Performance problemen ASUS Digital VCR

Pagina: 1
Acties:

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Ik ben nu aan het experimenteren met programma Asus Digital VCR versie 2.2
Als WDM heb ik versie 1.1 van nvidia genomen, dat in installatie zit.
Het werkt prima maar er zijn toch paar problemen in vergelijking met Asus Live:

- in preview mode is alles 'heel zwaar' belast d.w.z. muiswijzer beweegt erg moeilijk en menu's verschijnen traag. Alsof er iets hard aan het werk is. (CPU is echter niet 100% maar ca. 80%)
- in preview mode is beeld widescreen en bouwt zich ontzettend traag op
- bij opnemen is preview venster ineens wel soepeler en vlotter.

- volgens Digital VCR zijn er geen gedropte frames gezien, maar bij afspelen beelden (MPEG1, 2488 bitrate) toont beelden af en toe 'sprongen' die regelmatig lijken. Geluid is naar mijn mening niet zo perfect synchroon. Beeldpixels: 352x288.

Systeem: dual 700E, W2kPro, Asus V6800 DDR Deluxe, Asus driver 14.62a, Terratec XFire 1024. HD is WD 27 GB, 7200 rpm, memory 512 MB.

Heeft iemand wat tips om zulke lelijke kantjes zoveel mogelijk weg te werken? AsusLive is veel soepeler en toont minder storingen in opnamen, maar Digital VCR is zo belastend tijdens preview (in vergelijking met NanoVCR) dus dat vind ik erg absurd. Kan het niet anders?

Dit is belangrijk, omdat ik over paar dagen serieus wil opnemen van TV (eerste episode van mijn favoriete serie begint dan!) Help me!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Oh, ja de mobo is Abit VP6 mobo (en dus VIA chipset)

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Hmm, op aantal forums heb ik heel wat tips en adviezen gelezen, maar 1 ding staat het vast: Asus driver installatie is geen makkie.

Ik ga even boel opnieuw doen en upgrade dan naar v29.80, en begin nog een keer volgens installatievolgorde.

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Drommels, problemen opgelost en werkt zelfs nog beter dan ooit, zelfs met mijn huidig systeem. Kan aardig in 720x576 cappen zonder framedrops, volgens standaard DVD PAL instelling.

Ik heb alle drivers en programma's die ermee te maken hebben verwijderd.
Na reboot Asus v28.80 driver erop gedaan. Die blijkt alles te bevatten: capturedriver, maar ook TV drivers. Herkend na reboot. Extra nvidia WDM driver is niet nodig!
Dan alleen Digital VCR 2.2 erop (Geen AsusLive, die schijnt brak te zijn volgens velen) en nog es reboot.

Nu wil Digital VCR ineens wel heel smooth live beeld tonen. Sterker nog, alle controlpanelen werken en opnemen gaat ook heel goed. En toen ik gokje waag met DVD instelling, dus hoogste resolutie, ben ik stomverbaasd dat het geen framedrops maakt ondanks stokoude V6800 Deluxe met oude Geforce DDR.

Inderdaad, het gebruikt VBR MPEG2 mode en bij afspelen gaat het heel goed, heel smooth en zonder geluidsproblemen. Dit is wat ik moet hebben! Geweldige verbetering.

:) :) :) :)

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

TIP: Om je bericht te wijzigen is er een edit knop (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif)uitgevonden :)

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
editen doe je toch binnen 1 minuut, niet bij berichten op volgende dag.

En ja, misschien evil bedoeld, maar zo schop ik 'm ook omhoog... Met edit wordt ie steeds lager en verdrinkt...

Verwijderd

even voor de duidelijkheid MrDummy. Ik bezit ook V6800 32 ddr en vraag me af met wat voor systeem jij het voor elkaar krijgt om op zo'n resolutie goed video te capturen.

Dus info aub,
b.v.d

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Ik weet niet wat je hebt, analysis.

Mijn systeem is:
Software:
Windows 2000 Pro
Asus driver v28.80 voor W2k/XP
Asus Digital VCR 2.2

Systeem:
Dual Pentium 700E
Abit VP6 moederbord
512 MB RAM
7200 rpm WD 27 GB
Asus V6800 Deluxe DDR 32 MB
Terratec Xfire 1024

Er worden geen extra nvidia drivers opgedaan, dus geen WDM capture. Alles puur Asus gehouden. Dat maakt capture op 720x576 mogelijk.

Wel merk ik dat beide cpu's beetje draaien en samen belasten 70% met 3500 CBR en sound is 224 kbit

Door CBR bitrate te verlagen kun je dan framedrops vermijden. VBR op hoog heeft geen zin, die is te hevig, kan 9MBps uitschieters maken.

Om op 4000 CBR toch volledig zonder framedrops te maken, heb ik even overklokt op 933 MHz (dual 933 zeg maar). De cpu verbruik zakt naar 53% en dat is beter. Zelfs VBR - hoog (schuif geheel naar links) kan nog, maar is toch niet zo geweldig, ondanks geen framedrops, maar kan wel schokjes maken.

Voor single CPU denk ik dat je ongeveer 1 GHz cpu kracht nodig hebt voor geslaagde capture zonder framedrops. Want 700 MHz (dual hier) gaat het letterlijk op het randje, zo is gebleken. Pas op 933 heb ik meer adem en zie ik opnamen niet meer storingen of schokken tonen.

Voor VCD capture (352x288) zal dat geen problemen hebben met 700 MHz single cpu. Je mag hem zelfs op 2488 of hoger bitrate zetten. Capturen op 640x480 lukt ook met Asus Digital VCR, maar blijkt geen beste beeld te tonen, er wordt verkeer resized, en lijnen worden weggelaten. Dat kan lelijk beeld maken. 720x576 of 352x288 .... moet je kiezen. Dat is 1/2 of full scale.

Tenslotte is losse hd speciaal voor cappen zeer handig. Dat verkleint risico's nog meer, omdat windows schrijfwerk dat niet kan storen.

Succes. ;)
Pagina: 1