[kenteken] (pantone) kleurcode geel en blauw

Pagina: 1
Acties:
  • 6.883 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Martin?81
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-12 16:18

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
Ik zou graag de (pantone) kleurcode willen weten van een normaal Nederlands kenteken. Dus het geel, en het blauw (links).

Heeft iemand een idee?

Verwijderd

:S vrij lastig, omdat het echte kenteken verschillende geeltinten heeft, afhankelijk vd lichtinval, dus welke tint wil je hebben?

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08 15:23
Hmm.. lijkt me niet zo moeilijk anders. Je pakt gewoon een kleurenwaaier (leen je bij drukkerij op school) en kijkt gewoon welke het beste matched.

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-12 15:50

Copyman

Dode muis

Met een beetje zoeken kom je echt overal:

http://www.hektra.nl/info/kenteken.html

;)

[Edit]
Nog wat meer leuks:

Afbeeldingslocatie: http://www.vallei.net/politie/Afbeeldingen/Kentekenplaat.jpg

[ Voor 0% gewijzigd door Copyman op 01-09-2002 20:21 . Reden: edit ]

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

• nose
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-04-2018

nose

size matters

Copyman schreef op 01 september 2002 @ 20:15:
Met een beetje zoeken kom je echt overal:

http://www.hektra.nl/info/kenteken.html

;)

[Edit]
Nog wat meer leuks:

[afbeelding]
He, da's mij auto! :P

P R N D

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-12 14:37

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Copyman: Die plaat is ingescand en in een zeer slechte kwaliteit jpg opgeslagen... zoom jij eens een paar keer in op die plaat en ga pixels bekijken. Ik wed dat je er een berg witte, roze en groene tussen vindt.

Is er geen fabriek die alle kentekens in Nederland spuit? Die moet er toch zijn. Want je kunt wel zeggen 'het is bij elke lichtval anders' ... maar dat is alleen een reflecterende coating die eroverheen zit. De onderlaag is volgens mij gewoon egaal geel, en als je wat rondbelt naar garages, en dan naar leveranciers van kentekenplaten,...

Als je even uitlegt wat je van plan bent (en vraag nou niet meteen naar de Pantone kleuren maar eerst eens naar de kleur geel, in welke benamingen die wordt uitgedrukt) ...dan zullen ze je wel vertrouwen, niet dat ze gaan vermoeden dat jij straks met je kleurnummertje naar de Hema rent en je eigen nummerborden gaat spuiten ;)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• nose
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-04-2018

nose

size matters

Dark Blue schreef op 02 september 2002 @ 02:46:
Copyman: Die plaat is ingescand en in een zeer slechte kwaliteit jpg opgeslagen... zoom jij eens een paar keer in op die plaat en ga pixels bekijken. Ik wed dat je er een berg witte, roze en groene tussen vindt.
Dat heb ik dus voor de grap ff gedaan, in photoshop op 1600%, maar t merendeel is toch gewoon geel hoor (R=255 G=204 B=51).

Nou ik nog es kijk is t eigenlijk meer oranje dan geel, maargoed...... D'r zal trouwens vast wel ergens een RAL-kleur van zo'n plaat te vinden zijn...

P R N D

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 15:01

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

Dark Bleu: het is er helaas niet een, maar ht zijn er best een bosje:
http://www.hektra.nl/info/kentekenverkoop.htm

Stoer; Marduq

• Willem
  • Laatst online: 11-12 20:24
Waarom wil je in vredesnaam Pantone kleuren weten als ik vragen mag :?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

willem169 schreef op 03 september 2002 @ 09:51:
Waarom wil je in vredesnaam Pantone kleuren weten als ik vragen mag :?
drukwerk? :P

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

XangadiX schreef op 03 september 2002 @ 02:27:
Dark Bleu: het is er helaas niet een, maar ht zijn er best een bosje:
http://www.hektra.nl/info/kentekenverkoop.htm
En dat noem jij 'helaas'? :P

Als het voor drukwerk is...dan moet het wel erg belangrijk zijn zeg. Ik zou voor een simpele flyer die kleur gewoon gokken. Maak bij daglicht enkele foto's van een nieuw nummerbord zonder flits, en ga gokken.
Mocht je nou echt voor een autozaak een grote poster moeten maken en je bent bang dat je er naast zit, ga dan even op zoek...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Willem
CyBeR:
drukwerk? :P

Lijkt me stug dat er iemand een nummerplaat gaat tekenen.
Gewoon foto is meest voordehand liggend, niks geen PMS :)

• Martin?81

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
Voor een sticker (reclame) op je kentekenplaat is het. Dus niks ernstigs ;).

