ik draai redhat 7.3 met alles up2date op een webserver. Een tijd geleden heb ik mysql geinstalleerd en heb ik dus ook een password (met root_access) opgegeven. Nu is dat 3 maanden geleden en ben ik (super stom) mijn mysql password vergeten. Ik heb de rpm's gedeinstalleerd en daarna weer opnieuw geinstalleerd, alleen dat wil niet helpen. Ook alle andere logische optie's willen niet helpen. Heeft iemand ook ooit dit probleem gehad of weet iemand wat te doen?
Definieer 'logische opties'
Als je de mysql-tabellen zelf wist en opnieuw aanmaakt moet dat wachtwoord echt wel pleitte zijn dacht ik...user-tabel zit namelijk gewoon in mysql zelf, in de 'mysql' database, tabel 'User' (of 'Users')
Je kunt het weliswaar niet via mysql zelf veranderen nu; je kunt wel gewoon de complete database-dir weggooien en een nieuwe opnieuw aanmaken (procedure hiervoor staat in de INSTALL file denk ik, lees die eerst voor je aan het deleten slaat!).
Ik ga er dan maar wel even van uit dat er niets nuttigs in de database staat
Als je de mysql-tabellen zelf wist en opnieuw aanmaakt moet dat wachtwoord echt wel pleitte zijn dacht ik...user-tabel zit namelijk gewoon in mysql zelf, in de 'mysql' database, tabel 'User' (of 'Users')
Je kunt het weliswaar niet via mysql zelf veranderen nu; je kunt wel gewoon de complete database-dir weggooien en een nieuwe opnieuw aanmaken (procedure hiervoor staat in de INSTALL file denk ik, lees die eerst voor je aan het deleten slaat!).
Ik ga er dan maar wel even van uit dat er niets nuttigs in de database staat