GoT met @home baggertraag?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Topicstarter
Ik kan sinds een maand geloof ik, heel soms GoT niet meer bereiken. (Pagina Onbereikbaar) Terwijl GoT helemaal niet onbereikbaar is :? (dat weet ik zeker, want andere kunnen op dat moment wel GoT bereiken) Maar soms gaat het ook heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel traag (en nu bedoel ik niet dat traag wat je had net na de nieuwe GoT software)
En ook wilt heel vaak de smileys niet geladen worden :?

Waar zou dit aan kunnen liggen? (want het is hoogst irritant :))

Ik heb zo'n gevoel dat het iets heel simpels is, maar kan niet bedenken wat :7)

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Onder welke steen heb jij al die tijd gezeten?

1- GoT draait nu op React wat nog niet helemaal snel is.
2- sinds gisteravond is er een grote update in het serverpark doorgevoerd wat nog niet helemaal afgerond is, icons en smileys werken om die reden niet helemaal lekker.

En ja, een 404 kan voorkomen.

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Topicstarter
bazs2000 schreef op 31 augustus 2002 @ 23:10:
Onder welke steen heb jij al die tijd gezeten?

2- sinds gisteravond is er een grote update in het serverpark doorgevoerd wat nog niet helemaal afgerond is, icons en smileys werken om die reden niet helemaal lekker.

En daarom kon op een avond ik die hele avond GoT niet bereiken en mijn buurman wel? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ND schreef op 31 augustus 2002 @ 23:13:
[...]

En daarom kon op een avond ik die hele avond GoT niet bereiken en mijn buurman wel? ;)
ik heb het ook wel eens vooral als ik msie gebruik
met Opera heb ik er minder last van en got was voor de upgrades heel traag hier en nu lekker snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantomas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik heb ook @home, en hier is het ook niet vooruit te branden de laatste maand of zo (en ook vooral GoT, upgrade merk ik hier niets van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fantomas schreef op 31 augustus 2002 @ 23:19:
Ik heb ook @home, en hier is het ook niet vooruit te branden de laatste maand of zo (en ook vooral GoT, upgrade merk ik hier niets van)
probeer dan is via een proxy..
iproxy1.kennisnet.nl poort 80 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-10 14:23
ook last van

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:27
ik heb er ook last van met @home...op dit moment is GoT echt moddertraag :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 september 2002 @ 00:02:
[...]

probeer dan is via een proxy..
iproxy1.kennisnet.nl poort 80 :)
Ik weet niet wat het doet maar het lijkt wel te werken. Tnx :D

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:27
C}{@0$ schreef op 01 september 2002 @ 16:29:
[...]

Ik weet niet wat het doet maar het lijkt wel te werken. Tnx :D
kennisnet is zo traag als stront door een rietje, dus een permanente oplossing is het niet echt...

(EN de kennisnet proxy ligt er standaard een paar uur per week uit...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:46
Idd @home is laatste tijd beetje raar aan het doen, moet je meer betalen voor beter onderhoud en snelheid, nou gaat eerder achteruit, en nu is webspacve van @home ook alweer onderuit. Nou ja, normaal niet te klagen behalve laatste maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb de topictitel even iets bijgesteld, en aangezien dit over GoT zelf gaat mag dit in Lieve Adjes, dus een move:

Internet & Telefonie >> Lieve Adjes

Misschien een goede tip om de reeds in Lieve Adjes aanwezige topics over de snelheid van GoT eens te lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoKi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:47

PoKi

Ik?

@home hier en gaat als een speer, nog niet zo snel als voor React maar goed na de upgrade wel veel sneller

Wie, Wat, Waar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij ligt het niet aan @home maar gewoon aan react, hier met chello is GoT ook vaak traag.

Zal (hoop ik) wel snel opgelost worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@home hier en GoT is (zelfs onder Topix) nog nooit zo snel geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:02
Verwijderd schreef op 01 september 2002 @ 18:46:
@home hier en GoT is (zelfs onder Topix) nog nooit zo snel geweest :)
Ligt maar net aan waar je woont, hoe de omstandigheden zijn bij jouw in de buurt etc :)...

Hier met chello, gaat het wel , topix was sneller dna react :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Cutebritney schreef op 01 september 2002 @ 13:05:
ik heb er ook last van met @home...op dit moment is GoT echt moddertraag :'(
Hier ook, ik heb net weer verbinding. Het heeft zelfs een uur uit gelegen hier in Leek (Gr.)

