Toon posts:

[HELP] nieuw asus a7v266-ex start niet op

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
voor upgrade van mijn oude pc (p3 600) heb ik een asus a7v266-ex gekocht (zonder raid, wel sound on board).

ik vertel wel wat ik heb gedaan....lees volgende stappen:

stap 1:
heb alvorens alle jumpers op de goede plek neergezet (jumper free, palamino core (jumper van THERMTRIP 2-3 on) alles dus op veilig setting gezet...de default setting dus).

stap 2:
heb alles van oude machine laten verhuizen naar de nieuwe kast (300 watt PSU, 2 x HD western digital dma 66 (mobo zelf ondersteunt dma 33,66,100,133), cd rom, floppy drive)

stap 3:
CPU (AMD XP 1600+, van oudere machine die ik inmiddels heb ge-upgrade naar amd 2000+, dus ik weet heel zeker dit cpu nog goed werkt) neergezet(zoals het hoort, de schuine hoeken op de goei plekken), CPU spacer op de CPU, koel pasta op de core "gespoten"en de CPU cooler er op geplakt .

stap 4:
256 MB DDR op bank 1 neergezet.

stap 5:
complete mobo op nieuwe kast vastschroeven.

stap 6:
vga card (vanmiddag nog goed werkend), netwerkkaart (3com 3c905c-tx) er op gezet.

stap 7:
alle led's kabels van de kast op "System Panel Connectors" neergezet.

stap 8:
alle bekabeling voor PC erin pluggen (netwerk, vga, mouse, keyboard en powersuply kabels).

stap 9:
pc opstarten (alle led's van kast branden...goed teken dus,) cpu cooler draait, behuizing cooler aan, led van Mobo aan (groen licht)....

en hier begin het probleem. :(

ik zie helemaal niks op m'n scherm. het scherm blijft in zogenaamd "standby mode" (led van monitor blijft aan/uit). en als ik op de keyboard zie, en op nummlock of andere knoppen drukt, zie ik de leds van keyboard niet branden.

weet iemand hoe ik dit kan oplossen of tenminste weet wat de oorzaak is?

alvorens dank.

Verwijderd

stap 7:

in de juiste volgorde qua + en - ?

Verwijderd

Topicstarter

in de juiste volgorde qua + en - ?
ik denk van wel, want anders gaat de PC helemaal niet aan, toch?

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

Misschien bios nog ff 'clearen' met jumper. Alles nog een keer nalopen. Het lijkt alsof de processor het niet doet. Deze nogmaals nalopen en je geheugen er goed inprikken enz.

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

Verwijderd

Geeft-ie piepjes bij het opstarten op je pc speaker? Zo ja, wat voor piepjes (lang/kort + volgorde)?

Verwijderd

Topicstarter
Misschien bios nog ff 'clearen' met jumper. Alles nog een keer nalopen. Het lijkt alsof de processor het niet doet. Deze nogmaals nalopen en je geheugen er goed inprikken enz.
heb zojuist gedaan, en helaas....nog steeds niets.... :(
ik heb zojuist ook mijn netwerkkaart van mobo eraf gezet, want ik zit te denken de netwerkkaart kan ook ondersteunt network boot...en dit helpt ook niet.
Geeft-ie piepjes bij het opstarten op je pc speaker? Zo ja, wat voor piepjes (lang/kort + volgorde)?
nee...ik hoor niks.

Verwijderd

Lijkt me een geheugen probleem, probeer eens een ander reepje.

En trek anders eens al je hardware eraf die je niet nodig hebt om te booten. Zoals HD, CDROM/rw, flopdriver, etc. Zonder die aparaten moet je iig in de bios kunnen komen.

Heb je trouwens geen beschadigingen gemaakt tijdens het inbouwen of tijdens het erop zetten van de cpu cooler met bijv. een schroevendraaier? (altijd funest als daar datawires gebroken worden)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 31 augustus 2002 @ 22:42:

En trek anders eens al je hardware eraf die je niet nodig hebt om te booten. Zoals HD, CDROM/rw, flopdriver, etc. Zonder die aparaten moet je iig in de bios kunnen komen.

Heb je trouwens geen beschadigingen gemaakt tijdens het inbouwen of tijdens het erop zetten van de cpu cooler met bijv. een schroevendraaier? (altijd funest als daar datawires gebroken worden)
Mwah

je kan ook eens testen zonder gehueugen, als het goed is gaat je pc-speaker dan tekeer (als je die wel hebt aangesloten).

