Openlaten van "Slechte Threads"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-10 19:42
Beste Mods/HGM's en Users die zich aangeroepen voelen,

in P&W draait (of draaide, ben daar niet zo aktief) een regel voor de moderators die slechte topics open moesten laten. Dit heb ik toen die tijd bekeken, en deze week kwam het weer heel veel in mij op. Een 'op-het-randje-gebalanceerd-topic' hoeft niet percé een slotje te krijgen als de reakties goed zijn, en ik zie de moderators ook steeds meer handelen naar dit.

Nu vraag ik mij af hoe de crew hier tegenoverstaat om het in de andere techfora's door te voeren, je krijgt dan ook minder LA topics, en zolang de reakties niet negatief zijn, is zo'n thread geen slecht materiaal, en ook nog eens goed search materiaal, want heel veel searchers lezen gesloten topics niet in de search.

Ik heb zelf het gevoel dat Moderators hier zelf ook steeds meer gaan naar handelen, en de sfeer gaat er best wel op vooruit, zolang je geen UTFS, RTFM roepers in die bepaalde topics krijgt. Nu heb ik het natuurlijk niet over de "dit-topic-kan-echt-niet"-topics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:33

JvS

Ik heb hem zelf ook

In PW werd veel en veel strenger gemodereerd dan in andere fora, als je in LA kijkt naar de topics over slotjes, zal je zien dat verreweg de meerderheid over de devschuur gaan. Ze zijn qua modbeleid dus wat minder 'slotjes' geworden en zijn wat meer gaan sturen.

Topics die in andere fora op slot gaan, gaan dat nooit in het kader van "dit is niet het niveau", en als dat wel zo is, dan is het een topic op het niveau "hoe stop ik een PCI kaart in mijn moederbord".

Voor zover ik het weet dus niet nodig om dat te gaan versoepelen, en al helemaal niet als je bedenkt dat veel vaste bezoekers (en frequente antwoorders dus) vinden dat topics van laag niveau sneller dichtmoeten. Topics gaan in ander fora veel vaker dicht omdat het al 10.000x besproken is, of dat het heel makkelijk te vinden is ("hoe maak ik een divx" ofzo), dat is heel wat anders dan de reden waarom topics in PW dichtgingen ("koop eerst eens een boek, dan praten we verder").

Snap je het verschil?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 14:35

D2k

laten we het eerst maar eens wat langer aankijken en dan evalueren

Doet iets met Cloud (MS/IBM)