[cups] PID xxx stopped with status 22!

Pagina: 1
Acties:

• Bart Coppens
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11-2021
Ik probeer nu al 2 dagen op deze Slackware 8.1 machine met cups op een door windows gesharede printer af te drukken, helaas ben ik de ene mislukking na de ander tegengekomen
Na vele vorige problemen die ik heb kunnen oplossen blijft dit probleem helaas onoplosbaar. Ik heb netjes de printer geïnstalleerd via het netwerk (KDE menuutje, ik ben lui ;)). Als ik een testpagina afdruk, wordt er niks afgedrukt, maar zeggen de cupslogs:
E [31/Aug/2002:22:50:41 +0200] PID 22162 stopped with status 22!

Wat heb ik al geprobeerd:
gegooglet: geen enkele leesbare pagina (wel eentje in het pools, maar daar stonden geen commando's op)
de (omega) search gebruikt. Daar kwam niks uit behalve cup a soup topics en een paar cupmaat topics.
de nieuwsgroeparchieven op google doorzocht. Daar is _1_ bericht met hetzelfde probleem als mij, helaas is dat onbeantwoord.

Het systeem:
Slackware 8.1
De juiste ppd file :)
samba gerecompiled met cups support (standaard staat dat uit in slackware)
ln -s `which smbspool` /usr/lib/cups/backend/smb
gedaan om cups met samba te laten werken.

Aangezien de mijn ideeën uitgeput zijn vraag ik aan jullie wat de oplossing/oorzaak van dit probleem kan zijn :)

Copyright Auteur heeft Tweakers.net BV geen exclusieve licentie op bovenstaande post verleend. Voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Tweakers.net BV is dus niet noodzakelijk voor het vermenigvuldigen van bovenstaande post

• Bart Coppens
na verder gezoek denk ik dat ik nog een reden weet, ik houd jullie op de hoogte :)

Copyright Auteur heeft Tweakers.net BV geen exclusieve licentie op bovenstaande post verleend. Voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Tweakers.net BV is dus niet noodzakelijk voor het vermenigvuldigen van bovenstaande post

• Bart Coppens
Nu werkt het (bijna): ik ging er van uit dat bij het cupspaket de cupsomatic file bij ging zitten. Dit was dus niet het geval. Na het op de juiste plek zetten van deze file geeft cups geen errors meer.
Helaas krijg ik na lang wachten een page met de boodschap Unknown device: hl1250 :'(

edit: ik moet zo te zien nog de ghostscriptdriver downen, dan zal het vast werken :)

edit2: zo te zien moet ik ghostscript patchen :\ iemand een idee hoe ik dat kan doen werken zonder de source van gs eerst te moeten downen? (ben het recompilen van software beu aan het worden)