Toon posts:

Automatiesch progjes uitvoeren bij afsluiten (afsluitscript)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een manier om mn pc zover te krijgen dat ie automatisch een lijst programmaatjes uitvoerd bij het afsluiten, net zoiets als de map "opstarten" in het startmenu, maar dan dus bij het afsluiten.

Het moet wel zo zijn dat dat scriptje uitvoerd als ik mn pc op de normale manier afsluit (met de knop op mn kast), dus niet dat ik mn pc afsluit door een speciaal progje uit te voeren.

Is daar een manier voor?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nog onder 1 specifiek OS of algemeen?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Maak een batchfile met de programma's die ie moet runnen voor het afsluiten. Zet vervolgens onderaan de regel rundll32.exe user,ExitWindows (in win 2k/xp) en maak een snelkoppeling naar deze batchfile :)
Met de knop op je kast afsluiten noem ik geen normaal afsluiten by the way...

• blackd
  • Niet online
Dat ligt eraan of je met die knop gelijk de stroom eraf haalt, of dat de pc dan een shutdown procedure begint :)

Verwijderd

In W2K en XP kun je in de Group Policy Editor een (of meerdere) shutdownscripts instellen.

Gpedit.msc

Verwijderd

hmmz.

BlackD was me voor en zegt wat ik met iets andere woorden ook wou zeggen.

....

Verwijderd

start -> run/uitvoeren -> gpedit.mrc

Verwijderd

Topicstarter
Dat gpedit.msc was precies wat ik bedoelde!

En over het afsluiten met de aan/uit knop: Als ik die indruk start ie netjes de shutdown procedure. Ik weet niet precies wat je daarvoor allemaal moet instellen, maar volgens mij ligt het aan het mainboard of die optie wel of niet kan.

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt toch niet helemaal zoals ik had gehoopt...
Ik had namelijk een batch file gemaakt die bepaalde documenten naar het netwerk archiveerd, maar tegen de tijd dat de afsluitscripts worden uitgevoerd, zijn de netwerkverbindingen al afgesloten. Niet erg zinvol dus om dan nog iets naar het netwerk te backuppen.

Is er een manier om de afsluitvolgorde aan te passen?
Of is er een ander alternatief op het gebruiken van het ingebouwde afsluitscript?

• blackd
  • Niet online
Roaming profiles gebruiken, maar dat werkt alleen als je een server hebt staan met een domain.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, heb ik wel, maar volgens mij gaat het opstarten dan veel langzamer, omdat zon profiel toch behoorlijk groot kan zijn

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hmmm...

Er is een bepaalde instelling in je registry die de tijdsduur vaststelt, volgens mij... Ik gebruik op m'n laptop een freeware backup proggie wat bij het afsluiten dingen wegschrijft.

* alt-92 zwengelt vleptop aan en gaat eens kijken...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1