mailserver??

Pagina: 1
Acties:

• Krooswijk.com
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-08-2024
beste medetweakers, ik heb een vraagje...
in mijn studentenhuis hebben we een server staan met daarop win2k server met IIS 5. Er hangen 10 pc's aan de computer. We hebben 'uiteraard' een vast IP adres (Stel dit is 12.34.56.78). Alles werkt perfect.
Nu mijn vraag: Ik wil de SMTP service van IIS installeren. Is het nu mogelijk om bv meerdere accounts te beheren/gebruiken. Bv dat iedere student een eigen emailadres krijgt: stud1@12.34.56.78 Als dit werkt gaan we later een domein aanvragen enzo. Maar werkt dit (met ipadres achter @)? Kan iemand ook nog aangeven welke speciale instellingen er moeten worden gedaan bij IIS.
Alvast bedankt iedereen...

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Het zou in ieder geval moeten werken.
Ik weet wel dat je met TMFWeb ook zo'n sub domein kunt aanvragen, waardoor je iedereen een eigen email adres kunt geven.

• Krooswijk.com
...maar bij tmfweb staat toch niet het ipadres achter het apestaartje?! en dat wil ik juist wel...

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
probeer het uit zou ik zeggen

• Krooswijk.com
ik kan wel iets naar dat ip-adres sturen, maar dan komt het (als ik het goed heb) altijd in dropmail dir aan, ongeacht wat ik voor het @ zet.
ik hoop dat iemand mij kan vertellen, of ikn hier en daar subdirs aan moet maken en accounts hieraan moet koppelen ofzo...
zou het niet weten

• Krooswijk.com
en 'rooi' betekent toch niet 'Stramproy' of wel...

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-06 00:01

SiGNe

Ook hoi!

Naar een ip adres mailen kan gewoon.
In feite verwijst een domeinnaam ook naar het IP adres dus...
Ik draai zelf Mdaemon mailserver, werkt perfect, zit ook webmail in trouwens.

Niet?
[Specs]

Verwijderd

Je kan toch ook tijdelijk ff een gratis name aanvragen (subdom.yi.org) ofzo om te testen...

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 21 oktober 2000 19:51 schreef Da Snake het volgende:
...maar bij tmfweb staat toch niet het ipadres achter het apestaartje?! en dat wil ik juist wel...[/quote]Nee, klopt, staat er niet, werkt ook niet. Ik gaf het alleen aan als een alternatief.

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

installeer exchange server 5.5 (pies of keek) en dan de Internet Mail service. Heb ik ook draaien. Hierin kan je opgeven wat je email adres is achter de @. Dit moet wel jouw ip adres zijn, of een domein. kijk een sbij www.dyndns.org, kan je een alias voor je IP opgeven, zoals naam.hopeip.net dan kunnen mensen dus mailen naar blaat@naam.homeip.net. Per exchange mailbox kan je dan email adressen opgeven.

Mocht je dit willen doen, check dan ook ff www.orbs.com om je mailserver relay secure te maken (belangrijk!) dit houdt in dat niemand je exchange server als uitgaande (smtp) mail server kan gebruiken voor spam ofzo.

Met outlook kan je dan connecten met de exchange server, ook kan je daarnaast internet email (POP mail) in outllok instellen zodat die ook uti te lezen is. Succes!

Mijn iRacing profiel

• Krooswijk.com
die exchange server staat zeker op de win2k cd? heb ik nu nl niet bij de hand nl...

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:02
Nou nee, Exchange Server staat niet op de Y2K cd.

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

Exchange server 5.5 is een onderdeel van het Backoffice pakket van M$, Kost maar een paar duizend gulden ;)

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

www.tnsoft.com/mailserver.htm is een goede mailserver voor NT4/2000 hij kost $100 voor een 10 mailbox licentie...duidelijk goedkoper dan Exchange. Als je helemaal geen geld uit wil geven kan je denk ik niet om Linux/FreeBSD heen...of je moet met illegale software gaan werken...

Verwijderd

zie
http://www.texasstar.net/IMS/ims.htm

voor een goed email server voor nt die gratis is.

http://www1.sica.com/IMS/
daar vind je support

• Krooswijk.com
maar zoals ik het nu begrijp zijn er dus niet meerdere accounts te beheren met IIS 5?

• beauco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08-2024
Hi,

IIS 5 is een webserver, de SMTP functionaliteit zit in de Frontpage Extensions in gebouwd om het mogelijk te maken om mail of posts vanaf websites (en dus die webserver ) te versturen. Als je emails wilt ontvangen ontkom je er niet aan een mailserver te installeren.

ps. de reden waarom je wel emails terug krijgt, maar in 1 mailbox ongeacht het adres is ook simpel: Kijk, stel je hebt 300 websites draaien op een server, waarvan 2000 posts per dag verstuurd worden. Dan is het logisch dat er ook wel 's mailtjes niet aankomen >:)
Die moeten dus terug......en komen in de dropmail. Lectuur voor de postmaster >:)>:)>:)
Pagina: 1