Moederbord + Processor voor DivX Standalone bak

Pagina: 1
Acties:

• Bartistuta
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-08 10:46
Ik wil een standalone DivX bak gaan bouwen, maar heb ff een vraagje over het moederbord en de processor + cooler.

Ik zat eerst te kijken naar een ECS K7S5A + een AMD Duron 1200 en nog een goede stille cooler (welke weet ik nog niet).
Nu kreeg ik een aanbod voor de zelfde prijs van een MSI K7T Turbo raid + AMD Athlon Thunderbird 1000 + een CopperKing II (http://www.spire.nl/asp/fcc.asp?ProdID=44)

Wat raden jullie me aan. Het is dus om DivX, Mp3 en dvd af te spelen en vooral het geluid moet minimaal zijn, maar wil wel een goede lekker snel en STABIEL board.
Wat zal ik dus kiezen, een MSI + Athlon of een ECS + Duron??

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-08 20:24
nou dan kun je beter voor de duron gaan want de thunderbird is een heet hoofd

en kwa koeling raad ik je een spire wisperrock2 aan.
Die houd mijn duron 1000@1170 op 38/43

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 13:50

mvds

Totally awesome!

Alleen voor Divx? Ik zou dan voor een micro atx mobo gaan en een duron 800 ofzo. Meer heb je dan niet nodig, en scheelt veel warmte tegenover die duron 1200 dus kan je ook weer een stillere koeler erop zetten. (meestal is een langzaam draaiende fan stiller.)

Verwijderd

Ik zou voor die nieuwe duron gaan, die ecs bordjes zijn goedkoop goed en stabiel en je kan er altijd later nog een keer een xp met ddr opknikkeren. Voor de rest maakt de snelheid niet zoveel uit want divx en mp3 kunnen ze allebei goed aan :)

• Bartistuta
Welke micro atx mobo's zijn er dan?? En niet de VIA Epia met C3 800MHz (misschien werkt divx bij de één wel lekker, maar bij de ander niet, en ik wil ook de toekomstige films kunnen afspelen en het dus een beetje ruim nemen :)) Ik wil trouwens wel een agp slot hebben, want een Matrox g400max ligt al klaar :P

Maar de ECS K7S5A (wel een goed stabiel board??) is dus het beste wat je kan nemen samen met de Duron?
Dan moet ik alleen nog een goede koeler die stil is, maar wel goed koelt? (zal is kijken naar de wisperrock2)

P.S. qua prijs maakt het dus niet uit tussen de MSI en de ECS

Verwijderd

Neem die ECS maar want die heeft een veel nieuwee sjipset, en voor de rest zou een btje zoeken niet overbodig zijn.

• Bartistuta
Ik heb wel gezocht, maar het is een beetje lastig om precies op deze vergelijking te zoeken voor een divx bak ;)
Maar in ieder geval heel erg bedankt :), nu nog een mooie kast en bouwen maar :D

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:07

Mentalist

[avdD]

Bartistuta schreef op 31 augustus 2002 @ 22:31:
Welke micro atx mobo's zijn er dan?? En niet de VIA Epia met C3 800MHz (misschien werkt divx bij de één wel lekker, maar bij de ander niet, en ik wil ook de toekomstige films kunnen afspelen en het dus een beetje ruim nemen :)) Ik wil trouwens wel een agp slot hebben, want een Matrox g400max ligt al klaar :P
De Via is inderdaad eigenlijk nét iets te langzaam om lekker DivX te kunnen draaien.

Ik zou op zoek gaan naar een Celeron 600 of hoger. Snel genoeg voor DivX, en veel stiller te koelen.

Voorbeeld van een mobo hierbij : http://www.msi.com.tw/pro....php?UID=14&MODEL=MS-6315

Mocht er ooit nog een DivX versie oid uitkomen die (veel) meer rekenkracht vereist, dan kun je altijd nog upgraden naar een P3. Misschien iets duurder dan de AMD versie van dit idee, maar wel stiller te koelen (tenzij je waterkoeling wou nemen).

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Wel ff pic plaatsen van hoe het is geworden als je dat kassie in elkaar aan't zetten bent he.

• Bartistuta
Tuurlijk :)

• JustDutch
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 17:34

JustDutch

was ambtenaar :)

en ik wil ook de toekomstige films kunnen afspelen en het dus een beetje ruim nemen )
Dan zou ik het moederbord nemen waarop je de processor kunt upgraden. Mocht in de toekomst zo'n duronnetje te weinig zijn, kun je er bv een XP1600+ opzetten. Dat moet dan vast wel werken.

Forza Mucca

Pagina: 1