bridge tussen accesspoints

Pagina: 1
Acties:

• defl8te
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09-2024

defl8te

weetikkût

Topicstarter
hela hola, kindercola

zeg, ik heb hier 2 sitecom accesspoints staan, is het zowiezo mogelijk om 2 van die dingen te bridgen zodat mijn netwerk verbonden wordt met die van iemand anders? op deze link klikkerdeklik staat dat je een wireless bridge nodig hebt, maar, op de doos van die accesspoints (van sitecom) staat een illustratie die doet vermoeden dat je daadwerkelijk 2 netwerken aan elkaar kan knopen, ook is er in de config in te stellen dat de dingen dienen als bridge (en niet als iprouter)

iemand een idee? of moet ik die dingen weer terugbrengen?

tnx :)

Chriet Titulaer is de man

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:32
zijn de 2 aparte netwerken alleen wireless? dan kan je het wel met een ethernet kabeltje waaarschijnlijk doen :P

• defl8te

defl8te

weetikkût

Topicstarter
nee, de 2 aparte netwerken zijn beide kabelnetwerken, je idee zou idd opgaan als het 2 wireless netwerken waren...

ondertussen ben ik er ook al achter dat ik eigenlijk twee linksys wap11 had moeten halen :S naja, heeft iemand nog ideeën of dit gaat lukken? gaarne!

• defl8te

defl8te

weetikkût

Topicstarter
iemand nog een idee?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

waarom zo snel kicken :?

Kan je niet gewoon een crosscable tussen bijde AP's plaatsen :?
een AP is toch ook een bridge tussen het draadlose net en het vaste toch?

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-08 20:16
Ik neem aan dat je twee wired-netwerken wil verbinden, maar dat het over publiek terrein of zo heen moet zodat je geen kabel kunt trekken.

Nu is (ook te zien via de genoemde link) het probleem dat je de ap niet meer voor normaal gebruik kunt inzetten als je ze als bridge configureert. Een ideetje is misschien om een windows xp pc uit te rusten met een client (byv. usb-wifi kaartje) en de pc als 'network bridge' in te stellen. Mbv Linux zal dit ongetwijfeld ook kunnen.

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-08 20:16

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:56
erkens schreef op 01 september 2002 @ 17:54:
[...]

waarom zo snel kicken :?

Kan je niet gewoon een crosscable tussen bijde AP's plaatsen :?
een AP is toch ook een bridge tussen het draadlose net en het vaste toch?
Hij wil dus gewoon een straalverbinding opzetten, niet de 2 AP's aan elkaar knopen.
Je had het beste inderdaad WAP11's kunnen kopen, bij mijn weten zijn dat de enigste (en goedkoopste) AP's die ook kunnen bridgen...

Een andere mogelijkheid is inderdaad om 2 Clients te verbinden in AD-hoc mode, hiervoor kun je idd usb (ofzo) adapters gebruiken. Nadeel van deze manier is wel, dat je dus aan elke kant een PC moet hebben staan....

Makkelijker lijkt me het als je de AP's die je nu hebt gewoon ruilt voor 2 bridges, en waarschijnlijk zijn de WAP11's dan het goedkoopste :)

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Met managing software connecten naar je AP en bridging mode instellen, euhm, zou haast RTFM roepen :P

//ik denk idd uit WAP11 oogpunt (love them :D), maar naar mijn weten konden de Sitecommetjes dat ook toch? naja als de software daar geen optie voor bid is het helaas daarmee niet mogelijk vrees ik. Je kan natuurlijk wel softwarematig bridgen met een pcmcia kaartje in een comp en dan die comp laten bridgen...

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Cutebritney schreef op 01 september 2002 @ 19:09:
[...]

Hij wil dus gewoon een straalverbinding opzetten, niet de 2 AP's aan elkaar knopen.
dan moet ik toch maar eens leren beter te lezen |:(
maar als ik de start topic nogmaals doorlees, zie ik het nog niet, lekker duidelijk allemaal :D

• defl8te

defl8te

weetikkût

Topicstarter
sorry jongens ;)

maar bedankt iig, ik ga dinsdag ff 2 WAP11's halen, en dan komt het allemaal wel goed, heb nog ff wat research gedaan, en het kan gewoon echt niet met die sitecoms (wl-006 that is, misschien met de wl-009 wel)

ceasartje -> in de manual valt niks te lezen over roaming van die dingen :) alleen dat je een optie 'bridge only' functie hebt, geen beschrijving verder ofzo, alleen dat je het kan selecteren...

anyway, kheb die gasten al een meeltje gedaan dat ze niet zo misleidend moeten zijn... maar met wap11 gaat wel lukken iig...

tnx guys

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:19
E-tech heeft ook wireless bridges..
www.lapwing.nl verkoopt ze, mijn AP komt er ook vandaan, EN kan als bridge fungeren om 2 lans (wireless) aan elkaar te knuppen. Ding kost iets van 150 pleuro's ex.
Heeft tevens een aansluiting voor een externe antenne.

Prijs zal wel gezakt zijn, ik heb 'm ook al weer een paar maandjes
Pagina: 1