Nu is het nog altijd traag, en voordat het een uur plat lag ook al.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Is jullie al opgevallen dat de @home webspace het niet doet?
Daarom zie je mij icon ook niet...

<----

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
bazs2000 schreef op 31 augustus 2002 @ 23:10:
Ik wil deze uitspraak een beetje nuanceren. React draaide in eerste instantie inderdaad niet helemaal top door wat kinderziektes. Inmiddels is o.a. de template engine en de RML parser dermate geoptimaliseerd dat het grootste probleem niet meer bij React ligt.

Op dit moment doen de grootste problemen zich voor bij de NFS server en de load balancers die nog niet naar behoren functioneren waardoor een bepaalde server teveel werk voor zn kiezen kreeg terwijl de anderen uit hun neus aten, wat resulteerde in performance problemen (inmiddels lijkt het beter te gaan overigens).

Een andere zeer kritische schakel in het geheel is dus de NFS server die alle webservers waarop GoT gehost wordt voorziet van dezelfde document root (React sourcefiles). Deze NFS server is regelmatig overbelast of vertoont anderzijds hickups. Dit is veelal de oorzaak van de 404 meldingen.

Verder zijn er de afgelopen tijd problemen geweest met images.tweakers.net, de static content server voor o.a. GoT. Deze was overbelast en er is diverse andere software geprobeerd om een performance vergelijking te kunnen maken. Uiteindelijk is toch weer gekozen voor BOA. De bedoeling is nu voor zover ik op de hoogte ben, dat de load wat betreft static content verspreid gaat worden over meerdere servers. Misschien dat Kees of ACM daar nog iets meer over kunnen vertellen.

Er wordt dus zowel door Parse als Tweakers continu nagedacht en gewerkt om de boel stabieler en sneller te laten lopen. Er zit deze week volgens mij ook weer een React update aan te komen met de laatste tweaks en fixes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Topicstarter
Dus het is eik een meer @Home probleem, wat je alleen maar erger merkt doot wat "kinderziektes" van GoT Software? :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is wel een beetje erg kort door de bocht :)
wanneer je buurman wel op GoT kan en jij niet; dan lijkt er toch iets lokaals op jouw pc ook niet erg lekker te draaien. Verder kunnen de diverse lokaties van @home ook nogal afwijken qua performance. Dus een algemeen @home = brak is tendentieus
Je browser versie (voorbeeld i.e 5.0) kan ook nogal verstorend werken.
Omdat je (begin)post daarin geen enkele houvast geeft is het verder koffiedik kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is het momenteel jojo'en. Met @home én React.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 september 2002 @ 23:53:
Bij mij is het momenteel jojo'en. Met @home én React.
Hmm volgens mij is mijn verhaal van hierboven niet echt doorgedrongen :/

React is daar dus niet zo zeer de veroorzaker van, voor zover dat nog niet duidelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ND schreef op 01 september 2002 @ 22:03:
Dus het is eik een meer @Home probleem, wat je alleen maar erger merkt doot wat "kinderziektes" van GoT Software? :7
Het is helemaal geen @Home-probleem. Ik heb hier met @Home in cs constant een ping van 40- en alle sites laden razendsnel, op GoT na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-10 23:45

CAP-Team

XBL: CAPTeam

* CAP-Team heeft @home en heeft geen snelheidsproblemen met GoT

wel met FOK! zo af en toe (404's enzo)

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoKi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:47

PoKi

Ik?

Zit nu via Kennisnet (jaja school) en gaat hier trager als bij me'n @home, natuurlijk zou dat ook kunnen dat dit een klote netwerk is met een braad 233mmx met 32 ram. Deze pc's zijn hier gewoon niet vooruit te branden. (en dan haal je alles ook nog es van het netwerk, mega traag)

Wie, Wat, Waar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EquiNox
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Chello hier (Friesland) en GoT is echt ontzettend traag. Normaal VLIEGT het over het scherm. Loopt iets niet lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EquiNox
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Ene moment is het snel, andere moment duurt het gewoon 20+ secs om een pagina te laden! Soms krijg je zelfs helemaal niets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook @home, maar moet zeggen dat de overall snelheid van @sloom de laatste weken erg aan het teruglopen is, ondanks allerlei updates die ze hebben gedaan.
Pagina: 1