Toon posts:

2x Win98 + 1x WinXP + 1x MxStream (semi)Pro in netwerk..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik zit met een groot probleem.
ik had voorheen een mooi netwerk tussen twee win98 pc's die beide van het mxtream semi-pro modem gebruik konden maken.
nu heb ik er een nieuwe winxp pc bij. en ik word helemaal gek van al die wizards!
nu wil ik het dus weer zo instellen dat ze alle op internet kunnen en dat ik bestanden kan delen. Ik had eerst iets halfwerkend, toen was alles weg voor een dag (na wat klooien) en nu heb ik die xp gelukkig weer op internet..
ook wil ik graag weten hoe ik al het gedane op de win98 pc's met die floppies weer ongedaan kan maken..

Bvd!

Verwijderd

Topicstarter
hmmz ok, ik ben er nog steeds niet uit..
Hoe stel ik het netwerk in zodat ze en met elkaar kunnen communiceren en via een externe gateway op het internet kunnen, ONafhankelijk van elkaar??

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:24
Dus je gebruikt die Win XP pc om het internet te delen??

Powered by KPN

Verwijderd

Topicstarter
Packardhell schreef op 01 september 2002 @ 16:06:
Dus je gebruikt die Win XP pc om het internet te delen??
Nee juist niet! Met een getweakt MxStream modem is het juist zo dat je in een netwerk met alle pc's onafhankelijk van elkaar kan internetten via een externe gateway. Hij fungeert dus nu als router.
Daarnaast wil ik dus ook graag gewoon bestanden en printers kunnen delen tussen de pc's.
Voorheen met 2 Windows 98 pc's ging dat super! Gewoon vast ip met bepaalde gateway en dns-settings en gaan met die banaan. Nu met die ene windows xp pc erbij moet alles weer anders met netwerkinstallatie floppies enzo en daar heb ik dus problemen mee. Ik raak een beetje de draad kwijt door al die wizards..
Dus daarom vraag ik hulp ;)

Verwijderd

Topicstarter
hmm fijn, ik zit hier dus echt met een serieus probleem en ik kom er zelf niet uit!!
Dank u!

Verwijderd

Ik heb ongever hetzelfde met 2x ME en 1x XP, kunnen allen op internet, de ME machines kunnen bij elkaar komen, de XP machine pingt wel naar de ME machines en ziet ze in de netwerkomgeving, omgekeerd echter ME>XP wordt geen XP machine waargenomen.

Ik wordt er helemaal gek van 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 september 2002 @ 11:02:
..
Ik wordt er helemaal gek van 8)7
Ja ik dus ook!
Iemand die het wel goed heeft weten in te stellen??
Graag exact hoe en wat met de wizards van XP :)
ThanQ

Verwijderd

Ik denk dat ik eruit ben, ik heb op de ME machines bij computer zoeken het ip-adres van de XP machine ingetypt.... en wat schets mijn verbazing? Ik heb verbinding in het gehele netwerk.
Ik kan je niet verder helpen maar hierbij mijn oplossing...:o)

Verwijderd

Topicstarter
ok mooi (voor jou..).
een vraagje: heb je ook van die vage wizards in xp uitgevoerd en van die floppies uitgevoerd op de win me pc's??of heb je alles handmatig gedaan, met/zonder floppies?

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
ik doe altijd gewoon handmatig, eigen ip, dns en gateway van router, en dns van mxstream, dan moet het wel werken.
maar xp blijft wat vaag met elkaar vinden hoor. IP intype werkt wel meestal ja, het wil ook nog wel eens de microsoft client te verwijderen werkt ook wel eens.

Tweakers Discord

Pagina: 1