegt....... heeft nix met jou te maken.... omdat hij wel een DD Decoder in bezit heeft...... en jij niet. Check het volgende:

Inspire 5300
Technical Specifications

Satellite power: 6 watts RMS per satellite (5 satellites)
Subwoofer power: 18 watts RMS
Frequency response: 47Hz-20kHz
SNR: 75dB

Retail Box Contents

Two front satellite speakers
Two rear satellite speakers
One center channel speaker
Heavily reinforced, cube-style wood subwoofer
Ergonomic wired remote master volume control
Power supply adapter
Quick start guide

Inspire 5700
Technical Specifications

Subwoofer Power: 30 watts RMS
Center Satellite Power: 21 watts RMS
Satellite Power: 7 watts RMS per channel (4 channels)
Frequency Response: 35Hz to 20kHz

Retail Box Contents

------> !!!!!!!!!!!!!!!!Decoder amplifier with Built in Dolby Digital 5.1 and DTS decoding technologies !!!!!!!!!!!!!!!! <-------
One horizontal decoder amplifier face plate
One horizontal decoder amplifier table stand
Highly-reinforced, dual-chamber, Creative SLAM subwoofer
One 6ft / 2m subwoofer cable
One center satellite with 6ft / 2m cable
Two front satellites with 6ft / 2m cables
Two rear satellites with 16ft / 5m cables
Five individual desktop stands for satellites
One optional face down monitor stand for center satellite
Digital DIN, S/PDIF, Mini plug to DIN and Tandem audio cables
Wireless remote volume control (batteries included)
Power supply adapter
Quick start quide
User manual

Bij de inprie 5700 krijg je een DD ( Dolby Digital ) en DTS Decoder "kastje" erbij.....
bij de 5300 serie niet....

dus punt 1: je kan geen DD Signal Decoderen..... dus in weze luister je niet naar DD sound.

Ik weet niet of de Audigy card een DD Decoder in zich heeft..... d8 het niet namelijk.
maar in PowerDvD of een ander progrie, kun je niet "DD" aanvinken..... omdat je simpelweg geen decoder hebt.....

ikzelf heb de dtt2500..... hier zit een aparte DD Decoder kast bij.
en gebruik in PowerDvD "Use SPDIF" als signal.
hierbij decodeerd m'n DTT2500 Kast het DD signal.....

wat jij moet kiezen is de "6 Speaker" optie...... met daaronder aangevinkt: "Dolby Surround Compatible"

ik denk / hoop dat je centre speaker het nu wel normaal doet.....

GL verder !!

Apple Pie

Verwijderd

zijn geluidskaart heeft ook een decoder er op zitten voor dolby digital
alleen nu nog de juiste dvd software

Verwijderd

Topicstarter
ok, t zou dus moeten werken volgens jou? want in de boekjes van audigy staat dat ik minstend windvd 2000 of powerdvd 3 of hoger moet hebben, kheb nu power dvd 4 en ga zo ff kijken,
en er staat dat er dus AC3 decodering op zit,

Verwijderd

Je moet in je AudioHQ (in het Configuratiescherm) in het "tabblad" luidsprekers, je speakers op 5.1 speakers zetten. En onder Instellingen in dat zelfde tabblad AC3-Decodering (waar het Dolby Digital-logo bij staat) aanvinken. Dan moet het werken. En ik zou WinDVD nemen, PowerDVD kan niet goed tegen Audigy's :P. En ApplePie, je kunt met een Audigy wel degelijk DD decoderen, maar jammer genoeg geen DTS. Werkt bij mij prima onder WinDVD 3.0.

Verwijderd

Topicstarter
kutje, dubbelpost

Verwijderd

Topicstarter
um, windvd 2,4 trekt t bij mij jammer genoeg niet helemaal, wazig...schokkend geluid enzo, ik had net het idee dat ik um op power dvd echt perfect had :? , op 6 speaker had ik um staan, en dan bij advanced. dolby proligic 2 aangezet wat is beter? aan of uit? hej vetjes, met powerdvd , kun je ook mp3's afspelen in dolby :) dus met center speaker :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 september 2002 @ 14:11:
um, windvd 2,4 trekt t bij mij jammer genoeg niet helemaal, wazig...schokkend geluid enzo, ik had net het idee dat ik um op power dvd echt perfect had :? , op 6 speaker had ik um staan, en dan bij advanced. dolby proligic 2 aangezet wat is beter? aan of uit? hej vetjes, met powerdvd , kun je ook mp3's afspelen in dolby :) dus met center speaker :)
Probeer WinDVD 3.0 of 4.0 of 2000 eens. Like I said, PowerDVD kan niet goed overweg met Audigy's.

Verwijderd

Topicstarter
jaaa :) kheb nu t idee dat t ammel aardig flex werkt, alleen zo'n idee, dat de achter speakers, weinig tot niks doen,tenminste niet zoveel als de front,

Verwijderd

Wie weet de oplossing voor het volgende probleem.
Ik heb een SBAudigy (Bulk) en en de Creative Labs 5300 serie speakers.
Uit de speakers komt in ieder geval geluid alleen bij het afspelen van MP3's of een DVD komt er geen geluid uit de Center speaker. Wanneer ik de Goldmine Demo draai komt er wel geluid uit de Center speaker. Heeft iemand de oplossing?????? _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
like duh, mp3's zijn niet dolby of shit. en aangezien bij de goldmine, eax2 of dolby word gebruikt. word het geluid gesplitst, doe bij de creative playcenter maares die demo, spraak komt aleen uit de center, de rest komt uit de andere 4 :)
ja ik weet het het is naar enzo,maar dat is het idee achter 5.1

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:10

Willybubba

Nut up or shut up.

Hmmm, ik heb het toch wat anders, ik heb bij PowerDVD bij Audio de keuze gebruik Spdif gedaan. DAt is toch beter dan Dolby Prologic II, of heb ik het nou fout?

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Verwijderd

Topicstarter
um als ik spdif in gebruik dan hoor ik alleen de center en loopt de film 5x zo snel ofzo ,heel wazig

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:10

Willybubba

Nut up or shut up.

Vaag, als ik Spdif doe krijg ik netjes de vocals over de center speaker en de rest over de andere speakers... heb een Audigy OEM en een Inspire 5300, audigy met de nieuwste drivers, tenminste, die laatst op T.net frontpage stonden.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik ook,
heb jij in surrmix. dan ac3 aan of uit? (boeit dat dan eiglijk wel) ik heb windvd4,

Verwijderd

Topicstarter
um draai nu idd, goed, (met powerdvd
Pagina: 1