Toon posts:

netwerk tussen 2 computers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een probleemje
ben een netwerk thuis aan het maken nu het volgende de kaarte zijn reeds geinstaleerd volgens pc werken die coreect test eeprom ook op beide computers getest nou bij netwerkeigeschappen alles goed aangevuld ( volgens het boekie)
pc1 wil zijn led nie laten branden van ik ben op het netwerk ( de full duplex0 alleen pc 2 een led laten branden ( de full duplex) maar willen mekaar dan ook nie zien kan testen wat ik wil pingen wat ik wil het lukt nie .
iemadn sugesteis???

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 11:45
pc1 doet iets niet goed, normaal moet dat lampje branden als en verbinding is. ik denk aan brakke kabel/kaart. probeer die eens om te wisselen

TheS4ndm4n#1919

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Misschien volgend topic een duidelijker titel kiezen? :P

Dat je een probleem hebt is duidelijk genoeg, anders had je hier niet gepost :+

Wat voor bekabeling gebruik je, cross-kabel of straight UTP cat 5?

En heb je je kaarten ook al eens op auto-sense gezet?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
heb ik gedaan een nieuwe kabel de eerste had ik zelf gemaakt en als vb de cros kabel erbij heb ook het schema (tek) hier ergens gevonden maar die werkte nie dus dacht doe iets nie goed nu heb ik een bestaande kabel van een buur gepakt maar nog steeds niks

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:00
BackSlash32 schreef op 31 augustus 2002 @ 23:25:
Misschien volgend topic een duidelijker titel kiezen? :P
Niet alleen een duidelijkere titel, maar ook een duidelijkere probleem omschrijving in leesbaar nederlands.

-

Verwijderd

Topicstarter
ja ook op auto sence 9 ik neem aan dat je bedoeld de 1 10 100 verbbinding en idd had ik beter kennen doen maar ik ben ook net nieuw sorry :-(

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Pfff.,.

Wat voor sjipsset zit er op die kaarten (merk dus), en wat doet auto-sense? (dus niet full-duplex wat niet werkt met een crosscable).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 11:45
auto sense kiest zelf de hoogst haalbare snelheid

als je al verschillende kabels hebt geprobeert zal het wel de kaart zijn, heb eerst ook 3 uur zitten kloten met nerwerk instellingen op een LAN, nieuwe kabel werkte niet, kreeg van de crew een 3com kaartje en alles werkte weer... :)

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Topicstarter
tis een safeway kaart met realtek chip rtl 8139c en wat auto cence doet ik weet het nie ik heb een beschijrijving gehad om het te maken maar die werkt nie

Verwijderd

Topicstarter
ja die staat op auto detect

Verwijderd

tis een safeway kaart met realtek chip rtl 8139c en wat auto >>>c<<<ence doet ik weet het nie ik heb een >>>>>beschijrijving<<<< gehad om het te maken maar die werkt nie

Nieuwe spelling?

Verwijderd

Topicstarter
ja ben een beetje pissed op mezelf dat het nie wil lukken ben al een uur of 4 bezig denk dat ik nu alles te snel wil

Verwijderd

kap er ff mee..slaap er een nachtje over.. koop een nieuwe kabel...kijk of je protocollen goed zijn ingesteld en zo..

Verwijderd

Topicstarter
mischien wel een beter plan ben een beetje gestressie in ieder geval vriendelijke bedankjes van deze kant ...bassie gaat slapen

• vinnux
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Wat het kan zijn zijn de kabels zoals al gezegt.
Ok als eerste neem ik aan dat er een hub/switch tussen de computers zit. Van welke merken zijn deze apparatuur?
Wat voor een kabels gebruik je ? Zelfgeknepen ? Hoe lang zijn ze ?

Het kan zijn dat een netwerkkaart en een switch/router niet met elkaar overweg kunnen om de een of andere wazige reden, ook kan het zijn dat je kabels langs magnetische bronnen liggwn zoals TL buizen, adapters en dat soort aparatuur. Hierdoor gaat de autosensing ook fout.

Wat ik zou proberen is alle netwerkkaarten op 10Mbit/Halfduplex te zetten en eens te gaan kijken of het dan werkt.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
dank je die info had ik nodig predator :-)
Pagina: 1