Verwijderd

Topicstarter

heb zojuist een andere reep erin gezet (en nu ik dit bericht schreef, dit machine werkt met de andere reep...dus deze reep ook moet goed zijn), alles(ide's drives..hd + cd rom, floppy) er uit gezet, maar helaas....nog steeds geen leven te zien vanuit mijn nieuwe a7vv266-ex :(

en ook geen bipjes... :)

Verwijderd

Topicstarter
Mwah

je kan ook eens testen zonder gehueugen, als het goed is gaat je pc-speaker dan tekeer (als je die wel hebt aangesloten).
ja die heb ik aangesloten (voor de zekerheid heb ik nog de draadjes omgedraaid misschien heb ik dit niet heb goed gedaan)...en ja hoor,.....geen bipjes...niks...nada :(

• apollovenlo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-11-2025
ja heb ik ook gehad dat probleem.
dit kan ook aan de agp kaart liggen ik heb um er een klein stukje uitgetroken en wala.

toen deed i ut dus. het was trouwens een gforce4 ti4400 op een ex moederboard met een xp 1800+

Verwijderd

hm, dan blijft de grafische kaart zo'n beetje over idd. Misschien voor alle zekerheid toch ff je andere cpu proberen. Moederbordvoeding nog eens aandrukken....?

Verwijderd

Topicstarter
ja heb ik ook gehad dat probleem.
dit kan ook aan de agp kaart liggen ik heb um er een klein stukje uitgetroken en wala.

toen deed i ut dus. het was trouwens een gforce4 ti4400 op een ex moederboard met een xp 1800+
zojuist een andere VGA card gebruikt...(vga card waarop deze machine draait), en blijkt hier niet het probleem ligt.
hm, dan blijft de grafische kaart zo'n beetje over idd. Misschien voor alle zekerheid toch ff je andere cpu proberen. Moederbordvoeding nog eens aandrukken....?
ook andere CPU gebruikt (amd 2000+), ook zelfde verhaal :(

nog andere ideeen?? please please please....

Verwijderd

Topicstarter
ach....een kleine hoop....

ik heb dus zojuist alles eruit gegooit (ide's kabels, floppy kabels, alle power suply van hd, cd-room en van de floppy, vga card en geheugen.)

eerste reactie van de computer = beepen (vaste patroon...beep...beep...beep... dus het leeft :) ).

* vga-card er in geplugged, beepen gaat nog door.
* geheugen erin gezet. beepen stopt, en het probleem begin opnieuw weer... :(

dit is wat nu heel zeker is.

-geheugen is niet het probleem

-vga-card ook niet. (zie eerdere bericht);

-CPU kan ook niet (zowel als oude (1600+) & de nieuwe(2000+) is ingezet, resultaat bleef hetzelfde);

-mobo settings (default, jumperless(kan niet mis gaan), CPU core op palomino gezet)

:? :? :? :? :? :?

Verwijderd

Topicstarter
m3nsen, thnx for all your input & sugstions...

maar ik geeft 't op. Ik stuur de mobo gewoon terug. het zit veel te veel onbekende probleem op. mijn enige vermoeden is het probleem op het mobo zelfs ligt en niet aan mijn andere hardwares.

dit is dus het enige oplossing voor mij (en voor toekomstige problemen bij anderen.)

Verwijderd

Goed idee, asus had volgens mij allang moeten draaien. Ik heb erg goede ervaringen met asus, en die booten altijd tenzij er iets mis is natuurlijk.

Ik las laatst overigens dat het ERG vaak voorkomt dat winkels en postorderbedrijven hun retour producten rustig nog een keer verkopen. Krijgen ze het dan nog een keer terug dan gaat het pas naar de fabriek. De kans is dan groter dat klanten gaan zitten kloten met hun spullen om het draaiend te krijgen, en dus meer kans hebben om beschadigingen te maken.
Ik heb zelf altijd zoiets van, niet k*tten gewoon terugsturen.

Verwijderd

Topicstarter
Goed idee, asus had volgens mij allang moeten draaien. Ik heb erg goede ervaringen met asus, en die booten altijd tenzij er iets mis is natuurlijk.

Ik las laatst overigens dat het ERG vaak voorkomt dat winkels en postorderbedrijven hun retour producten rustig nog een keer verkopen. Krijgen ze het dan nog een keer terug dan gaat het pas naar de fabriek. De kans is dan groter dat klanten gaan zitten kloten met hun spullen om het draaiend te krijgen, en dus meer kans hebben om beschadigingen te maken.
Ik heb zelf altijd zoiets van, niet k*tten gewoon terugsturen.
op dit moment heb ik alle hardware die ik gebruikt, geplaats op mijn andere nieuwe mobo. en is een asus a7v266-d >:) , en wat nu? yeap...alles werkend!!....

na al hard werk, is toch eigenlijk verloren zaak geweest. maar ja, als ik niets uitproberen, zal ik die ook nooit weten.

ik vind toch een groot schande van (de naam zal ik maar niet noemen :X ) sommige bedrijfven hun hardewaren niet van te voren test. Ik krijg dus een DOA (Dead On Arival) mobo in m'n handen (en/of het bedrijf/personeel alvorens de status van huidige mobo op de hoogte is, is een grote vraag voor me.)
Pagina: 1