[Tribes2] Een paar vraagjes....

Pagina: 1
Acties:

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-01 11:53
Ik heb dus pas Tribes2 gekocht, en ben er helemaal aan verslaafd geraakt.... maar ik heb nog een paar probleempjes...

Ten eerste, iets grafisch.... als ik van een afstand naar een meer oid kijk dan zijn de zijkanten zwaar gekarteld... als je dat dan omrekend naar gewone maten zijn dat kartels van enkele meters... ook heb ik het af en toe dat bij bepaalde teksten in het menu de letters schuin doorgesneden lijken te zijn.... snap niet waar het aan ligt..

mijn config:
P3 750Mhz
768Mb Ram
Matrox Millennium G400 MAX 32MB

ohja, mn FPS is goed...

en nu nog een 'probleempje', ik kan nergens vinden waar ik mn favoriete servers kan instellen ('favorites').... volgens de server filter moet er daarvoor ergens een knopje staan bij het 'Join' menu, maar hij staat er echt niet....

ps. heb de laatste patch enzo geinstalleerd, stond op de cd, is de patch die ook alle servers draaien.... dus daar ligt het niet aan..

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-10-2025
Thelema schreef op 01 september 2002 @ 00:23:
Ik heb dus pas Tribes2 gekocht, en ben er helemaal aan verslaafd geraakt.... maar ik heb nog een paar probleempjes...

Ten eerste, iets grafisch.... als ik van een afstand naar een meer oid kijk dan zijn de zijkanten zwaar gekarteld... als je dat dan omrekend naar gewone maten zijn dat kartels van enkele meters... ook heb ik het af en toe dat bij bepaalde teksten in het menu de letters schuin doorgesneden lijken te zijn.... snap niet waar het aan ligt..
Geen idee waar dat aan ligt. Kun je misschien wat screenshotjes laten zien?
[...]

en nu nog een 'probleempje', ik kan nergens vinden waar ik mn favoriete servers kan instellen ('favorites').... volgens de server filter moet er daarvoor ergens een knopje staan bij het 'Join' menu, maar hij staat er echt niet....

ps. heb de laatste patch enzo geinstalleerd, stond op de cd, is de patch die ook alle servers draaien.... dus daar ligt het niet aan..
In de server browser is er een kolom genaamd 'Favorites', en als je bij een server in die kolom klikt, dan komt er een cirkeltje in die kolom te staan bij die server, en staat ie in je favorites.

• SD5k
Devil N schreef op 01 september 2002 @ 00:51:
[...]

Geen idee waar dat aan ligt. Kun je misschien wat screenshotjes laten zien?

[...]

In de server browser is er een kolom genaamd 'Favorites', en als je bij een server in die kolom klikt, dan komt er een cirkeltje in die kolom te staan bij die server, en staat ie in je favorites.
ja, zal er ns een paar screenshots van maken....

en, hoe kan ik dan handmatig servers toevoegen??? met IP?

• Devil N
Voor zover ik weet kun je niet zelf IP adressen invoeren in de server browser. Maar als 't goed is worden alle servers weergegeven in de server browser, dus als je gewoon even de naam opzoekt van je server kun je 'm ook vinden.

En desnoods kun je nog handmatig een IP adres toevoegen aan je favorites, door Tribes2\GameData\base\prefs\ClientPrefs.cs met een tekst editor te openen, en dan een regel toe te voegen in deze vorm:

$pref::ServerBrowser::Favorite# = "[servernaam]\tIP:[ip-adres]";

Waarbij # het nummer is van een nog niet gebruikte favorite, [servernaam] de naam van de server is zoals hij in de server browser moet verschijnen, en [ip-adres] het IP adres van de server is, inclusief poort-aanduiding.

Als je al een favorite hebt toegevoegd met de server browser kun je wel meer van zulke regels vinden in ClientPrefs.cs. Dan is 't gewoon een kwestie van kopieren en aanpassen :)

• SD5k
in ieder geval al hardstikke bedankt voor dat met die favorites, dat zal nu verder wel lukken...

hier een screenie van het betreffende grafische probleem:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=11708

edit:
ohja, nog iets: als ik online speel gebruiken de meeste spelers allerlei taunts... ik wou dus weten hoe dit moet?? is er een knop om in een menuutje met taunts te komen ofzo?

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-01 15:21
Probeer eens van 16 bits naar 32 bits kleuren te veranderen, met 16 bits heb ik soortgelijke taferelen in sommige spellen.

• SD5k
wacko schreef op 01 september 2002 @ 01:24:
Probeer eens van 16 bits naar 32 bits kleuren te veranderen, met 16 bits heb ik soortgelijke taferelen in sommige spellen.
heb ik al geprobeert... geen effect

• Devil N
Ah, dat grafische probleempje staat beter bekend als Z-Fighting. Dat gebeurt als de Z-Buffer te klein is. Vaak is de Z-Buffer direct verbonden aan het aantal bits per pixel van je resolutie, dus zoals wacko al zei: Probeer de kleurdiepte eens te verhogen.

En wat betreft die voice dingen: Druk op V en er gaat een wereld voor je open. Tribes 2 heeft verreweg het beste communicatiesysteem dat ik in welk spel dan ook heb gezien. Snel, makkelijk en uitgebreid.

• SD5k
bedankt, ik ga het zometeen even proberen....

hopelijk werkt het dan wel allemaal, alleen nog iets aan die tekst zien te doen

• 7ouis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-01 12:06
Thelema schreef op 01 september 2002 @ 01:34:
bedankt, ik ga het zometeen even proberen....

hopelijk werkt het dan wel allemaal, alleen nog iets aan die tekst zien te doen
Oh en je ziet altijd in de chat [vgh] Blaat: Hi!
dat vgh is de code om hi te zeggen dus eerst druk je v dan g dan h en dan zeg je als het goed is "hi!" :)
Pagina: 1