Toon posts:

Welk mobo + proc moet ik kopen ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Al geruime tijd stoor ik me ontzettend aan het gehaper van mijn geluidskaart.
Nu ben ik naar de site van de fabrikant gegaan http://www.rme-audio.de en
die vertelt mij met klem dat ik mijn Abit mobo het raam uit moet gooien.
Dit wil ik graag doen, maar dan moet ik wel een nieuwe kopen.

- Welk mobo heeft een heel sterke PCI architectuur zodat ik een zo laag mogelijke latency kan halen?
- Welke processor kan het beste presteren zonder veel hitte ?

Ik wil er daarna zo'n zalman koeler erop zetten zodat ik ongestoord kan musiceren.
Alle hints en tips zijn welkom 8)

• Heideroosje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03-2024

Heideroosje

Welcome To Paradise

Hier zijn al genoeg topics over geweest, gebruik eerst eens de search. Het zal meer aan de North/southbridge afhangen, dan aan het merk van het mobo.

• Notehoutelade
  • Niet online
Ik heb nog wat liggen, mail maar.

Verwijderd

Lees ook eens de faq, normaal zijn asus mobo's wel goed, als je een processor wilt die niet heet word kun je het best voor een pentium gaan.

Verwijderd

AMD Athlon XP Thouregbred + een SIS-chipset mobo. Dan een stille koeler eropzetten of waterkoeling gebruiken.

• Mentalist
  • Laatst online: 18:07

Mentalist

[avdD]

Wat voor mobo je nu hebt zou ik dan ook wel willen weten eigenlijk.

Maargoed, neem dan in ieder geval een mobo waar geen Via chipset opzit (vooral niet als southbridge).

Verder vraag je om een cpu die zonder veel hitte werkt. Wat hier volgens mij uitkomt is de combi Intel P3/So370 Celeron (_niet_ de nieuwe celerons vanaf 1,7Ghz) met een Intel 815 mobo. P3 is wel lekker koel, en voor het So370 platform heb je dan Via, SiS en Intel chipsets. De Via valt vanwege pci performance al af, over de SiS weet ik minder maar die presteerde toch iets minder dan de 815 volgens mij. Je zit wel aan een maximum van 512 MB geheugen met de Intel 815 chipset, maar dat is meestal geen heel erg probleem.

Ervanuitgaande dat je al een Tualatin cpu hierbij zou nemen is je upgradepad wel beperkt, maar tis wel waar je om vraagt, AthlonXP/P4 cpu's zijn toch weer wat warmer..

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 augustus 2002 @ 21:26:
Al geruime tijd stoor ik me ontzettend aan het gehaper van mijn geluidskaart.
Nu ben ik naar de site van de fabrikant gegaan http://www.rme-audio.de en
die vertelt mij met klem dat ik mijn Abit mobo het raam uit moet gooien.
Dit wil ik graag doen, maar dan moet ik wel een nieuwe kopen.

- Welk mobo heeft een heel sterke PCI architectuur zodat ik een zo laag mogelijke latency kan halen?
- Welke processor kan het beste presteren zonder veel hitte ?

Ik wil er daarna zo'n zalman koeler erop zetten zodat ik ongestoord kan musiceren.
Alle hints en tips zijn welkom 8)
Allereerst: neem i.i.g. geen mobo met een chipset van VIA, deze hebben namelijk nogal last van PCI latencies. SiS, nVidia en AMD blijft dan over, als je de keus beperkt tot SocketA. Een voordelige keus is een ECS K7S6A met een AMD Athlon XP 1800+ (Palomino) of een 2200+ (Thoroughbred).

Als je koeler wilt, kun je natuurlijk altijd underclocken en het voltage verlagen. Maar Zalman coolers zijn over het algemeen zeer goede dingetjes, waar je met een beetje moeite een (bijna) passief gekoelde proc < 50 graden stressed kan houden.

Succes :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle replies! Jullie zijn zeer behulpzaam :-)

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
idd k7s6a is een erg goed moederbord,
stabiel en redelijk snel..
ik ben er zeer tevreden over..
en lekker goedkoop natuurlijk :)

Audi A8 W12 6.0

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

of je neemt een k7s5a prijs prestatie oveovertroffen, en je kan de sdram meenemem

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Pagina: 1