Maar kleurwaardes willen nog al eens wat afwijken, een pantone staat vast, simpel...

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Hmm, bestaat er geen Pantone kleurenwaaier :P
Misschien kun je bij de plaatselijke verfhandel een kleurenwaaier lenen/kopen, en dan gewoon even naast je nummerplaat gaan zitten en vergelijken.
Dán komt nog de moeilijkheid dat je die kleur weer exact naar je pc moet hebben... ik weet niet of het scannen van de kleurenwaaier dan een goed resultaat geeft :{
Maar zo op het blote oog overnemen is ook weer geen doen, want elke monitor staat anders ingesteld :{

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dark Blue schreef op 05 september 2002 @ 20:45:
Hmm, bestaat er geen Pantone kleurenwaaier :P
Misschien kun je bij de plaatselijke verfhandel een kleurenwaaier lenen/kopen, en dan gewoon even naast je nummerplaat gaan zitten en vergelijken.
Dán komt nog de moeilijkheid dat je die kleur weer exact naar je pc moet hebben... ik weet niet of het scannen van de kleurenwaaier dan een goed resultaat geeft :{
Maar zo op het blote oog overnemen is ook weer geen doen, want elke monitor staat anders ingesteld :{
Als je de pantone waarde hebt dan kun je hem vast wel omzetten naar CMYK neem ik aan....

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• Martin?81

Martin?81

Honda CBR600RR 2004

Topicstarter
Maar het probleem is duidelijk. Scannen of fotograferen van je plaat is geen goed resultaat. Met een kleurenwaaier aan de gang zou kunnen...

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:52
Gewoon naar een overheids instantie bellen, vragen welke afdeling de platen ontworpen heeft (pas gedaan met nieuwe type letters en cijfers) en dan bij hun vragen welke pantone nr's gebruikt zijn. Zal wat moeite kosten maar ander zul je er moelijk achter komen.

• Tham
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-03-2015
je kunt ook een transparante sticker nemen dan zit je altijd goed, ik neem aan dat je niet je reclame wil gaan drukken in dezelfde kleur als de nummerplaat, bovendien reflecteert een nummerplaat en heeft dus nooit een vaste kleur, en dit spaart je ook nog 2 dure pantone drukgangen uit

thams portfolio: www.thamar.nl

• Willem
Bel anders de RDW, die geven die dingen uit.

• waxle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-02 19:21

waxle

Schavuit & Schobbejak

Mja, De RDW bellen; zullen we dan ook maar even de Nederlandse Bank bellen voor de Pantone's van de 50 Euro-biljetten? :P

Voor zover ik weet worden de huidige kentekenplaten uniek geproduceerd en zijn ze beter beveiligd tegen fraude dan voorheen, ik maak me sterk dat men de gegevens van die platen niet zomaar afstaat; maar je kunt het natuurlijk altijd proberen. De lak die gebruikt wordt is een reflectie-lak, dus ik denk dat dat niet onder 'pantone' of RAL valt. Het lijkt me het beste om een foto te maken in egaal licht en daar een kleurenwaaier naast te houden.

ouwe meuk
Nichts ist toller als ein Zündapp Roller!

• AxiMaxi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-10 14:48
Je moet een geel stickertje maken voor op een nummerplaat?
Nah, na een week is het allemaal grijs. Ik neem niet aan dat jouw drukwerk net zo kleur-echt is als de plaat...

[Hier had mijn handtekening kunnen staan]

Pagina: 1